Draw / Counter deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Zuberi schreef:Weer een update van deze kant:
En een vraagje erbij:
Twincast stel:
Ik word gecounterd door Counterspell..
Kan ik dan Twincast spelen en zeggen dat ik Counterspell copy en als new target ook Counterspell aanwijs??
Dat kan.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Zuberi
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: do okt 29, 2009 12:27 am

Bericht door Zuberi »

Dragonheart schreef:
Zuberi schreef:Weer een update van deze kant:
En een vraagje erbij:
Twincast stel:
Ik word gecounterd door Counterspell..
Kan ik dan Twincast spelen en zeggen dat ik Counterspell copy en als new target ook Counterspell aanwijs??
Dat kan.
Ok, duidelijk, dat is mooi :) thx
Zuberi
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: do okt 29, 2009 12:27 am

Bericht door Zuberi »

Nog een update erbij...

Voor degene die de vorige nog niet hebben gezien raad ik aan die even te bekijken anders is het misschien onduidelijk :roll:

Mocht je het totaal niet meer snappen door alle updates, kijk dan gewoon op de beginpost, daar heb ik alles samengevat en geupdate naar de laatste veranderingen.

Heb weer wat beste veranderingen gemaakt...

- Erbij
11 cards

4x Archive Trap
4x Force of Will
1x Ghost Quarter
1x Crawlspace (In het side board)
1x Twincast (In het side board)

- Eruit
11 cards

4x Counterspell
1x Reliquary Tower
1x Suq'Ata Firewalker
1x Precognition
4x Wheel and Deal (Naar het side board)

Psyhich Purge veranderd naar 1x (In het side board)
Psychic Venom veranderd naar 4x (In het side board)


Het aantal kaarten is toch redelijk geslonken dacht ik zo :P
Ook heb ik mijn andere idee even beter uitgelegd, zie hieronder.

Opponent veel laten drawen en ondertussen deze kaarten erin:
Iron Maiden
Black Vise
Soul Barrier
Energy Vortex
Backfire
Feedback
Psychic Purge
Psychic Venom
en meer van zulke kaarten...

Het idee hierachter is dus zoveel mogelijk counteren om te overleven en al die opgenoemde kaarten inbrengen zodat de opponent zijn lifecount behoorlijk snel naar beneden gaat.


Beginpost heb ik ook weer geupdate... Grtz

ps. tips / suggesties / kritiek etc. is nog steeds welkom!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

probleem met de ander meer kaarten laten pakken is dat hij dan ook veel meer kaarten heeft die wat tegen jou kunnen doen. In dat opzicht is millen veel veiliger. Plus de meeste van de kaarten die je noemt die daar goed mee werken zijn eigenlijk niet zo heel erg goed.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Uhmm ik weet niet of het er in zit en kan ook even niet op de naam komen van de kaart dus als iemand dat even wil aanvullen aub, maar iets van players have no maximum hand zorgt ervoor dat je wel je maximum damage uit het drawen haalt.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

nee, dan zorg je juist dat ie nog meer kaarten in zijn hand kan hebben die jou tegen werken. Een deck vol counters wil bij voorkeur dat de tegenstander zo min mogelijk heeft om te spelen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Jah maar hij wil dus dat zijn iron maiden en black vise goed hun werk gaan doen tenminste dat haal ik eruit en dan verder overleven door alles wat hun neergooien te counteren.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Zuberi
Advanced
Berichten: 16
Lid geworden op: do okt 29, 2009 12:27 am

Bericht door Zuberi »

Ja wat Saint als laatste zeg bedoel ik onder andere, maar dan gepaard met nog wat andere damage spells, maar ik denk dat ik dan een totaal andere deck moet maken en alles daaromheen.

Wat pi zegt had is eigenlijk ook logisch haha , nog niet zo aan gedacht, dom dom dom :oops:

Heb dus maar besloten om het bij milling te houden...
Zit alleen nog te twijfelen of ik iron maiden dan in de huidige setup moet houden of niet... als ik het alleen bij milling hou en er gaat iets mis ... hou ik zeg maar weinig over :x
Miscchien nog meer counters erbij?
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Kun je beter je iron maiden en black vise eruit halen denk ik en dan bijv wat counter/milling of creatures toevoegen. Ik heb wel zo'n draw/damage deck gehad maar dat was weer een hele andere setup dus ik denk niet dat dat hier dan helemaal in past nee :P
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

mijn hele punt was idnerdaad om zulke kaarten juist niet te spelen. Je speelt sub-optimale kaarten om een sub-optimale strategie te ondersteunen.

Ik zou verder eens kijken naar creatures die millen ondersteunen en die ook verdedigend best goed zijn. De dimir guild van ravnica block zou een goed begin zijn (blauw/zwarte kaarten van dat block).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Marnix14
Expert
Berichten: 54
Lid geworden op: do mei 21, 2009 5:06 pm

Bericht door Marnix14 »

ik heb dat landje gevonden: shelldock isle
ik heb geen onderschrift!
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ooh dat is wel grappig als je 40 kaarten van je deck kan exilen en dan bijv een Necropotence op tafel hebt liggen ^-^ kan je 40 kaarten uit je deck voor 1 mana playen
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

hey,

ik denk dat je het toch niet echt helemaal snapt. Lees de isle nog eens goed, merk vooral het woordje "the" op.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Oh wacht even laat maar dat is maar voor de kaarten die je daarmee uit de game haalt xD niet goed gelezen, laatmaar ik dacht dat er stond dat je je AL je exiled kaarten kon spelen :P
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

dat zou een klein beetje te goed zijn :P.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie