Day of Judgement Promo

De plek om jouw 'haves' en 'wants' lijst te plaatsen. In dit forum kun je Magic: the Gathering kaarten met anderen ruilen.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
xflorborx
Starter

Day of Judgement Promo

Bericht door xflorborx »

Wat is deze kaart waard? Hij is uit de zendikar serie #9 en het is de glimmende promo versie. Zag dat hij in Amerika al gauw 15$ waard was.

Dank alvast,
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

Wat ik gemerkt heb is dat de $ meestal gewoon € is dus 15 euro ongeveer :)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Als bij jou dollars hetzelfde zijn als euro's: ik heb nog wat dollars... ruilen?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

Nee ik bedoel dat de prijzen over het algemeen hetzelfde gerekend worden :P en nee dank je heb een dollar rekening dus hoef niet te ruilen xD

Edit: als jij ergens goeie euro lijsten weet te vinden hoor ik het graag want ik gebruik nu blackboarder enz
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
xflorborx
Starter

Bericht door xflorborx »

Bedankt, dan weet ik ook hoe ik er in Euro's naar moet kijken.
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

Reken anders maar op zo'n 12 euro dan zit je in elk geval wel ongeveer goed
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

die foils zijn veel minder zeldzaam dan normale. Ik zou blij zijn met 10.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Wilt-Leaf Liege
Adept

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Ik zeg niet dat het zo moet, maar ik beredeneer de prijs ongeveer als volgt.

Grofweg heb je volgens mij de volgende waarden:

- De (gemiddelde) winkelprijs. Meestal gebruik ik hiervoor een aantal toonaangevende winkels als maatstaf. Amerikaanse winkels
zijn lastig, want het is zeker niet zo dat als iets daar $1,50 kost,
dat het hier dan per se 1 euro kost. Wel is het zo dat bepaalde Amerikaanse winkels veel sneller inspringen op bepaalde trends. Dat kan een reden zijn om wel Amerikaanse prijzen te betrekken bij de ruil.

- De prijs die een particulier krijgt voor zijn kaarten bij verkoop. Kort gezegd de straatwaarde.Ik zie best wel vaak bij marktplaats dat er kaarten worden aangeboden door particulieren tegen winkelprijzen. Ik neem aan dat ze niet veel zullen verkopen op die manier. Ik kies dan liever voor de zekerheid van een betrouwbare winkel. Kortom de straatwaarde ligt duidelijk lager dan de winkelprijs. Het hangt wel af van de kaart, maar de straatwaarde is toch gauw om en nabij 33% lager.

- Je hebt de ruilwaarde. Ik hanteer hier zelf vaak de gemiddelde winkelprijs voor. Die is iets objectiever dan de straatwaarde. Het maakt eigenlijk niet uit welke waarde je hanteert, mits je het maar consequent doet. Dat betekent dat je ook beter geen euro-prijzen met dollar-prijzen kan vergelijken, want zoals ik al zei is dat meestal niet per se alleen een simpel rekensommetje. Daarnaast heb je nog uptraden en downtraden. Tien kaarten van een euro zijn niet hetzelfde waard als 1 kaart van tien euro. Meestal komt dat ook omdat men betrekkelijk makkelijk aan die eurokaarten kan komen.

- Je hebt individu afhankelijke waarde. Hierbij moet je vooral denken aan foils. De ene persoon heeft hier veel voor over, maar een
ander kan een kaart hierdoor zelfs minder waard vinden. Hetzelfde geldt voor promo's. Het is een beetje wat de gek er voor geeft.

Nou, aangezien ik geen promo day of judgment te koop zie in Nederland pak ik de Amerikaanse prijs erbij. Die is $15.99. De gewone Day of Judgment is $14.99. De niet-promo foil is idd een stuk meer waard, zoals Pi al zei. In Nederland is de gemiddelde winkelprijs ongeveer 11 euro. Omgerekend naar de Amerikaanse waarde komt dat dan neer op ongeveer 11,75 euro voor een promo. De laagste winkelwaarde die ik in Nederland heb gevonden is 10 euro voor een normale Day of Judgment, maar het is ook een redelijk veel gevraagde staple rare, dus ik zou zeker niet zakken tot 8 euro als je hem wil verkopen. 9 euro lijkt me daarentegen een goede prijs.

Kortom:

Wil je hem verkopen dan zou ik 9 euro rekenen, maar kom je die ene 'gek' tegen die per se die promo wil, is 10 euro ook niet verkeerd.

Wil je hem ruilen dan zou ik zorgen dat de kaarten die je er voor terugkrijgt ongeveer een winkelwaarde van 12 euro vertegenwoordigen, mits het geen downtrade betreft.
Luck never gives, it only lends
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

goeie redenatie! (Angezien je op hetzelfde uitkomt als ik, j/k ;))

Ik snap alleen niet je hogere ruilwaarde aan het eind, tenzij je het juist over een downtrade zou hebben. Of ik zou 33% hoger verwachten zoals eerder genoemd, om winkel versus straatprijs te compensere, of ik zou je eerder berekende straatprijs gebruiken van 10.

Ik zou overigens nog meer dingen meetellen, zoals bv waarschijnlijkheid dat de kaart gaat zakken / stijgen.

mazzel

pi
Wilt-Leaf Liege
Adept

pi schreef:Ik snap alleen niet je hogere ruilwaarde aan het eind, tenzij je het juist over een downtrade zou hebben. Of ik zou 33% hoger verwachten zoals eerder genoemd, om winkel versus straatprijs te compensere, of ik zou je eerder berekende straatprijs gebruiken van 10.
Het is toch 33% hoger? 9 -> 12. :P (Omgekeerd klopt het dan weer niet, maar 33% is ook slechts een richtlijn) Maar zoals ik al zei, ik ruil in winkelwaarden. Verkopen doe ik in straatprijzen.
Ik zou overigens nog meer dingen meetellen, zoals bv waarschijnlijkheid dat de kaart gaat zakken / stijgen.
Ja, ik ben het hier niet mee eens. Ik zie mezelf al kleren kopen en roepen dat ik minder wil betalen omdat ik weet dat ze over een half jaar in de aanbieding liggen. Als winkelier zou ik dan ook meteen zeggen 'kom over een half jaar dan maar terug'.

En natuurlijk is het je goed recht om een half jaar later terug te komen, maar ga niet lopen zeuren dat je nu korting wil omdat ze later minder waard worden. Als je zo wil handelen raad ik je het handelen in opties en futures aan op de beurs of in ieder geval geduld om te wachten tot de prijs ook daadwerkelijk daalt. :wink:

Ik had laatst ook een gehypte kaart in de aanbieding en natuurlijk vroeg ik de actuele prijs. Iemand vond dat te duur en wel om dezelfde reden jij dat zou vinden. Op zich had hij gelijk, in de zin dat ze binnen afzienbare tijd minder waard zouden worden. Echter was de prijs nu veel hoger door de grote vraag en daarnaast was het aanbod relatief klein. 10 minuten later heb ik ze met iemand anders geruild in een goede deal. Een prijs is een kwestie van vraag en aanbod. Je kan wel een laag bod doen, maar zo lang er mensen zijn die meer bieden krijg je het dus niet.

Daarnaast is het verdisconteren van eventuele waardedaling nooit vrij van subjectiviteit. Het is immers een persoonlijke inschatting. Die kan weliswaar berusten op jarenlange ervaring en opgedane kennis, maar dat maakt het zeker niet objectief. Ik zou een 'novice' dan ook adviseren niet mee te gaan in dergelijke argumentatie want veelal zal diegene in zijn eigen voordeel redeneren.
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik bedoelde het meer als dat er een aantal kaarten zijn waar ik nu geen interesse in heb tenzij ze in verhouding tot nu geldende prijzen heel laag aangeboden worden (ik wacht gerust dat halve jaar). Ik zou er zelf geen laag start bod op doen maar gewoon niet reageren.

Daarnaast ben ik zelf bereid kaarten waarvan ik een daling verwacht makkelijker weg te doen. Zelfs met verlies ten opzichte van de huidig gangbare prijs.

Als laatste kijk ik bij een ruil waar we mee bezig zijn waar zulke kaarten eventueel in zouden kunnen zitten zeker naar of ik voor mijn "stabiele" kaarten andere "stabiele" kaarten terug krijg. Je zal mij geen dual zien ruilen tegen een aantal nu populaire type 2 rares die in geen ander formaat gespeeld worden, zelfs als dat nu een winst zou vertegenwoordigen. Ik ruil dingen gewoon niet snel genoeg door om die winst er uit te krijgen, sowieso ruil/koop ik bijna alleen om mijn collectie op te bouwen en dan ruil/koop ik die kaarten wel eens bij als ze uit type 2 zijn gegaan en een flinke duik hebben genomen in waarde (voorbeeld: urza's rage, ooit nog eens weggeruild tegen een ex unlimited illusionary mask (met wat extra's aan mijn kant) en laatst bijgekocht voor 2.5 p/s).

Ik zou het wel als argument gebruiken om een bepaald bod dat ik krijg af te slaan, maar ik ga niet aannemen dat iemand dan zakt. Ik kan het ook soms gebruiken voor de uitleg van een bod van mij, maar ook dan weer is het aan de ander om te beslissen of hij het er mee eens is of niet. In weze zoals met alle trades die ik doe rekening ik op genoeg intelligentie aan de andere kant om een inschatting te maken van wat diegene de boel waard vindt en of diegene mijn argumentatie voor een bepaald bod valide vindt. Bekijken we dingen op een verschillende manier dan heb ik er geen problemen mee om de trade af te blazen en hem verder succes te wensen.

Het lijkt me overigens dat iedereen die probeert te traden op de een of andere manier in zijn eigen voordeel redeneert. Waarbij dat voordeel best kan zijn het verkrijgen van die ene kaart die je zo verschrikkelijk graag wilt dat je er best meer voor over hebt dan gangbaar is.

Ik redeneerde btw vanuit 10, vanuit 9 is inderdaad 33% meer wel 12. Ik zou nooit zelf kiezen om vanuit winkelwaarde te redeneren.

mazzel

pi
Wilt-Leaf Liege
Adept

Jij speelt ook voornamelijk EDH toch? Dan zou je idd wel gek zijn om veel neer te tellen voor T2 kaarten. Standard is sowieso een dure hobby. Ik zit er zelf dan ook te denken om gewoon een cube te bouwen (die niet per se supersterk is), die ik dan af en toe update. Dan kan ik ook gerust wachten tot de kaarten wat minder duur worden. :)
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

bijvoorbeeld, ik speel trouwens met de ene groep EDH en met de andere vintage. In beide gevallen kan ik wachten.

mazzel

pi
Plaats reactie