Blinkmoth Nexus + Crusher

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Suffocation
Expert
Locatie: [where the grass is violet, the buildings made out of wood and whre the girls are pretty]
Contacteer:

Blinkmoth Nexus + Crusher

Bericht door Suffocation »

Ik maak een 1/1 artifact flying van Blinkmoth Nexus krijgt Arcbound crusher dan +1/+1 ?
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Wordt de Blinkmoth Nexus een 1/1 artifact beest of komt ie in het spel?
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Suffocation
Expert
Locatie: [where the grass is violet, the buildings made out of wood and whre the girls are pretty]
Contacteer:

Dragonheart schreef:Wordt de Blinkmoth Nexus een 1/1 artifact beest of komt ie in het spel?
Het is een land en voor 1 mana mag je die until end of turn veranderen in een 1/1
altx
Wizard

Bericht door altx »

"Whenever another artifact enters the battlefield" gaat alleen op wanneer de betreffende kaart in het spel komt.

En in dit geval is de kaart al in het spel, dus bovenstaande ability triggert niet.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

Er staat ook op the kaart "its still a land" Arcbound reageert alleen op artifacts dus, nee
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Fewtger
Adept

Bericht door Fewtger »

Ja, maar dat maakt toch niet uit? De kaart hoeft toch maar 1 kenmerk te hebben dat dan overeenkomt?
Een groen/rood wezen kan ik toch uit mijn graveyard halen, met een kaart "return target red creature from your graveyard to your hand".
En ik kan Shatter toch spelen op zowel artifacts, als artifacts creatures (of artifact lands of...etc)?
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

Ja maar daarnaast ligt hij al in het spel, en komt hij er niet in, hij verandert alleen, dus komt er geen artifact creature in play
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

voor de duidelijkheid, als je een artifact land zou spelen uit je hand zou de crusher wel degelijk reageren, ookal is die kaart ook een landje. Saint´s post 3 hierboven klopt dus van geen kant.

Inderdaad reageert de crusher niet als je de nexus in een creature omtovert, die was al in het spel.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
altx
Wizard

Bericht door altx »

Saint schreef:Ja maar daarnaast ligt hij al in het spel, en komt hij er niet in, hij verandert alleen, dus komt er geen artifact creature in play
Dit is dus waar.

Maar "It's still a land" houdt inderdaad in dat het èn een land èn een artifact is.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

Jah klopt dat zag ik ook al ik had hem niet helemaal goed gelezen (zag het stukje van artifact creature niet :P) maar hoe dan ook gaat het niet omdat hij al in play is en niet in play komt ^_^

Edit: even tussendoor is het zo dat als je een kaart met bijv 1RG in je graveyard zit je met een "Return target red card" of iets dergelijks die er ook uit kan halen? ik dacht dat dat niet gelde voor multicolored.
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Dat mag.

Op de kinderachtige tour:
Een kaart zegt "Return target red card from your graveyard" we noemen deze kaart even Hans.
In je graveyard ligt een kaart die 1RG kost. We noemen deze kaart Grietje.
Je speelt Hans.
Hans vraagt aan Grietje: "Ben jij rood?"
Grietje antwoordt: "Ja"
Dus haalt Hans Grietje terug. Het interesseert Hans namelijk helemaal niks dat Grietje groene vlekken heeft. Het gaat Hans alleen om die rode stukjes en die zijn er.
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Suffocation schreef:
Dragonheart schreef:Wordt de Blinkmoth Nexus een 1/1 artifact beest of komt ie in het spel?
Het is een land en voor 1 mana mag je die until end of turn veranderen in een 1/1
Dit was een fantastische vraag al zeg ik het zelf. Het antwoord op de oorspronkelijke vraag zat er gewoon al in!
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

@Dragon, wist ik niet, en als je het zo uitlegt is het eigelijk wel logisch lol erg simpel maar logisch ^_^
Suffocation
Expert
Contacteer:

Dragonheart schreef:Dat mag.

Op de kinderachtige tour:
Een kaart zegt "Return target red card from your graveyard" we noemen deze kaart even Hans.
In je graveyard ligt een kaart die 1RG kost. We noemen deze kaart Grietje.
Je speelt Hans.
Hans vraagt aan Grietje: "Ben jij rood?"
Grietje antwoordt: "Ja"
Dus haalt Hans Grietje terug. Het interesseert Hans namelijk helemaal niks dat Grietje groene vlekken heeft. Het gaat Hans alleen om die rode stukjes en die zijn er.
AHAHAHAHAAA XD
en opnieuw dank voor de uitleg en zo <3
Plaats reactie