The stack
Moderator: Admins & Moderators
The stack
Als ik het goed begrijp resolvet de bovenste spell van de stack het eerst. Maar mijn vraag is dan waar Creature Abilities komen, en hoe die te blokken?
Met een voorbeeld;
Ik speel mijn Serendib Sorcerer. Ik word aangevallen, en tap mijn sorcerer voor zijn effect. Dit effect komt op de stack. Gezien de bovenste kaart als eerste resolvet, neem ik aan dat mijn effect dus niet te blokken is met bv. Giant Growth. Maar is het wel te blokken.
Edit: ik bedoel dus; is er een manier voor mijn tegenstander om het effect van de sorcerer te omzeilen.
Met een voorbeeld;
Ik speel mijn Serendib Sorcerer. Ik word aangevallen, en tap mijn sorcerer voor zijn effect. Dit effect komt op de stack. Gezien de bovenste kaart als eerste resolvet, neem ik aan dat mijn effect dus niet te blokken is met bv. Giant Growth. Maar is het wel te blokken.
Edit: ik bedoel dus; is er een manier voor mijn tegenstander om het effect van de sorcerer te omzeilen.
Even voor de duidelijkheid: Op het moment dat een spell ge-resolved is, mag je ook weer instants en abilities spelen.
Het is niet dat je eerst alleen maar de stack mag "vullen" en dat-ie dan in 1 keer weer leeg gemaakt wordt, maar in voorkomende gevallen doe je er een paar dingen op, gaat er 1 ding af, doe je er weer wat op, enz. enz. En gaat dat een tijdje zo op en neer, totdat uiteindelijk de stack wel helemaal leeg is en niemand er meer wat op doet.
Dus je tegenstander kan ook eerst de ability laten resolven en dan pas nog een instant of ability spelen.
Als eerst de ability van Serendib Sorcerer resolvet, dan is het betreffende creature dus 0/2. Met de Giant Growth er daarna overheen wordt-ie dus 3/5.
Misschien dat anders dit artikel ook wel interessant is:
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?t=2764
Het is niet dat je eerst alleen maar de stack mag "vullen" en dat-ie dan in 1 keer weer leeg gemaakt wordt, maar in voorkomende gevallen doe je er een paar dingen op, gaat er 1 ding af, doe je er weer wat op, enz. enz. En gaat dat een tijdje zo op en neer, totdat uiteindelijk de stack wel helemaal leeg is en niemand er meer wat op doet.
Dus je tegenstander kan ook eerst de ability laten resolven en dan pas nog een instant of ability spelen.
Als eerst de ability van Serendib Sorcerer resolvet, dan is het betreffende creature dus 0/2. Met de Giant Growth er daarna overheen wordt-ie dus 3/5.
Misschien dat anders dit artikel ook wel interessant is:
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?t=2764
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
In feite ligt het nog iets in gewikkelder dan dat. Bij het bepalen van de uiteindelijke P/T van het beest zijn er "layers" van toepassing. Het is afhankelijk van de layer waarin het effect wordt toegepast wat de uiteindelijke P/T van het beest is.
Een voorbeeld:
Jij hebt 3 beesten (willekeurig welke). Ik heb een Chameleon Colossus en een Mutavault die ik geaktiveerd heb. Jij speelt Mirrorweave op de Chameleon Colossus. Al jouw beesten worden 4/4 pro black, pomp, bladibla. De Colossus blijft uiteraard een colossus. De Mutavault echter wordt een 2/2 pro black, pomp, bladibla.
Misschien dat ik later nog zin heb om de precieze daarbij horende regels te zoeken.
Een voorbeeld:
Jij hebt 3 beesten (willekeurig welke). Ik heb een Chameleon Colossus en een Mutavault die ik geaktiveerd heb. Jij speelt Mirrorweave op de Chameleon Colossus. Al jouw beesten worden 4/4 pro black, pomp, bladibla. De Colossus blijft uiteraard een colossus. De Mutavault echter wordt een 2/2 pro black, pomp, bladibla.
Misschien dat ik later nog zin heb om de precieze daarbij horende regels te zoeken.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
@Dragon, huh die vat ik niet helemaal als je je Mutavault geactiveerd hebt zou door die mirrorweave toch ook je Mutavault een 4/4 (of 8/8 of whatever je power was als je ze ability geactiveerd hebt) lijkt mij? Omdat AL je creatures een copy worden van target non legendary creature en ookal is het nogsteeds een land is Mutavault ook een artifact creature toch?
En even een sort of offtopic vraag daarover waar ik al mee zit sinds Mishra's Factory hebben die nou summoning sickness als je hun ability triggered of niet?
En even een sort of offtopic vraag daarover waar ik al mee zit sinds Mishra's Factory hebben die nou summoning sickness als je hun ability triggered of niet?
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
@Mishra's Factory: Als die net in het spel gekomen is wel. Maar als je een beurt later die ability activeert, dan dus niet meer.
Summoning sickness hangt puur af van wanneer de kaart in het spel komt, waarbij het niet uitmaakt dat het op dat moment (nog) een landje is, en heeft niks met het switchen van types te maken.
Summoning sickness hangt puur af van wanneer de kaart in het spel komt, waarbij het niet uitmaakt dat het op dat moment (nog) een landje is, en heeft niks met het switchen van types te maken.
Jah ok maar dat bedoelde ik ook, als je hem al geactiveerd had voor je Mirrorweave speelde word het wel een copy.
Wat ik bedoelde was, je hebt bijv. een Mishra's factory op tafel liggen (zeg maar 2 beurten geleden gespeeld bijv.), je zit in je main phase en gebruikt zijn ability en maakt er een 2/2 beestje van, kun je er dan mee aanvallen deze beurt of heeft hij summoning sickness, dat bedoelde ik ermee
Wat ik bedoelde was, je hebt bijv. een Mishra's factory op tafel liggen (zeg maar 2 beurten geleden gespeeld bijv.), je zit in je main phase en gebruikt zijn ability en maakt er een 2/2 beestje van, kun je er dan mee aanvallen deze beurt of heeft hij summoning sickness, dat bedoelde ik ermee
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Hmz, had er ff bij moeten zeggen dat ik daar op reageerde.
In je concrete voorbeeld heeft hij dus geen summoning sickness, omdat hij al een paar beurten in het spel ligt.
(Maar in de beurt dat hij in het spel komt, zou hij dus wel summoning sickness hebben.)
In je concrete voorbeeld heeft hij dus geen summoning sickness, omdat hij al een paar beurten in het spel ligt.
(Maar in de beurt dat hij in het spel komt, zou hij dus wel summoning sickness hebben.)
Ja dat snap ik want dan zou het net als een creature zijn en dus net gespeeld heeft hij sickness, het was mij alleen nooit echt duidelijk geworden of je het nou meer alleen als blocker kon gebruiken (omdat hij sickness zou hebben) of ook echt als attacker ^_^
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
Nee dus. Vandaar het voorbeeld. Je mirrorweave maakt van alle beesten een 4/4 Colossus. Dit effect zit echter in een layer die eerder wordt toepast dan het 2/2 effect van de Mutavault zelf. De Mutavault wordt door dit layer verhaal eerst een 4/4 maar daarna een 2/2 Colossus. Ik zei al: als ik zin heb zoek ik het op.Saint schreef:@Dragon, huh die vat ik niet helemaal als je je Mutavault geactiveerd hebt zou door die mirrorweave toch ook je Mutavault een 4/4 (of 8/8 of whatever je power was als je ze ability geactiveerd hebt) lijkt mij? Omdat AL je creatures een copy worden van target non legendary creature en ookal is het nogsteeds een land is Mutavault ook een artifact creature toch?
Ja nee ik snap hem al je activeert Mutavault pas NA dat je Mirrorweave speelde dus heeft het geen effect meer daarop want het de "effect layer" van Mirrorweave is dan al weg.
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
Nee, ik denk niet dat je het snapt. Het is namelijk ook zo indien de Mirrorweave gespeeld wordt lang nadat de Mutavault geaktiveerd is.
Om nog even terug te komen op Serendib Sorcerer en Giant Growth. Het maakt niet uit in welke volgorde of wanneer je de Sorcerer of Growth effect gebruikt. Het resultaat is een 3/5 beest. De sorcerer beinvloedt alleen de P/T zoals die op de kaart beschreven is. Alle andere effecten die de P/T van het beest veranderen worden daarna nog toegepast.
Je kunt dit hier lezen:
http://www.wizards.com/magic/magazine/a ... /20091105a
Om nog even terug te komen op Serendib Sorcerer en Giant Growth. Het maakt niet uit in welke volgorde of wanneer je de Sorcerer of Growth effect gebruikt. Het resultaat is een 3/5 beest. De sorcerer beinvloedt alleen de P/T zoals die op de kaart beschreven is. Alle andere effecten die de P/T van het beest veranderen worden daarna nog toegepast.
Je kunt dit hier lezen:
http://www.wizards.com/magic/magazine/a ... /20091105a
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer: