Planeswalker vraagje

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

is het niet juist dat of alles de planeswalker aanvalt, of dat het allemaal naar de speler gaat? Dat zou ik ook halen uit de tekst die gequote is.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

"Each one" = ieder beest afzonderlijk

Afgezien van de gequote tekst weet ik zeker dat het zo werkt. Wanneer je aanvalt, geef je aan wat je aanvalt. Dat geef je aan per beest, niet voor de hele meute.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Excuus, ik vind die wording onduidelijk, maar de officiele regels bevestigen inderdaad wat Dragonheart zegt.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Te vergelijken met meerdere spelers, waar ik verschillende monsters verschillende spelers aan laat vallen, in dezelfde beurt?
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

@pi & dragonheart, de quote komt uit het planeswalker verhaaltje bij het duel deck dus beetje vaag dat niet helemaal duidelijk is naar wat er in de officiële regels beschreven is.

@fewtger jah zo kun je het zien een beetje lomp omschreven dat een planeswalker dus een losstaande player is die je ook kunt aanvallen, waar je ook instances etc. op kunt spelen (lijkt mij)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

kan ik dan eigenlijk Lava Axe gebruiken om een planeswalker uit te schakelen?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

damage tegen een player can geredirect worden naar een planeswalker, ja.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Je kan eigelijk een planeswalker als extra player zien om het een beetje wazig uit te leggen dus zoals pi zegt ja dat kan en dan gaan er gewoon loyalty punten vanaf zoveel damage hij doet
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Goed, dus een planeswalker speelt zijn keuzes als sorceries, en niet instants, toch?

Maar die loyalty points, tellen die als counters? Nu ken ik eigenlijk geen kaart die iets anders zegt dan "remove a counter from target creature", maar even hypothetisch. Als het nu was "remove X counters from target permanent, where X is the number of blue mana spent"; en ik speel 5 blauwe mana, naast de andere cast-kosten. Kan ik daarmee een Chandra Ablaze naar de graveyard sturen?
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Vampire Hexmage is op dit moment niet voor niets zo populair.. Die kan dus inderdaad Planeswalkers slopen. Loyalty counters zijn inderdaad, zoals de naam al zegt, counters.. en kunnen dus door alles wat counters van een permanent (niet creatures, want een planeswalker is geen beest) verwijderd, weggehaald worden..
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ja klopt het is maar een uncommon maar volgens mij hadden ze er bij wizards zelf nog niet aan gedacht dat hexmmage in één keer een planeswalker sloopt (het gebeurt wel vaker dat ze er later pas achter komen dat een kaart (common of uncommon) gewoon veel beter uitpakt als ze verwacht hadden, vooral in combo's etc.)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Oei, dat is idd een monster :P .
Zijn er meer van die kaarten? Of kaarten die zeer effectief tegen Planeswalkers werken?
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Niet dat ik zo even kan bedenken maar misschien dat iemand anders nog wat weet (ik denk zelf dat WOC geen idee had van het effect op plainswalkers toen ze hexmage maakte, anders had het wel een rare of mythic of whatever geweest)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

dit is te obvious om te missen. Heel misschien hebben ze de combo met dark depths gemist, maar ook dat betwijfel ik. Gemistte actie is bijvoorbeeld wat ze met waylay hebben gedaan, of eigenlijk het instellen van 6th regels die ene bepaald effect hadden op die kaart. Dat is echt een enorm stuk subtieler dan dit.

(Voor wie het niet weet / door heeft, waylay kon end of turn gespeeld worden voor zijn errata, je had dan de volgende beurt 3 2/2's met first strike om mee aan te vallen, white lightning werd het (deck) genoemd.)

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Je hebt wel gelijk dat het erg obvious is om te missen maar goed waarom dan maar een uncommon? Het is echt een beatdown voor planeswalkers.

Nog steeds legal in vintage en legacy dus kan nogsteeds gespeeld worden, maar met errata bedoel je toch zegmaar einde van je end of turn of iets dergelijks? (ik wist wat het was maar heb het al lang niet meer gehoord :P)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Plaats reactie