Goed, First Strike begrijp ik wel, niet zo moeilijk. Maar een vriend van me heeft een creature met Deathtouch en First Strike.
Wanneer ik nu aanval, en hij verdedigt daarmee, is het dan zo dat door First Strike, de Deathtouch wordt toegepast voordat mijn creature iets uitricht?
Zoals dragon al zei, jou creature doet niets, gaat in één keer dood omdat de first strike een eerdere step is dan de normale attack step en zijn death touch word dus ook meteen geactiveerd. (werkt hetzelfde met double strike dus)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame."- Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Staat geen deathstrike op en hij had het over deathstrike (ookal doet het precies hetzelfde ) en het is geen 1/1 beestje ^_^ ik weet eigelijk niet welke hij bedoelde want ik kan geen 1/1 beestje met deathstrike en first strike vinden voor 4 mana lol
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame."- Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Saint schreef:Staat geen deathstrike op en hij had het over deathstrike (ookal doet het precies hetzelfde ) en het is geen 1/1 beestje ^_^ ik weet eigelijk niet welke hij bedoelde want ik kan geen 1/1 beestje met deathstrike en first strike vinden voor 4 mana lol
Hij had het wel over 4 mana. Dus dat kan dan ook niet.