Oy,
layers gelden alleen als meerdere dingen een creature laten groeien en / of krimpen. Hier heb je alleen te maken met een growth, die resolved op normale manier en dan ben je klaar met de layers.
Om precieser te zijn, layers gelden altijd, maar je hebt ze alleen nodig op momenten dat p/t aangepast wordt door meerdere dingen en dan om voor een gegeven creature op een gegeven moment te bepalen hoe ie er uit ziet op dat moment en op dat punt tel je alleen effecten mee die geresolved zijn. In dit voorbeeld is er maar 1 spell die invloed heeft, en die moet ook nog eens eerst resolven.
mazzel
pi
The stack
Moderator: Admins & Moderators
Ok snap hem, ik probeer er denk ik een beetje teveel te gelijk in te stouwen xD maar goed ja dan resolved dus de laatst gespeelde spell (die bolt) eerst, dan pas je giant growth op niets dus want die is al weg maar hij blocked nogsteeds fictief je creature dus geen damage
en over die ability nee die activeert dan niet meer want hij attacked eigelijk niets.
en over die ability nee die activeert dan niet meer want hij attacked eigelijk niets.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Ik had het antwoord eigenlijk al (half) gegeven:Fewtger schreef:Ah, zo dacht ik het al.
Laatste vraag dan; mijn Hellfire Mongrel is dan geblocked, maar effecten die zeggen "when a creature you control deals combat damage", worden dan niet meer geactiveerd?
Als een creature geen combat schade doet (je assignt geen combat damage of kunt geen combat damage assignen), dan triggert "when ... deals combat damage" niet.altx schreef:(...)
* In de combat damage step wordt de combat damage ge-assigned. Hellfire Mongrel was geblockt, dus die doet geen schade aan de speler. Maar Grazing Gladeheart is al dood, dus die doet geen schade aan Hellfire Mongrel. (En Hellfire Mongrel vanzelfsprekend ook niet meer aan Grazing Gladeheart.)
(...)
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Zei ik ook al hij valt nu dus een fictieve creature aan zegmaar omdat hij al dood is en doet dus damage aan de lucht, en triggered zijn ability dus ook niet.
Maar even wat de stack betreft de gene die als laatst een instant of wat dan ook speelt wordt als eerste geresolved toch? ik raak nou zelf een beetje in de war (bijv iemand speelt giant growth, op zijn 2/2 creature ik speel een shock en speel daarna een giant growth op een andere creature van mij. dan gaat het dus in de order van mij creature krijgt +3/+3, de shock stuurt zijn creature naar de graveyard en zijn giant growth doet niets, toch?)
Maar even wat de stack betreft de gene die als laatst een instant of wat dan ook speelt wordt als eerste geresolved toch? ik raak nou zelf een beetje in de war (bijv iemand speelt giant growth, op zijn 2/2 creature ik speel een shock en speel daarna een giant growth op een andere creature van mij. dan gaat het dus in de order van mij creature krijgt +3/+3, de shock stuurt zijn creature naar de graveyard en zijn giant growth doet niets, toch?)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Ja ik snap hem want dan resolved zijn giant growth voor dat mijn shock doet dus is het eem 5/5 beestje ik ben alleen zoveel regels aan het lezen dat je op een gegeven moment dingen een beetje door elkaar haalt dus even checken voor de zekerheid