Combat
Moderator: Admins & Moderators
hij mag je tappen wat hij wilt maar je bent dan al getapped want je hebt al gedeclared dan had hij je black knight moeten tappen VOOR de attack face, en daarnaast lees de context is van protection from white
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
Het beste moment om beesten te tappen waarvan je niet wil dat ze aanvallen is in het begin van de combat phase. Er is een mogelijkheid dit te doen voordat attackers gedeclared worden. Indien je echter naar de declare attackers step gaat, dan kan de aanvallende speler zijn aanvallers kiezen en kun jij tappen wat je wil, zonder het gewenste effect, de aanvallers blijven dan aanvallers. Indien je wil kun je ook tappen in de precombat main phase. Dit werkt in 99% van de gevallen prima.
Indien jij wacht met tappen totdat ik attackers declare, dan kun je hoog en laag springen. Ik doe dan mijn "Judge!" dingetje en het is een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat die mij gelijk gaat geven.
Indien jij wacht met tappen totdat ik attackers declare, dan kun je hoog en laag springen. Ik doe dan mijn "Judge!" dingetje en het is een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat die mij gelijk gaat geven.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Wat Dragonheart al zei: Zo werkt het dus niet.Fewtger schreef:Goed, ik zal het concretiseren.
Ik viel aan met mijn Black Knight, waarna mijn tegenstander het effect van Blinding Mage speelde. Hierdoor zou Black Knight niet meer kunnen aanvallen, maar ik dacht dat hij al als attacker was gedeclared. Vandaar.
Even de protection buiten beschouwing gelaten: Als je de aanvallende speler de kans geeft om te zeggen met welke creatures hij aan gaat vallen, dan ben je te laat. Je kunt alleen maar tappen om te voorkomen dat hij met een bepaald creature kan aanvallen, op het moment dat je nog niet weet met welk(e) creature(s) hij aan gaat vallen.
Behalve als hij niet duidelijk heeft aangegeven dat hij uberhaupt wilde gaan aanvallen. Sommige mensen geven aan dat ze aan willen gaan vallen door direct de betreffende creatures te tappen. Dat is dus niet handig. In dit soort gevallen kun je beter eerst zeggen dat je aan wilt gaan vallen. Dan geef je je tegenstander wat minder info. Want als je de verdedigende speler niet eens de kans geeft om wat te doen, wordt de klok gewoon simpelweg een stukje terug gedraaid.
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
je wilt zeggen zoiets als "ik wil de combat phase in gaan, we zijn wat mij betreft nu bij de beginning of combat step, ok?". Je hoeft namelijk helemaal niet te zeggen of je uberhaupt aan wilt gaan vallen, die phase zit sowieso in elke beurt.
mazzel
pi
je wilt zeggen zoiets als "ik wil de combat phase in gaan, we zijn wat mij betreft nu bij de beginning of combat step, ok?". Je hoeft namelijk helemaal niet te zeggen of je uberhaupt aan wilt gaan vallen, die phase zit sowieso in elke beurt.
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.