Split Second

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Fewtger
Adept

Split Second

Bericht door Fewtger »

Even kijken of ik het goed heb,
Split second is a static ability that functions only while the spell with split second is on the
stack. “Split second” means “As long as this spell is on the stack, players can’t play other spells
or abilities that aren’t mana abilities.”

Dus Cancel kan niet gespeeld worden, omdat het geen ability is. En de Serendib Sorcerer kan ik niet gebruiken, omdat het geen mana vereist.

Firebreathing (op een beest, of zoals op Flamekin Brawler) kan ik, echter, wel gewoon gebruiken?
altx
Wizard

Bericht door altx »

Correctie: Een mana ability is geen ability die mana vereist, maar een ability die mana produceert (eventueel in combinatie met andere effecten).

(Een mana ability kan overigens wel mana vereisen, maar dat staat er verder los van.)
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

in het kort, je kunt alleen iets tappen voor mana of zo in reactie op split second, verder helemaal niks (dus ook niet de firebreathing activeren).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Fewtger
Adept

Bericht door Fewtger »

Ah, dus bv. het effect van Llanowar Elves is speelbaar? Maar welke mogelijkheden biedt dat dan?
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

Ja, en het biedt weinig mogelijkheden omdat je geen spells mag spelen, en naar mijn mening dus ook geen creature spells :P
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

het biedt zeer weinig mogelijkheden, maar de regels vinden het niet lief als tappen voor mana uitgezet wordt omdat dat voorbij de stack gaat.

mazzel

pi
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

Nee op de één of andere manier blijven mana abilities meestal wel intact ook al zijn ze dan verder nutteloos.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

reageer je op mij? Ik snap niet helemaal wat je reactie toe moet voegen, vooral de "Nee" snap ik niet aangezien je lijkt te bevestigen wat ik zeg met de rest. :twisted:

mazzel

pi
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

Met nee bedoelde ik ook dat ik het helemaal eens was met wat je zei, zie ook dat er geen , achter de nee staat dus het is een volledige zin :P onder het mom van "nee dat zouden ze nooit doen" :P
Fewtger
Adept

Bericht door Fewtger »

Eigenlijk moet er dan alsnog een komma achter
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

Ja eigelijk wel ja naja maakt niet uit xD hij snapt hem nou wel.
David
Wizard
Contacteer:

Bericht door David »

Het is niet helemaal nutteloos. Je kunt bijvoorbeeld nog mana abilities spelen om de morph cost van je Voidmage Apprentice te betalen.
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Of Grove of the Burnwillows tappen voor mana, je tegenstander een leven laten gainen en met de triggered ability Punishing Fire terughalen. Dit allemaal in reactie op een Extirpate die oorspronkelijk op die Punishing Fire gespeeld werd.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

Worden morph etc. niet gezien als abilities dan? of spells? waar valt zoiets onder dan?
David
Wizard
Contacteer:

Bericht door David »

702.34d If you have priority, you may turn a face-down permanent you control face up. This is a special action; it doesn't use the stack (see rule 114). To do this, show all players what the permanent's morph cost would be if it were face up, pay that cost, then turn the permanent face up. (If the permanent wouldn't have a morph cost if it were face up, it can't be turned face up this way.) The morph effect on it ends, and it regains its normal characteristics. Any abilities relating to the permanent entering the battlefield don't trigger when it's turned face up and don't have any effect, because the permanent has already entered the battlefield.
Plaats reactie