Eldrazi monument vraagjes

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
wizardofoss
Adept

Eldrazi monument vraagjes

Bericht door wizardofoss »

Eldrazi Monument eist dat je een creature sact aan het begin van je upkeep. Mag je dat creature in diezelfde upkeep geproduceerd hebben (bijv een mier mbv je Ant Queen?
Ander vraagje, in feite algemene vraag over indestructibility: een creature valt mij aan, beschermd door het monument. Ik speel Tendrils of Corruption, met voldoende power om het creature te killen, ware het niet dat deze dus indestructible is. Ik krijg zonder meer wel de bonus levens lijkt me, maar hoe zit het met de aanval? Gaat die gewoon door?
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

Over eldrazi denk ik van niet want dat is een automatisch effect, dit kun je interrupten door saccen van iets maar daarna kun je volgensmij pas een mier maken. Dus moet je het één beurt voor blijven met een zo'n mier in het spel bijv.

Tendrils zou ik niet weten :P
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

het monument triggert aan het begin van je upkeep, de ability gaat op de stack. In reactie bouw je een insect. Je hebt nu een insect met de ability van het monument nog steeds op de stack. Je laat de ability van het monument resolven, je sact de insect. Geen enkel probleem.

Tendrils heeft geen power. Hij doet damage. De levens krijg je inderdaad, nergens staat dat het creature ook daadwerkelijk dood moet gaan om ze te krijgen. Er is geen reden waarom het creature zou stoppen met aanvallen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

Oh ja is waar ook insect gaat resolved als eerste xD dan moet het geen probleem zijn nee :)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
wizardofoss
Adept

Bericht door wizardofoss »

Pi dank je wel voor de heldere uitleg.
Plaats reactie