Sliver deck toernooi waardig?

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Sliver deck toernooi waardig?

Bericht door Saint »

Heb net me sliver deck binnen gekregen (allemaal foils trouwens beetje over de top maar anyways) als ik er een beetje in hak bijv. een extra Sliver Overlord er in, een paar Sliver Queen's erin en wat tinnef eruit zoals bijv. Barbed Sliver wat meer pomp slivers erin bijv extra Coat of Arms erbij is het dan een beetje toernooiwaardig?.

Maar voor als je tegen een ander sliver deck speelt zijn er dan iets van kaarten die bijv alle creature types van opponents in weetikveelwat veranderen? Er zit nu 1 Amoeboid Changelingin welke van 1 creature dus de ability weg zou kunnen halen maar ik zoek meer naar iets meervoudigers om jezelf in te kunnen decken.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Met de informatie die jij hier geeft, zou ik het zo zeggen:
Dat sliverdeck is compleet de nuts! Meteen meenemen naar het volgende toernooi en iedereen ownen!
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Je weet toch dat ik met dat nieuwe sliver deck die nieuwe foil release Premium deck bedoel? je kunt de content ervan zo vinden :P
http://www.gatheringmagic.com/?page_id=3781
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

99% kans dat het sarcasme was van Dragonheart zijn kant.

Wat je voorstel is om in een precon een aantal kaarten toe te voegen met hoge mana cost en verwacht dan op type 1 of 1.5 toernooien een kans te maken (aangezien dat volgens mij het enige is waarin alle kaarten legaal zijn). Oftewel, eigenlijk stel je voor een al vrij slecht deck slechter te maken en verwacht dan kans te maken in een van de meest verschrikkelijke tournooiformaten die magic kent. Ik kan helaas alleen maar de mening van Dragonheart delen dat dat moeilijk serieus te nemen is.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ik begreep heus wel dat het sarcasme was hoor..

Nee wat mijn voorstel is om een precon deck te nemen alle troep eruit te vissen (met als voorbeeld die barbed sliver, maar er zijn er nog veel meer die nutteloze +1/+0 etc. dingen toevoegen aan je slivers) en ze te veranderen voor bijv. een paar kaarten met een hoge mana cost ja maar als je kijkt goed kijkt zie je ook dat er slivers inzitten die "Tap: add mana of any color to your mana pool" dus mana is dan niet zo'n probleem. Dus eigelijk een precon rippen het goeie eruithalen en daaromheen meer nuttige slivers erin die bijv. je power pompen en een sideboard maken met daarin iets wat protection tegen andere sliver type decks te voegen door al hun creature types te veranderen of whatever of iets dat creature abilities van mijn kant alleen op mijn zijde laat werken (dus alleen mijn slivers boosten) etc.

Er zijn in het verleden ook Elf vs Goblin decks etc uitgegeven mag je daar dan ook niets meer uit gebruiken als basis? ik heb het toch ook over het helemaal veranderen van het deck...
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

da's een goed plan, alles behalve de rootbound crag er uit en dan verder het deck weer opbouwen tot iets goed. Ik zou op type 2 mikken, anders is waarschijnlijk de crag zelfs niet goed genoeg.

Het is een droom dat precons een enigsins goede basis bieden voor tournooiwaardige decks. Dit zegt niks over casual mogelijkheden. Het zou dom van wizards zijn als ze precons uitbrachten die dit wel zijn, dan is er namelijk veel minder reden om boosters te kopen.

Ik denk dat dit een volledig zinloze discussie is zolang je streven tournooiwaardig is, mik ajb op casual, dan hebben we tenminste een haalbaar doel.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ja maar goed ik wil dus iets sliver theme maken dat is de hele rede waarom ik de precon gekocht had, er moet alleen een hoop aan veranderd worden (en wat jij zei alleen rootbound erin kun je er alles van maken) en met toernooi bedoel ik trouwens niet Nationals ofzo ik bedoel gewoon kleine toernooitjes.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Maar op welk formaat mik je dan?
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Legacy of Extended ofzo, daarom vraag ik het juist ten eerste of een sliver deck uberhaupt toernooiwaardig gemaakt kan worden en daarnaast wat ik zal toevoegen/verwijderen om hem nuttig te maken, zo spelen is namelijk leuk maar er zitten een hoop slivers in met nutteloze abilities (zoals bijv. de (2) gets +1/+0 of de (2) gets +0/+1) dit wil ik dus vervangen voor zie boven, nuttige dingen en een sideboard met iets waarmee ik andere sliverdecks waar je tegen speelt een beetje in bedwang kunt houden wat betreft mijn sliver abilities gebruiken.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

waren bovenstaande reacties dan niet duidelijk genoeg voor wat betreft haalbaarheid voor toernooien? Zolang die toernooitjes groter zijn dan alleen maar met een paar vrienden zou ik niet verwachten hoog te scoren.

Reken er op dat zelfs kleine toernooien mensen trekken die spelen met de beste decks in het formaat. Mensen met een toernooi mee doen spelen namelijk vaak om te winnen. Ik zou daarom ook totaal niet bang zijn voor andere slivers tegen komen.

Ik zou liever niet zo vol er tegenin gaan, maar ik vind het niet kunnen om je wijs te maken dat het op toernooien een kans zou maken op winst. Iets wat ik als eis zie om aan de term toernooiwaardig te voldoen. Als jij meer mikt op leuk spelen dan kan het natuurlijk wel goed dienst doen, maar zeg dan niet dat je toernooiwaardig zoekt, want dan lok je uit dat mensen denken dat je wilt winnen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ja tuurlijk doel je op winnen maar ik bedoelde met toernooi waardig meer kleine toernooien :P maaruhm zijn slivers dan zo prut? want ik moet zeggen dat ik zelfs als precon deck het niet echt super slecht vindt ofzo je zou er best iets leuks mee kunnen lijkt mij of zijn slivers gewoon echt een lost cause? (ik vond het vroeger namelijk al leuk om met ze te spelen (in de tijd van sliver queen) alleen zat toen vaak met het probleem dat je sliver abilities gaat delen als je tegen een ander sliver deck speelt).
Maar dus om even op te sommen je kan niets met een sliver deck doen om het klein toernooiwaardig laat staan echt toernooi waardig te maken?
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

het punt is dat je op kleine toernooien (door het internet) voor een groot deel dezelfde decks ziet als op grote toernooien. Het is niet dat slivers heel slecht zijn, maar maar een paar zijn op toernooiwaardig niveau, waarschijnlijk kun je 90% van het deck zo dumpen. Op dat punt is het eigenlijk niet meer de moeite om van de precon uit te gaan.

Als extra punt heb je dat de goeie slivers zorgen dat je op grotere formaten moet mikken, minstens extended, waarschijnlijk legacy minimaal. De decks in die formaten zijn sneller, sterker en beter dan wat je op type 2 en block toernooien kunt verwachten.

Eigenlijk zou je eerst een beetje rond moeten kijken op de toernooien waar je wilt spelen wat daar zoal gespeeld wordt en dan kijken of slivers misschien daar een kans bij maken. Ik zou gokken van niet.

mazzel

pi

p.s. zover precons gaan denk ik trouwens dat de slivers bij de betere horen hoor.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ik geloof dat er wel eens iemand slivers speelt in legacy. Het is daar zeker niet een van de betere decks, maar het kan.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ja ik gokte ook op legacy of extended, heb nog een berg slivers liggen uit die tijd (onderandere sliver queens etc.) vandaar, en dat is het hem nou juist ik wil er toch een sterk deck van weten te maken (en weet dat ik de helft eruit moet dumpen :P) maar @dragon wat toernooien betreft ik denk dat je er toch wel iets leuks van zou kunnen maken in legacy of extended dat het niet eens zo heel slecht zou doen toch? tenminste wat ik weet uit op basis van toch redelijk snel gepompde beestjes/tokens met bergen abilities te spelen... ik zoek dus iets om het lekker snel te maken (maar toch met een paar queens, en overlords), ze snel flink op te kunnen pompen en het liefst met een sideboard met wat dingen die hem bestand maken tegen een ander sliver deck. Het maakt me niet veel uit om shapeshifters of whatever toe te voegen ik wil er gewoon iets leuks en toch (redelijk)sterks van maken. Dus alle ideeën zijn welkom :) (ik heb zelf nog VEEL kaarten uit de tijd dat de slivers erin kwamen dus najah roept u maar :P)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

No offense, maar ik vind het een beetje flauw dat niemand inhoudelijk gereageerd heeft, met deck ideetjes dus. De kritiek snijdt op zich wel hout overigens.
Ik speel zelf op toernooitjes in de familie- en vriendenkring wel eens een sliverdeck, en dat doet het heel aardig maar voornamelijk omdat niemand met kaarten als Wrath of God e.d. speelt. In pure creature battles staan de slivers hun mannetje, maar ik geloof niet dat ik het deck naar een officieel toernooi hoe klein ook mee moet nemen. Het inherente probleem is natuurlijk dat de slivers pas goed worden als ze met een aantal zijn, wat ze enorm kwetsbaar maakt voor massa destructie effecten. Jammer dat er geen sliver is die indestructability geeft, maar dat zou misschien weer te sterk zijn. Er is wel een sliver (ik ben de naam kwijt) waarbij je een munt mag opgooien en een 50% kans hebt dat ie overleeft, maar echt goed genoeg is ie niet.

Ik vind zelf overigens van de dure slivers de Sliver Legion de beste. Verder heb ik van een boel slivers er 1 in mijn deck, zodat ik ze kan opzoeken met de cycle silvers (3 in deck) of de Overlord. Enkele van de 1-of's: Ward Sliver, Sliver Queen, Sliver Overlord, die munt opgooi sliver.

Mijn deck is 5-kleuren met de nadruk op groen & wit vanwege de +1/+1 slivers en de mana slivers in die kleuren. Een geweldige recente aanwinst vwb de manabase was Ancient Ziggurat. Wel opletten dat je de mana niet kunt gebruiken voor het betalen van abilities.

Al schrijvende valt me nu wel een idee te binnen: Eldrazi Monument maakt de slivers indestructable. Het proberen waard lijkt me, hoewel je al bijna de queen nodig hebt om het monument te voeren.

Dat waren even wat losse gedachten over het femomeen Sliver deck; ik hoop dat je er wat aan hebt. Nog even tot slot over die precon: die zou ik niet als basis gebruiken, alleen maar om bruikbare kaarten uit te plunderen.
Plaats reactie