Type I en Type II

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Type I en Type II

Bericht door Fewtger »

Dit lees ik vaker op dit forum, maar wat is Type I eigenlijk?
En wat is Type II?
Zijn er meer Types? Zo ja, wat zijn die dan?
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

http://nl.wikipedia.org/wiki/MTG en klik op toernooien daar staan alle namen van de formaten en het type nummer erachter
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Meest gangbare:

Type 1 (Vintage): Alles toegestaan (behalve ante-kaarten) + restricted lijst.
Type 1.5 (Legacy): Alle sets toegestaan, Banned lijst (geen restricted)
Extended: Laatste <8 blocks + 3 basissets ? B+R lijst
Type 2 (Standard): Laatste 2 blocks + basisset, B+R lijst
Block: Alleen het gekozen block mag gespeeld worden, B+R lijst
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ook gangbaar:

# Sealed Deck (Je krijgt een X aantal kaarten, en maakt daar je deck van. Normaal gaat dit over een tournament pack met 2 of 3 boosters, na het Shard of Alara block werden tournament packs afgeschaft en speelt met Sealed Deck met 5 of 6 boosters) (Decksize >= 40)
# Booster Draft (Er gaan 3 keer boosters de tafel rond (evenveel als het aantal spelers) en elke keer als je een booster in je handen hebt, mag je hier één kaart uitpakken. Van deze kaarten maak je je deck uiteindelijk, waarbij je een willekeurige hoeveelheid basic land mag toevoegen. Max aantal spelers bij draft=8 ) (Decksize >= 40)
# Two-headed Giant (nieuw sinds juli '05) (je speelt met 2 mensen in één team, je deelt je beurt en levenstotaal van 30)

Maar ik zei al kijk op de site :P
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

En wat is het verschil tussen "block" en "basisset"?
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Basisset's zijn de "Core Sets" bijvoorbeeld Magic 2010 of 10th edition of 9th edition enzovoort een voorbeeld van een block is bijvoorbeeld het lorwyn block: Lorwyn+Morningtide of het zendikar block: Zendikar+Worldwake+Rise of the Eldrazi of het Shards of alara block: Shards of alara+Alara Reborn+Conflux.

En de in de toekomst komende blocken "light's block": Lights+Camera+Action (2010-2011) en het daarop volgende "Shake Block": Shake+Rattle+Roll (2011-2012)

Dit zijn gewoon enkele voorbeelden maar blocks zijn er al vanaf het Ice Age block
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

2HG is een formaat op zich, maar geen volledig formaat, er bij is altijd gespecificeerd binnen welke van de andere genoemde formaten je 2HG speelt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ja klopt was ik vergeten te vermelden, had gewoon copy en paste van de site gedaan :) maar 2HG is eigelijk een eigen systeem op zich, niet echt multiplayer maar toch wel, meer in teamsverband of iets dergelijks

En daarnaast heb je ook nog andere formaten zoals bijvoorbeeld EDH enz (pi weet er nog wel meer :P)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Plaats reactie