Loses abilities

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Fewtger
Adept

Loses abilities

Bericht door Fewtger »

Stel, mijn vriend speelt het effect van Prodigal Pyromancer om mijn Serendib Sorcerer uit te schakelen.

Hij tapt hem, en in response speel ik mijn Ovinize. Ze komen beide op de stack, ovinize resolvet eerst, en de Pyromancer verliest zijn abilities.

Wat gebeurt er nu met zijn (al geactiveerde) ability? Wordt die als illegaal beschouwt, of als geactiveerd?
Of doe ik sowieso iets radicaal fout?
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

Ovinize resolved eerst dus hij bezit geen abilities meer daarna maar de ability is al gespeeld (hij ligt op de stack) dus naar mijn mening gaat die gewoon door maar ik kan het fout hebben.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
altx
Wizard

Bericht door altx »

Ability ligt inderdaad al op de stack, dus gaat gewoon nog door.

(Als een ability eenmaal op de stack ligt, maakt het niet meer uit wat er met de source - het creature die oorspronkelijk de ability had - gebeurt.)
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Fewtger
Adept

Bericht door Fewtger »

Ok, bedankt!
Plaats reactie