regenerate
Moderator: Admins & Moderators
regenerate
Hoi,
Ik had een vraagje, als ik een creature heb 2/2 en een tegenspeler speelt een -3-3 until end of turn, kan een regenerate hem dan nog redden? Ik weet dat het met -1-1 counters niet werkt....
Patrick
Ik had een vraagje, als ik een creature heb 2/2 en een tegenspeler speelt een -3-3 until end of turn, kan een regenerate hem dan nog redden? Ik weet dat het met -1-1 counters niet werkt....
Patrick
Hmm dat vraag ik me eigenlijk ook af, als je door een -*/-* until end of turn de graveyard in gaat kan je hem toch regeneraten omdat het effect weg gaat als de kaart uit het spel gaat? of blijft die echt hangen tot einde van de beurt (en je hem niet meer kunt regeneraten)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
- The Quizmaster
- Wizard
- Berichten: 1132
- Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Door hem te regeneraten, voorkom je juist dat ie uit het spel gaat... Het effect blijft er dus altijd op zitten, evenals enchantments e.d. (anders zouden die ook weggaan).Saint schreef: kan je hem toch regeneraten omdat het effect weg gaat als de kaart uit het spel gaat?
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Wat Quizmaster zegt: Als een creature regenerate, voorkom je dat hij dood gaat.
Hij gaat dus niet eerst naar je graveyard om daarna weer terug te komen. Hij blijft gewoon in het spel.
Hij gaat dus niet eerst naar je graveyard om daarna weer terug te komen. Hij blijft gewoon in het spel.
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Dacht ik al dus het -3/-3 effect (bijvoorbeeld) blijft dan ook hangen dus is hij weer dood kun je hem weer regeneraten tot een soort eindeloze loop maar hij blijft gewoon dood ^_^
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Dat dacht ik dus ook, echter als je deze regel leest dan raak ik een beetje in de war....
501.5a If the effect of a resolving spell or ability regenerates a permanent, it creates a replacement effect that protects the permanent the next time it would be destroyed this turn. In this case, “Regenerate [permanent]” means “The next time [permanent] would be destroyed this turn, instead remove all damage from it and tap it. If it’s an attacking or blocking creature, remove it from combat.”
501.5a If the effect of a resolving spell or ability regenerates a permanent, it creates a replacement effect that protects the permanent the next time it would be destroyed this turn. In this case, “Regenerate [permanent]” means “The next time [permanent] would be destroyed this turn, instead remove all damage from it and tap it. If it’s an attacking or blocking creature, remove it from combat.”
- Dragonheart
- Sorcerer
- Berichten: 2422
- Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
-X/-X is geen damage. Dat is gewoon simpelweg de power/toughness verlagen.
Even een voorbeeldje: Als een 2/2 creature 2 schade krijgt, gaat hij dood, maar dat wil niet zeggen dat zijn toughness 0 is geworden. Maar krijgt een creature minstens zo veel damage als de waarde van zijn toughness, dan is dat lethal (dodelijk).
Krijgt een 2/2 creature -2/-2, dan wordt zijn toughness daadwerkelijk nul. En dan is een state-based effect dat creatures met toughness nul linea recta naar de graveyard gaan. Eventuele abilities die iets doen als een creature schade krijgt, triggeren nu dus vanzelfsprekend ook niet.
Even een voorbeeldje: Als een 2/2 creature 2 schade krijgt, gaat hij dood, maar dat wil niet zeggen dat zijn toughness 0 is geworden. Maar krijgt een creature minstens zo veel damage als de waarde van zijn toughness, dan is dat lethal (dodelijk).
Krijgt een 2/2 creature -2/-2, dan wordt zijn toughness daadwerkelijk nul. En dan is een state-based effect dat creatures met toughness nul linea recta naar de graveyard gaan. Eventuele abilities die iets doen als een creature schade krijgt, triggeren nu dus vanzelfsprekend ook niet.
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Heel simpel uitgelegd: creature is tot het einde van de beurt 0/0 dus je kunt hem blijven regeneraten want dit is geen damage maar meer een soort -1/-1 counters die tijdelijk op je creature zitten.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Maak het nog ff verwarrender voor hem...
Het zijn dus géén counters. Als je dat woord gebruikt, raak je weer in de war met regels die over counters gaan.
Het zijn dus géén counters. Als je dat woord gebruikt, raak je weer in de war met regels die over counters gaan.
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Zelfs dat is niet waar. Toughness kleiner dan of gelijk aan 0 veroorzaakt geen destruction. Je kunt dus zelfs niet 1 keer regeneraten. Hier maakt dat niet uit omdat 1 keer regeneraten toch niet zou helpen maar het is belangrijk om te weten dat destruction slechts 1 van de manieren is waarom iets naar de graveyard kan gaan en dat regenerate alleen werkt bij destruction.Saint schreef:Dacht ik al dus het -3/-3 effect (bijvoorbeeld) blijft dan ook hangen dus is hij weer dood kun je hem weer regeneraten tot een soort eindeloze loop maar hij blijft gewoon dood ^_^
pi bedoelt toughness en kleiner dan of gelijk aan 0 .pi schreef:het werkt niet bij een power kleiner dan 0. Dat is het geval hier.