[Extended] Verbeteringen nodig?

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aries
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:35 pm
Locatie: Vlagtwedde

[Extended] Verbeteringen nodig?

Bericht door Aries »

Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig met een extended deck gebaseerd op de combo Vampire Hexmage en Dark Depths. Aangezien ik de mazzel heb gehad dat ik 4x een Lotus cobra in m'n bezit heb gekregen en 4x Bloodghast, wilde ik het in de Golgari kleuren doen.
Ik heb er al een aantal potjes mee gespeeld en het meerdendeel gewonnen omdat het wel type2 decks waren waar ik tegen speelde.
Het deck loopt naar mijn idee erg fijn, maar ik heb zo'n gevoel dat het toch iets beter kan, vandaar de post op dit forum.

Het is een combodeck met vrij veel vershillende kleine combo's en als main-combo Dark Depths en Hexmage.

Goed samenwerkende kaarten:

-Dark Depths, Urborg, Tomb of Yawgmoth en Hexmage of
Overgrown Tomb, Birds of Paradise en Hexmage voor T2 Marit Lage
-Bloodghast, Lotus Cobra en Perilous Forays waarmee ik veel lands uit m'n deck vandaan kan halen.
-Crucible of Worlds met Verdant Catacombs.
-Lord of Extinction en Shambling Shell
-Shambling Shell en Grave Pact
etc.

Het is de bedoeling om het veld van de tegenstander relatief leeg te houden waardoor ik vrij spel heb voor sterke creatures. Dat zijn naar mijn idee 2 doelen waar beide kleuren erg goed in zijn.

Decklist:

Creatures
4x Bloodghast
4x Vampire Hexmage
4x Birds of Paradise
4x Lotus Cobra
2x Tarmogoyf
2x Lord of Extinction
4x Shambling Shell

Artifacts
2x Crucible of Worlds

Enchantments
2x Perilous Forays
4x Grave Pact
1x Dark Heart of the Wood

Sorceries
2x Into the North
3x Maelstrom Pulse

Lands
4x Snow-Covered Forest
4x Snow-Covered Swamp
4x Dark Depths
4x Overgrown Tomb
2x Urborg, Tomb of Yawgmoth
4x Verdant Catacombs

De reden van de Snow-Covered lands is vanwege Into the North waarmee ik Dark Depths op kan zoeken, zo wordt Into the North geen dode kaart op het moment dat ik Dark Depths al in m'n hand heb.
Een echt sideboard heb ik nog niet, momenteel zit Wing Snare erin tegen Iona. Op het moment dat die in het veld komt en de kleur zwart wordt gekozen, kan ik het wel vergeten zonder Wing Snare.

Het lijkt me gaaf om hiermee tournooien te gaan spelen, maar dat is iets waar ik niet veel ervaring mee heb.
Hebben jullie misschien suggesties ter verbetering?

Alvast bedankt ^^
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Heb het even snel doorgekeken dus zal later nog wel reactie er op geven maar ten eerste Wing Snare is niet legal in extended :P sorry, enige alternatieven daarvoor zijn een stuk minder als je het mij vraagt maar hier een kort lijstje: Elvish Skysweeper, Gloomwidow's Feast, Oran-Rief Recluse, of Windstorm. Maar uit deze kaarten is Gloomswidow dan nog het goedkoopst qua casting cost (als je het tegen Iona wilt gebruiken).

Verder of die Dark Heart of the wood echt nuttig is weet ik niet, daarnaast heb je 6 kansen om Dark Depths te pakken en maar 4 kansen voor een hexmage (misschien een paar tutors erin om naar je hexen te kunnen zoeken? het is maar een idee).

Bekijk morgen de rest wel maar volgens mij ziet het er wel aardig uit.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Aries
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:35 pm
Locatie: Vlagtwedde

Bericht door Aries »

Ik heb er helemaal niet bij stil gestaan dat 8th al uit extended gerouleerd was:P
Over Dark Heart of the Wood, je hebt gelijk. Ik was gister nog even bezig met m'n deck en ik had die erin gedaan als test, maar ik ben over die kaart het minst tevreden. (de art daarentegen is wel erg nice^^). Het idee over een tutor is zeker een goed idee. Aangezien zwart daar wel aardig goed in is. Ik zal even kijken of ik iets kan vinden wat beter is dan Diabolic Tutor.

Alvast bedankt voor je reactie.

EDIT
Ik heb even gezocht naar tutors en ik denk dat Chord of Calling een erg goede is voor in dit deck. Hexmage is toch maar 2 mana, dus is het vrij makkelijk die te spelen. En een bijkomend voordeel is als Iona word gespeeld en zwart word als kleur gekozen, kan ik alsnog de combo uitvoeren.
Ik denk dat die er wel mooi 2x in kan ipv. Dark Heart of the Wood en een Snow-Covered Swamp.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

beseech the queen misschien? Als je het bord aan de andere kant leeg wilt houden, damnation of oblivion stone?

Ik krijg een beetje het idee bij je deck dat je te veel dingen speelt die leuk zijn als je ze samen pakt, maar die minder goed zijn op zichzelf. Zoals Saint ook al aangaf, weinig manieren om dingen bij elkaar te vinden. Is sowieso een living wish sideboard niet handig? De depths en hexmage er in en je hebt meteen 3 meer kansen om ze te pakken kunnen krijgen.

Zet btw bij voorkeur even kaartnamen tussen en dan wordt er een link van gemaakt naar Gatherer, handig voor iemand die de kaarten niet uit zijn hoofd kent.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Aries
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:35 pm
Locatie: Vlagtwedde

Bericht door Aries »

Ik denk dat ik al een goede tutor gevonden heb, namelijk Chord of Calling.
Het klopt wat je zegt over dat ik veel dingen speel die leuk zijn als ze samen werken. Maar wat ik probeer is om bijna alle kaarten leuk samen te laten werken. Niet elke kaart is afhankelijk van een andere specifieke kaart.
Ik denk dat Damnation mezelf harder verneukt dan de tegenstander omdat het deck redelijk creaturebased is.
Living Wish is een ontzettend goede kaart, goed genoeg voor in het main deck denk ik. Alleen is die kaart niet extended legal. In ieder geval een goede suggestie voor als Ravnica uitroteerd.

Bedankt voor je reactie :)
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

sorry, heb extended niet helemaal in mijn hoofd zitten.

Op zich, op het moment dat je damnation moet spelen dan ben je niet aan het winnen met je creatures. Namelijk zo wel dan hoef je hem niet te spelen in de eerste plaats. Je zult hem dus altijd of niet spelen of je tegenstander harder raken dan jezelf (of op een verkeerd moment spelen natuurlijk, maar dat ligt aan je eigen skill).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Het klopt wel wat pi zegt als je zelf een langzame start hebt of iets dergelijks kun je een damnation spelen als je redding, als je hem wilt spelen terwijl jij al veel creatures heb liggen zou je kunnen denken aan een Eldrazi Monument Ant Queen combo, welke veel gebruikt wordt in type 2 nu :P

Oblivion Stone daar in tegen kan wel leuk zijn maar duurt een paar beurten voordat je je eigen creatures hebt veilig gesteld.

Chord of calling is wel een leuke tutor om in dit deck te spelen ja, maar omdat je er ook 2 urborgs in hebt zitten zou een Diabolic Tutor ook prima kunnen werken, je hebt toch genoeg mana source om hem te spelen.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Aries
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:35 pm
Locatie: Vlagtwedde

Bericht door Aries »

Daar heb je gelijk in. Ik denk dat ik Diabolic Tutor ga proberen, daar kan ik ook Dark Depths mee opzoeken als het nodig mocht zijn. En die kaart heb ik op dit moment in m'n bezit. Damnation is in dat opzicht niet slecht nee. Als ik met een beetje mazzel iemand tegen kom die hem wil ruilen, dan ga ik het wel proberen. Bedankt voor jullie hulp, ik ben benieuwd of het lukken wil zo.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Graag gedaan, hou ons maar op de hoogte hoe het gaat, je kunt er namelijk altijd nog aan sleutelen ^-^
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Plaats reactie