Damage vraag en dood gaan

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Maccius
Adept

Damage vraag en dood gaan

Bericht door Maccius »

Ik speel multiplayer, anders was het niet interesant.

Stel ik val iemand aan met 2 5/5 cratures. De ene met lifelink en de ander niet.

Degende die ik aanval heeft geen cratures of iets anders om het tegen te houden en 5 levens.

Hij is dus harstikke dood. Maar de vraag is nu wie bepaald welke van mijn 2 5/5 creatures de damage doet.

Ik wil natuurlijk dat de lifelink het doet, terwijl de andere medespelers willen dat de niet lifelink het doet.
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

Jij valt aan, jij assigned damage.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
The Quizmaster
Wizard
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Ze doen allebei de schade tegelijkertijd... Jouw tegenstander krijgt dus 10 schade en tegelijkertijd (!!!) krijg jij 5 levens. Je tegenstander gaat dus naar -5 levens en sterft onmiddelijk.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

Klopt, alleen hoe dan ook mag jij de damage assignen (tenzij je geblocked wordt door een creature die alle schade op zich neemt door een ability ofzo)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
altx
Wizard

Bericht door altx »

Het zou een beetje onzin zijn als een creature ineens geen schade meer doet, alleen maar omdat iemand toevallig weinig levens heeft.

Zoals de rest zegt, ze doen gewoon allebei schade.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

eigenlijk het enige dat weleens afhankelijk is van levens van de tegenstander is drain life. De meeste vergelijkbare dingen, ook lifelink, boeit het niet hoeveel leven die tegenstander heeft.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie