(G/W/U) Snel dekje.. Tips?

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

klaasg
Advanced
Berichten: 35
Lid geworden op: di dec 15, 2009 8:44 pm
Locatie: Kwintsheul

(G/W/U) Snel dekje.. Tips?

Bericht door klaasg »

Creatures:
4x Noble Hierarch
2x Jenara, Asura of War
3x Mother of Runes
3x Cold-Eyed Selkie
3x Ohran Viper
4x Qasali Pridemage
3x Knotvine Paladin
3x Rafiq of the Many
2x Eternal Witness

Enchantments:
3x Rancor

Artifacts:
3x Æther Vial

Instants:
4x Swords to Plowshares
3x Brainstorm

Lands:
3x Misty Rainforest
2x Forest
2x Plains
1x Island
4x Tropical Island
4x Savannah
4x Windswept Heath


Dit is mijn nieuwste deckje. Het moet Legacy waardig zijn.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ten eerste, welk type wil je gaan spelen, om welke combo's of dergelijken wil je heen gaan bouwen, moet het toernooi waardig zijn of is het voor de fun, lees even de sticky post onder het deck list forum :) en als je de kaarten tussen [ c] [/c ] (zonder spaties) zet dan krijg je directe links, is wel zo makkelijk voor ons :)
Voorbeeld: Rancor
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

zou je hier misschien even naar willen kijken en de vragen willen beantwoorden?
http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?t=3192

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
klaasg
Advanced
Berichten: 35
Lid geworden op: di dec 15, 2009 8:44 pm
Locatie: Kwintsheul

Bericht door klaasg »

Sorry, heb het wat aangepast!
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Je speelt iets te weinig kaarten voor de Scepter om die echt goed te maken.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ben het met dragon eens je hebt alleen Swords of plowshare en Orim's Chant om te imprinten (ik weet trouwens niet of je als je de kickercost betaald heb je die ook mee imprint trouwens). Om hem echt nuttig te maken moet je meer instants hebben nu zijn je kansen te klein want je hebt ook geen zogenoemde "zoek kaarten" dus je moet het maar net treffen dan je een duo trekt anders zit je bijv met een nutteloze Scepter in je handen.

Verder heb je misschien meer aan Baneslayer Angel of zelf (als mana geen probleem is) Iona, Shield of Emeria ipv battlegrace angel die je er nu in hebt zitten omdat genoeg andere creatures van je al exalted hebben.

Misschien zijn bijvoorbeeld Flagstones of Trokair, Gaea's Cradle, Serra's Sanctum (toch vier mana voor je rancor).
Zijn maar een paar voorbeelden, wat betreft het fetch/pijnlandje dat je erin hebt zitten kun je net zo goed er een paar instoppen waar ze getapped het spel inkomen aangezien je dit meestal of in het begin speelt en je ze niet direct nodig hebt of speelt als extra maar dat is mijn mening.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
klaasg
Advanced
Berichten: 35
Lid geworden op: di dec 15, 2009 8:44 pm
Locatie: Kwintsheul

Bericht door klaasg »

Ja, jullie hebben inderdaad gelijk dat ik wel eens met een kale Isochron Scepter in mijn hand zit. Echter, als ik hem samen met Orim's Chant heb, wordt de tegenstander daar niet vrolijk van. De kickercost is helaas wel apart.

Als ik de Scepter eruit haal, denk ik dat Orim's Chant ook niet meer op zijn plek is in dit deck en dat zou dan plek maken voor 7 nieuwe kaarten.
Baneslayer Angel gaat hem ff niet worden. Die kaart is ondertussen zo ontiegelijk duur geworden. Iona, Shield of Emeria is wel leuk in combinatie met Gaea's Cradle

Ff een optie:

- 3 Isochron Scepter
- 4 Orim's Chant
- 2 Landjes

+ 2 Gaea's Cradle
+ 1 of 2 Iona, Shield of Emeria
+ 1 Mother of Runes
+ 3 of 4 Eladamri's Call
+ 1 Cold-Eyed Selkie

Ik wacht graag jullie reacties weer af!
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Het klopt dat baneslayer duur is geworden maar het is ook gewoon een goeie kaart :) daarom juist. :P Maar als je in het rond kijkt op beursjes enzo kun je nog wel goedkoop aan een paar komen hoor. Je kan ze altijd later nog toevoegen :)

Verder zou ik +minimaal 2 het liefst 3 iona's doen dan (maar als je 4 eladamri's erin doet kan 2 ook),
+2/3 gaea's
-4 Windswepth Heat (serieus een pijn/zoek landje in dit deck zonder lifegain, geen goed idee naar mijn mening. Vervangen voor bijvoorbeeld één van mijn voorbeelden of voor lifelink creatures/lifegain kaarten, dan kun je je andere pijnlandje er wel in laten.)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

het is een snel deckje, heb je wel eens naar iona haar casting cost gekeken?

Ik mis nog heel veel antwoorden op vragen. Begin eens met welk formaat je wilt spelen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Saint schreef:(...)
Verder zou ik +minimaal 2 het liefst 3 iona's doen dan (...)
Hmja, een kaart van 9 mana heeft toch al geen zin in zo'n deck. Want voordat je Iona uberhaupt op tafel krijgt, heb je ofwel allang gewonnen ofwel allang verloren, maar met zo'n deck ga je het simpelweg niet zo lang kunnen rekken om zoveel mana op tafel te krijgen.

En die ene keer dat het wel lukt, blijkt Iona ook nog eens Legendary te zijn. Zit je dan met die extra Iona in je hand, terwijl je er net eentje gespeeld hebt.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Saint schreef:H
-4 Windswepth Heat (serieus een pijn/zoek landje in dit deck zonder lifegain, geen goed idee naar mijn mening.
Wat is nu 4 levens voor een stuk deckthinning en colorfix? Je hebt 20 levens.. Je kan er in principe dus 19 inzetten als resources.. het is niet alleen een buffer voor je tegenstander zijn/haar aanvallen.. Als ik 4 levens in kan zetten en daarmee ervoor kan zorgen dat ik een voorsprong op mijn tegenstander kan krijgen, zodat deze mij minder makkelijk kan schoppen met beesten, dan doe ik dat maar al te graag..

Imho wordt daar (vooral door beginnende spelers?? mss een discussie waardig :p) teveel op gefixeert, dat je levenspunten er alleen maar zijn voor de tegenstander om er op in te hakken met zijn beesten... Je kan er zoveel meer mee doen..
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

The Quizmaster schreef:
Saint schreef:H
-4 Windswepth Heat (serieus een pijn/zoek landje in dit deck zonder lifegain, geen goed idee naar mijn mening.
Wat is nu 4 levens voor een stuk deckthinning en colorfix? Je hebt 20 levens.. Je kan er in principe dus 19 inzetten als resources.. het is niet alleen een buffer voor je tegenstander zijn/haar aanvallen.. Als ik 4 levens in kan zetten en daarmee ervoor kan zorgen dat ik een voorsprong op mijn tegenstander kan krijgen, zodat deze mij minder makkelijk kan schoppen met beesten, dan doe ik dat maar al te graag..

Imho wordt daar (vooral door beginnende spelers?? mss een discussie waardig :p) teveel op gefixeert, dat je levenspunten er alleen maar zijn voor de tegenstander om er op in te hakken met zijn beesten... Je kan er zoveel meer mee doen..
En daarbij... Je zou maar Gaea's Cradle en Serra's Sanctum in je openingshand hebben. Dat zijn geen fijne kaarten als je snel op gang wilt komen...
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

@pi Nee dat het deckje niet snel is is een ding dat zeker is :P daarom stelde ik ook iona want hij had het over een "afmaker" in zijn deck daar zou iona dan voor kunnen fungeren maar ik zei al beter iets van baneslayer angel. :P

@quiz ik zie er de functie niet zo van in dit deck hij kan net zo goed niet pijn zoeklandjes er in stoppen (die getapped in het spel komen), omdat de meeste kaarten een lage mana cost zouden moeten hebben en je het alleen zou gaan gebruiken om kaarten als bijv. iona. Dus waarom zou je dan 4 levens opofferen? Beetje onzinnig lijkt mij.
Maar het ging mij er verder om dat hij 8 pijnlanden in een sort of snel deckje met kleine creatures (weinig defence) dat totaal geen lifgain/lifelink had.

@alt hij stopt er geen serra's sanctum in dat was alleen een voorbeeld :P hij speelt ook amper enchantments dus dat zou tops 4 mana opleveren.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Saint schreef:(...)

@alt hij stopt er geen serra's sanctum in dat was alleen een voorbeeld :P hij speelt ook amper enchantments dus dat zou tops 4 mana opleveren.
Dat was mijn punt niet.

Mijn punt was dat het een slecht voorbeeld was.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Je snapt niet wat ik er mee bedoelde, ik bedoelde kaarten die hij er in kon stoppen ipv. die kaart, als hij serra erin had gestopt had hij het advies gekregen er meer enchantments in te doen want met 4 mana tops heb je er ook niet veel aan, ik noemde alleen allerlei mogelijkheden op.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Plaats reactie