Kleur van een ability en protection
Moderator: Admins & Moderators
Kleur van een ability en protection
Gisteren speelde ik tegen iemand die 2 zwarte creatures had met de ability tab 3 mana en destroy target creature (en er komt een vampire token)
Ik had de mogelijkheid om permanents voor 1 mana wit te maken (until end of turn). En een andere ability waarmee ik creatures protection from white kon geven.
Kortom ik maak zijn creatures wit voordat hij de ability kan spelen.
Kan iemand bevestigen dat de ability op dat moment ook wit is en dus met protection from white voorkomen kan worden?
Ik had de mogelijkheid om permanents voor 1 mana wit te maken (until end of turn). En een andere ability waarmee ik creatures protection from white kon geven.
Kortom ik maak zijn creatures wit voordat hij de ability kan spelen.
Kan iemand bevestigen dat de ability op dat moment ook wit is en dus met protection from white voorkomen kan worden?
Naar mijn mening wel, hij wil dus iets destroyen voor een token dat gaat op de stack, dan speel jij de ability of spell om hem wit te maken dat komt ook op de stack en je speelt de protection from white kaart dus resolved die als eerste, dan de kleurs verandering en dan zijn destroy kaart pas. Dus het lijkt mij van wel maar ik kan het verkeerd hebben.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Ja, wat Saint zegt.
Jouw twee abilities kwamen als laatste op de stack, dus resolven als eerste. Dus jouw creature heeft reeds protection from white en zijn creature is reeds wit, op het moment dat de "destroy target creature" ability van zijn creature resolvet. Die heeft dan dus geen legal target (meer) en wordt gecountered.
Jouw twee abilities kwamen als laatste op de stack, dus resolven als eerste. Dus jouw creature heeft reeds protection from white en zijn creature is reeds wit, op het moment dat de "destroy target creature" ability van zijn creature resolvet. Die heeft dan dus geen legal target (meer) en wordt gecountered.
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
kalithas, bloodchief of ghet, eight-and-a-half-tails. Heel handig als je even kaartnamen vermeld zodat we wat beter snappen waar je het over hebt.
Wetende welke creatures het hadden moeten zijn dan was het geheel sowieso geen enkel probleem geweest, want kalithas is legendary.
Uitgaande van dat hij het niet is dan klopt het bovenstaande overigens.
mazzel
pi
kalithas, bloodchief of ghet, eight-and-a-half-tails. Heel handig als je even kaartnamen vermeld zodat we wat beter snappen waar je het over hebt.
Wetende welke creatures het hadden moeten zijn dan was het geheel sowieso geen enkel probleem geweest, want kalithas is legendary.
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
je hebt helemaal gelijk met legendary(was me nog niet eerder opgevallen), en ik wil best linken maar weet niet hoe ik een kaart link.pi schreef:Oy,
mazzel
pi
Anyway bedankt voor de antwoorden.
Kaartnaam tussen en zetten.
Bijvoorbeeld: Black Lotus geeft Black Lotus
Maar Pi bedoelde (volgens mij) nog niet eens zo zeer het linken, maar uberhaupt gewoon dat als je even vermeldt om welke kaarten het precies gaat, het voor ons (nog) wat makkelijker is om een passend antwoord te geven.
Bijvoorbeeld: Black Lotus geeft Black Lotus
Maar Pi bedoelde (volgens mij) nog niet eens zo zeer het linken, maar uberhaupt gewoon dat als je even vermeldt om welke kaarten het precies gaat, het voor ons (nog) wat makkelijker is om een passend antwoord te geven.
Iron Maiden's gonna get you
Oke laat ik het eens proberen dan.
Als Kalitas, Bloodchief of Ghet succesvol zijn ability speelt op een Doubtless One krijgt hij dan een 0/0 vampire die dus weer gelijk dood is of krijgt hij een X/X vampire waat X het aantal clerics is dat in play was op het moment dat hij dood ging?
Ik denk een 0/0 dus weer dood, maar wat als hij ook een Bad Moon heeft liggen. Gaat hij eerst een 0/0 spelen die daaraan dood gaat of krijgt hij +1/+1 voordat hij dood is.
Als Kalitas, Bloodchief of Ghet succesvol zijn ability speelt op een Doubtless One krijgt hij dan een 0/0 vampire die dus weer gelijk dood is of krijgt hij een X/X vampire waat X het aantal clerics is dat in play was op het moment dat hij dood ging?
Ik denk een 0/0 dus weer dood, maar wat als hij ook een Bad Moon heeft liggen. Gaat hij eerst een 0/0 spelen die daaraan dood gaat of krijgt hij +1/+1 voordat hij dood is.
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer:
10/1/2009 The power and toughness of the token are based on the destroyed creature's last existence on the battlefield. The token doesn't have any of the destroyed creature's other characteristics.
Dit vind ik wanneer ik op jouw link voor Kalitas druk en dan de rulings lees.
Dit vind ik wanneer ik op jouw link voor Kalitas druk en dan de rulings lees.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
De token is dus een kopie van wat het was zonder alle abilities etc zoals dragon al zij, als je tegenstander 20 clerics in play had is het dus een 20/20 beest en neem jij hem ook zo over want hij verliest zijn abilities.
Kan het fout hebben maar dat haal ik eruit.
Kan het fout hebben maar dat haal ik eruit.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
- The Quizmaster
- Wizard
- Contacteer:
Dat klopt inderdaad. Er wordt alleen maar naar de P/T van dat moment gekeken, hoe die veroorzaakt zijn, doet er niet toe.
Als Bad Moon in het spel ligt, krijgt het beest onmiddelijk +1/+1, dus een 0/0 beest zou overleven.
Als Bad Moon in het spel ligt, krijgt het beest onmiddelijk +1/+1, dus een 0/0 beest zou overleven.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Ja dat dacht ik al, hoe dan ook overleven 0/0 creatures het door je bad moon, maar je moet rekenen dat er gewoon een kopie van de kaart gemaakt wordt van je tegenstander ZONDER zijn abilities, etc.