(G/W/U) Snel dekje.. Tips?

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik vind het heel duidelijk, budget is flexibel, hoger voor kaarten die een goede investering zijn, lager voor kaarten die dat niet zijn. Erg vergelijkbaar met mijn eigen budget.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ja is voor mij nu ook duidelijk, ik doe zelf ook niet anders want speel niet echt type 2. Maar nu maar weer verder on topic ^_^

Laat maar eens zien hoe het er nu dan uitziet klaas :)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
klaasg
Advanced
Berichten: 35
Lid geworden op: di dec 15, 2009 8:44 pm
Locatie: Kwintsheul

Bericht door klaasg »

3x Isochron Scepter
4x Birds of Paradise
4x Noble Hierarch
2x Battlegrace Angel
2x Mother of Runes
3x Sigiled Paladin
3x Cold-Eyed Selkie
4x Qasali Pridemage
3x Rafiq of the Many
4x Rancor
4x Orim’s Chant
4x Swords to Plowshares
4x Brushland
5x Forest
3x Plains
4x Savannah
4x Windswept Heath

Dit is hoe mijn deck op dit moment nog steeds is.

Duidelijk is dat Isochron Scepter en Orim's Chant eruit kunnen.. en dat zou dus plaats maken voor 7 nieuwe kaarten.
Goede Duals, zoals bijvoorbeeld Tropical Island zouden er in kunnen, maar daar vervang ik dan wel andere landjes voor, dus blijft het aantal kaarten dat er in kan nog steeds op 7 staan.
Voorbij gekomen zijn dus Rhox War Monk en Knotvine Paladin. Desnoods Giant Growth o.i.d. :P

Budget is er dus wel. Ben bereid te investeren in Duals, maar verder dan dat ook eigenlijk niet :)
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Tropical island in elk geval erin dan, Rhox war monk kan dan ook prima, knotvine paladin zou perfect werken omdat jij vaak met 1 kaart aanvalt voor je exalted (plus de lifelink van battlegrace angel waar ik er ook nog 1 á 2 van in zou doen).

Brushlands weet ik nogsteeds niet of ik het er in zou doen maar dat moet je zelf weten :)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Ik zou het bij twee kleuren houden. Sowieso is Rhox War Monk an sich geen reden om drie kleuren te gaan spelen.

Er zijn betere alternatieven alleen al in mono-wit. Neem bijvoorbeeld Knight of Meadowgrain, 2/2 first strike lifelink voor 2 witte mana.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
klaasg
Advanced
Berichten: 35
Lid geworden op: di dec 15, 2009 8:44 pm
Locatie: Kwintsheul

Bericht door klaasg »

Niet vergeten dat Rafiq of the Many er ook in zit en blauwe mana vraagt. En die kaart blijft er zeker weten in, omdat hij hard beukt. Cold-Eyed Selkie vraagt groen OF blauw.
8 beestjes die blauwe mana kunnen genereren. Wellicht te weinig, vandaar de optie om andere landjes te gebruiken.
Misschien zelfs fetch landjes.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Rafiq of the many+cold-eyed solkie+rhox war monk maakt het eigelijk al drie kleurig dus waarom dan niet, geeft je ook meer kans om die andere 2 kaarten te spelen als je Tropical island er in hebt zitten.

Wat ik zelf zou doen is:

+4 Tropical island
-4 Brushland
+1 Battlegrace Angel
+3 Rhox War Monk
+3 Knotvine Paladin

Maar dat is mijn mening natuurlijk :)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Hmz, dat had ik niet gezien. Maar persoonlijk had ik die eruit gehaald...

Ik vind snel deck en drie-kleuren een beetje tegenstrijdig eerlijk gezegd.


edit: Overigens klopt de topictitel niet... 8)
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Hoeft niet, omdat ze OF blauw OF wit vragen en hij dual landjes gaat spelen + fetchlandjes dus zou geen probleem moeten zijn, en die ene blauwe mana van die rhox kan ook altijd nog van een birds of paradise komen.

Edit: topic titel klop inderdaad niet :P
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
klaasg
Advanced
Berichten: 35
Lid geworden op: di dec 15, 2009 8:44 pm
Locatie: Kwintsheul

Bericht door klaasg »

Een ideale manabase zou kunnen zijn:

4x Savannah
4x Tropical Island
4x Windswept Heath
4x Tundra
2x Misty Rainforest
2x Flooded Strand

Dit is alleen wel een erg duur grapje :P
Er zijn ook een hoop landjes die meerdere soorten mana kunnen produceren, maar die OF getapt in het spel komen Seaside Citadel (werkt snelheid enorm tegen) OF waarvoor je 2 life kunt betalen om het untapped in het spel kunt krijgen Hallowed Fountain.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Rafiq of the Many vraagt al drie kleuren.

Jij stelt ook nog eens voor om Rhox War Monk daarbij te doen.

Verder vraagt Cold-Eyed Selkie groen of blauw. Niks of wit dus.

En mana creatures zijn ervoor om je mana te versnellen, niet om afhankelijk van te zijn voor een bepaalde kleur mana.

Ga voor jezelf eens na hoeveel beurten eroverheen kunnen gaan als je die kaarten wel in je hand hebt, maar de kaarten die de mana genereren niet. En dan speel je zo'n mana creature, heeft-ie summoning sickness en speelt je tegenstander er een Shock op... :roll:
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ja dat is waar maar als hij zijn "perfecte manabase" speelt zou het echt geen probleem moeten zijn lijkt mij.
En een shock op kleine creatures is nooit te voorkomen...
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
klaasg
Advanced
Berichten: 35
Lid geworden op: di dec 15, 2009 8:44 pm
Locatie: Kwintsheul

Bericht door klaasg »

Die ideale manabase was maar een voorbeeld uiteraard. Laten we het niet gelijk zo duur maken.
Ander snel bedacht voorbeeldje:

4x Savannah
4x Windswept Heath
2x Misty Rainforest
2x Flooded Strand
4x Forest
2x Plains
2x Island

Pijnlandjes zijn eruit gehaald en vervangen voor extra fetchlandjes. Dit verbreed mijn aanbod voor blauwe mana (4x fetch om te zoeken en 2 losse Islands)

Misschien moeten we Rhox War Monk er maar uitlaten.

Nieuwe optie:
3x Knotvine Paladin
4x Eladamri's Call

Met Eladamri's Call kan ik dan alle soorten creatures zoeken, die op hun beurt weer wat goeds doen voor het aanvallende beestje (Exalted, Lifelink, Double-strike)
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Kan ook, maar dan zit je nogsteeds met Rafiq die ook om blauwe mana vraagt dus dat maakt geen ruk uit.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
klaasg
Advanced
Berichten: 35
Lid geworden op: di dec 15, 2009 8:44 pm
Locatie: Kwintsheul

Bericht door klaasg »

Maar Rafiq of the Many kan ik nooit in beurt 2 spelen, Rhox War Monk wel, dus heb ik theoretisch gezien 1 extra beurt om blauwe mana te verkrijgen. Rafiq of the Many is een mooie afmaker, dus opleggen als er andere kleine beestjes liggen. Vervolgens gebruik maken van zijn Exalted en Double-strike functies voor het aanvallende beestje.
Plaats reactie