Landfall deck Blauw/Groen [hulp nodig]
Moderator: Admins & Moderators
ja die post heb ik gelezen, en die kaarten haal ik niet eruit.
Die ga ik kopen en in mijn deck stoppen. (het zijn er 19)
En ik ga 7 kaarten uit mijn deck halen die ik nu erin heb.
(allemaal creatures)
Ik kom dan uit op een deck van 56 kaarten. Dat is al in de goede richting aangezien ik eerst 42 had.
En mijn aantal lands (incl. terramorph) in verhouding tot het deck zijn 21 van de 56 en is dus een percentage van 38,8% lands.
Ik hoorde dat 40% wel goed was dus dit lijkt me wel goed, maar zoals Pi al zegt in zijn doorverwezen topic... het ligt allemaal aan je mana-curve. Dus ik kijk wel of ik mijn land-percentage nog verhoog.
Die ga ik kopen en in mijn deck stoppen. (het zijn er 19)
En ik ga 7 kaarten uit mijn deck halen die ik nu erin heb.
(allemaal creatures)
Ik kom dan uit op een deck van 56 kaarten. Dat is al in de goede richting aangezien ik eerst 42 had.
En mijn aantal lands (incl. terramorph) in verhouding tot het deck zijn 21 van de 56 en is dus een percentage van 38,8% lands.
Ik hoorde dat 40% wel goed was dus dit lijkt me wel goed, maar zoals Pi al zegt in zijn doorverwezen topic... het ligt allemaal aan je mana-curve. Dus ik kijk wel of ik mijn land-percentage nog verhoog.
darker then a shadow...
...lighter then the sun...
it's urbanc0re
...lighter then the sun...
it's urbanc0re
Over het algemeen als je geen andere mana sources hebt zijn 22-23 landjes genoeg voor een 60 kaarten deck.
Maar het ligt er maar helemaal aan waarop je je deck baseert natuurlijk
En zoek er nog even 4 andere kaartjes bij dan ben je in elk geval kompleet
Verder als je deck "klaar is" edit dan je eerste post even met het nieuwe deck zodat het voor ons overzichtelijk blijft
Maar het ligt er maar helemaal aan waarop je je deck baseert natuurlijk
En zoek er nog even 4 andere kaartjes bij dan ben je in elk geval kompleet
Verder als je deck "klaar is" edit dan je eerste post even met het nieuwe deck zodat het voor ons overzichtelijk blijft
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Heb ven je lijst gechecked, je zit nogsteeds met VEEL kaarten 1 x in je deck, dit is strategisch gezien onhandig omdat het de kans op het pakken van de kaart/kaarten die je wilt verkleint, maar dat is mijn mening
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
- Wilt-Leaf Liege
- Adept
- Berichten: 291
- Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am
Vond het wel geinig om te kijken of ik op het Groen/Blauw Landfall thema een budget-deckje kon verzinnen. Het eerste wat in mijn hoofd opkwam heb ik hier neergezet, dus ik weet niet of het echt werkt. Ik vind persoonlijk Hedron Crab de leukste kaart uit Zendikar, dus vandaar dat ik het om hem heen heb gebouwd. Het deck bestaat uit louter commons, op de Hedron Crab (uncommon 0,50 cent) en de Archive Trap (Rare 3,50) na. Op Nedermagic is dit deck 37,25 euro waard, maar daar kosten basic landjes zelfs 25 cent per stuk, dus ik durf wel te zeggen dat dit een extreem goedkoop deck is. Veel kaarten zul je gewoon gratis kunnen krijgen van andere spelers die vaak draften.
De bedoeling is natuurlijk om de volledige library van je tegenstander in zijn graveyard te krijgen. In magic-lingo heet dat ook wel 'millen' (dit voor de beginners). Je belangrijkste middel daartoe zijn de Crabs. Met Harrow en de Terramorphic expanses kan je soms wel 6/9 kaarten in een beurt van je tegenstander millen. Laat staan als je twee Crabs in play heb. Dan kan het echt snel gaan. Naast de Crabs heb je nog twee Archive Traps tot je beschikking. Ondanks dat het een budget deck is, heb ik die er toch ingedaan. Het zijn niet zulke dure kaarten om te kopen, en ze helpen het deck enorm.
De rest van het deck is eigenlijk volledig gericht om tijd te winnen, zodat jij je tegenstander eerder doodgemilld hebt voordat jouw leven op 0 staat. De Hatchlings houden makkelijk kleine mannetjes tegen, en de Recluses kunnen vliegers aanpakken. Met de Gladeharts kun je ook veel tijd winnen door leven te gainen. Into the Roil en Whiplash Trap zitten ook in het deck om je tegenstander te temporiseren. Daarnaast kan de bv. roil ook gebruikt worden om je Hedron Crab te redden van een removal spell, door hem naar je hand te halen.
Zoals gezegd zijn de Crabs de motor van je deck, dus zit er ook wat in het deck om hen te beschermen. Behalve de 'bouncespells' (Roil en Whiplash) zitten er 4 cancels in. Wellicht is Negate beter, maar nu leek Cancel me net wat versatieler. Daarnaast kan je met Grim Discovery je Crab weer terughalen, evenals een landje wat je hebt moeten saccen met harrow of een Terramorphic, die je vervolgens weer kan gebruiken om je tegenstander te millen.
Ten slotte zitten er nog 4 Ponders in het deck, om wat sneller bij je sleutelkaarten te kunnen komen. In combinatie met de roils kan je dan behoorlijk wat extra kaarten pakken.
3 x Kraken Hatchling
4 x Hedron Crab
4 x Grazing Gladehart
3 x Oran-Rief Recluse
14 creatures
4 x Harrow
4 x Ponder
2 x Grim Discovery
2 x Archive Trap
2 x Whiplash Trap
4 x Into the Roil
4 x Cancel
22 spells
4 x Terramorphic Expanse
2 x Swamp
10 x Island
8 x Forest
24 lands
Via deze link kan je proefhandjes trekken:
http://www.nedermagic.nl/deck_item.asp?deckid=84532
De bedoeling is natuurlijk om de volledige library van je tegenstander in zijn graveyard te krijgen. In magic-lingo heet dat ook wel 'millen' (dit voor de beginners). Je belangrijkste middel daartoe zijn de Crabs. Met Harrow en de Terramorphic expanses kan je soms wel 6/9 kaarten in een beurt van je tegenstander millen. Laat staan als je twee Crabs in play heb. Dan kan het echt snel gaan. Naast de Crabs heb je nog twee Archive Traps tot je beschikking. Ondanks dat het een budget deck is, heb ik die er toch ingedaan. Het zijn niet zulke dure kaarten om te kopen, en ze helpen het deck enorm.
De rest van het deck is eigenlijk volledig gericht om tijd te winnen, zodat jij je tegenstander eerder doodgemilld hebt voordat jouw leven op 0 staat. De Hatchlings houden makkelijk kleine mannetjes tegen, en de Recluses kunnen vliegers aanpakken. Met de Gladeharts kun je ook veel tijd winnen door leven te gainen. Into the Roil en Whiplash Trap zitten ook in het deck om je tegenstander te temporiseren. Daarnaast kan de bv. roil ook gebruikt worden om je Hedron Crab te redden van een removal spell, door hem naar je hand te halen.
Zoals gezegd zijn de Crabs de motor van je deck, dus zit er ook wat in het deck om hen te beschermen. Behalve de 'bouncespells' (Roil en Whiplash) zitten er 4 cancels in. Wellicht is Negate beter, maar nu leek Cancel me net wat versatieler. Daarnaast kan je met Grim Discovery je Crab weer terughalen, evenals een landje wat je hebt moeten saccen met harrow of een Terramorphic, die je vervolgens weer kan gebruiken om je tegenstander te millen.
Ten slotte zitten er nog 4 Ponders in het deck, om wat sneller bij je sleutelkaarten te kunnen komen. In combinatie met de roils kan je dan behoorlijk wat extra kaarten pakken.
3 x Kraken Hatchling
4 x Hedron Crab
4 x Grazing Gladehart
3 x Oran-Rief Recluse
14 creatures
4 x Harrow
4 x Ponder
2 x Grim Discovery
2 x Archive Trap
2 x Whiplash Trap
4 x Into the Roil
4 x Cancel
22 spells
4 x Terramorphic Expanse
2 x Swamp
10 x Island
8 x Forest
24 lands
Via deze link kan je proefhandjes trekken:
http://www.nedermagic.nl/deck_item.asp?deckid=84532
Luck never gives, it only lends
Ziet er in elk geval al beter uit maar wat je vaak hebt me van die cheap decks is dat het een beetje een verzameling van vanalles is, wat milling, wat drawing, wat countering, wat destruction wat vanalles eigenlijk. Maar goed ook al is het niet geweldig het werkt wel een beetje
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
- Wilt-Leaf Liege
- Adept
- Berichten: 291
- Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am
Nou, ik wil zeker niet zeggen dat dit deck 'State of the Art' is (ik heb het ter plekke verzonnen, laat staan geplaytest en het blijft budget natuurlijk), maar het lijkt me toch dat alles in dit deck een duidelijk doel heeft. Het is niet een bij elkaar geraapt zooitje. Ik snap je opmerking dan ook niet zo, eerlijk gezegd. Je doet net of milling een subthemaatje is.
Het zou pas raar zijn als ik een deel van de focus zou verleggen naar het omlaag brengen van mijn tegenstanders leven, door er bv. een Baloth Woodcrasher in te doen. Dat zou pas raar zijn.
En waarom zou de combinatie millen, counteren en carddrawing slecht zijn?
Het zou pas raar zijn als ik een deel van de focus zou verleggen naar het omlaag brengen van mijn tegenstanders leven, door er bv. een Baloth Woodcrasher in te doen. Dat zou pas raar zijn.
En waarom zou de combinatie millen, counteren en carddrawing slecht zijn?
Luck never gives, it only lends
- pi
- Archmage
- Berichten: 9184
- Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Oy,
als je het niet type 2 houdt dan is veteran explorer of new frontiers misschien wel leuk. Zowel kaarten uit je tegenstanders deck halen, zorgen dat hij zoekt en extra millen .
mazzel
pi
als je het niet type 2 houdt dan is veteran explorer of new frontiers misschien wel leuk. Zowel kaarten uit je tegenstanders deck halen, zorgen dat hij zoekt en extra millen .
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
De bedoeling van mijn Blauw/Groen Landfall deckje is ook om zoveel mogelijk sterke creatures op het spel te krijgen en de tegenstander te vermorselen. En btw, mijn deck is nog NIET af.
Mijn taktiek is om ervoor te zorgen zoveel mogelijk Windrider Eel's op het veld te krijgen, en zoveel mogelijk Adventuring Gear in mijn hand om te geven aan de overige aanvalscreatures op het veld.
Terwijl ik hiermee bezig ben zorgen de Kraken Hatchling ervoor dat ik niet teveel levens verlies, samen met Grazing Gladehart.
Als er genoeg Eel's en/of monsters met Adventuring Gear op het veld zijn dan sla ik mijn slag en gebruik de Harrow in mijn hand als ik die heb en de Terramorphic Expanse die op het veld liggen.
Mijn taktiek is om ervoor te zorgen zoveel mogelijk Windrider Eel's op het veld te krijgen, en zoveel mogelijk Adventuring Gear in mijn hand om te geven aan de overige aanvalscreatures op het veld.
Terwijl ik hiermee bezig ben zorgen de Kraken Hatchling ervoor dat ik niet teveel levens verlies, samen met Grazing Gladehart.
Als er genoeg Eel's en/of monsters met Adventuring Gear op het veld zijn dan sla ik mijn slag en gebruik de Harrow in mijn hand als ik die heb en de Terramorphic Expanse die op het veld liggen.
darker then a shadow...
...lighter then the sun...
it's urbanc0re
...lighter then the sun...
it's urbanc0re
- Wilt-Leaf Liege
- Adept
- Berichten: 291
- Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am
Kraken Hatchling lijkt me in een aggro-deck niet echt op zijn plaats. Met een aggro-deck wil je constant druk op je tegenstander zetten, en dat lukt niet met een Kraken Hatchling. Ik snap wel wat je met de Hatchling wil bereiken, maar je kan beter voor een optie kiezen waarmee je ook kan aanvallen. Je wil tenslotte je tegenstander op 0 zien te krijgen. Hetzelfde geldt ook een beetje voor de Gladeharts. Laat je tegenstander zich maar zorgen maken om zijn life points. Ondertussen leg jij gewoon in je de tweede beurt een 5/6 beest neer.
Ik zou bv. eerder kiezen voor zoiets:
4 x Llanowar Elves
4 x Oran-Rief Survivalist
4 x Elvish Visionary
4 x Umara Raptor
4 x Nulltread Gargantuan
4 x Windrider Eel
2 x Baloth Woodcrasher
3 x Vines of the Vastwood
4 x Harrow
3 x Negate
4 x Terramorphic Expanse
11 x Forest
9 x Island
Laat ik er maar meteen bij zeggen, dat ik er duidelijk niet lang over na heb gedacht. Het mist bv. removal, en wellicht zijn er ook betere kaarten die in de curve passen. Maar misschien doe je zelf hierdoor wat ideeën op. Duur is het deck in ieder geval niet!:lol:
Succes!
Ik zou bv. eerder kiezen voor zoiets:
4 x Llanowar Elves
4 x Oran-Rief Survivalist
4 x Elvish Visionary
4 x Umara Raptor
4 x Nulltread Gargantuan
4 x Windrider Eel
2 x Baloth Woodcrasher
3 x Vines of the Vastwood
4 x Harrow
3 x Negate
4 x Terramorphic Expanse
11 x Forest
9 x Island
Laat ik er maar meteen bij zeggen, dat ik er duidelijk niet lang over na heb gedacht. Het mist bv. removal, en wellicht zijn er ook betere kaarten die in de curve passen. Maar misschien doe je zelf hierdoor wat ideeën op. Duur is het deck in ieder geval niet!:lol:
Succes!
Luck never gives, it only lends
ok Wilt-Leaf Liege, je post heeft wel wat geholpen.
Maar ik wil niet de 'ally'-taktiek erin mixen. Ik wil me blijven concentreren op Landfall.
Ik moet die Nulltread Gargantuan maar eens in mijn deck verwerken , zeker in combinatie met Adventuring Gear is het een bulldozer een goedkope (qua CMC) versie van Baloth Woodcrasher
Maar ik wil niet de 'ally'-taktiek erin mixen. Ik wil me blijven concentreren op Landfall.
Ik moet die Nulltread Gargantuan maar eens in mijn deck verwerken , zeker in combinatie met Adventuring Gear is het een bulldozer een goedkope (qua CMC) versie van Baloth Woodcrasher
darker then a shadow...
...lighter then the sun...
it's urbanc0re
...lighter then the sun...
it's urbanc0re
- Wilt-Leaf Liege
- Adept
- Berichten: 291
- Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am
Als je de Nulltread Gargantuan speelt, zorg dan dat je in ieder geval wel genoeg 1 en/of 2-drops speelt, anders is hij onspeelbaar.
Tja, ik koos voor deze allies, omdat ze relatief goedkoop zijn en goed in de curve passen. Daarnaast worden ze later dus sterker. Stel je speelt eerst de Survivalist en vervolgens de Umara Raptor. De Survivalist wordt dan 3/3. Vervolgens speel je de Nulltread Gargantuan en haal je de Raptor weer terug naar je hand. Deze speel je dan weer in de beurt daarop, waardoor je survivalist 4/4 wordt. Zoek in ieder geval naar synergie in je deck. Zoals gezegd zijn er waarschijnlijk wel betere opties beschikbaar (het hoeft niet eens T2 te zijn natuurlijk) (dit was het eerste wat in me opkwam, waarschijnlijk door al die Zendikar-drafts), maar die curve moet sowieso kloppen en ook je focus moet eenduidig zijn.
Succes, en we horen wel wat je gebrouwen hebt!
Tja, ik koos voor deze allies, omdat ze relatief goedkoop zijn en goed in de curve passen. Daarnaast worden ze later dus sterker. Stel je speelt eerst de Survivalist en vervolgens de Umara Raptor. De Survivalist wordt dan 3/3. Vervolgens speel je de Nulltread Gargantuan en haal je de Raptor weer terug naar je hand. Deze speel je dan weer in de beurt daarop, waardoor je survivalist 4/4 wordt. Zoek in ieder geval naar synergie in je deck. Zoals gezegd zijn er waarschijnlijk wel betere opties beschikbaar (het hoeft niet eens T2 te zijn natuurlijk) (dit was het eerste wat in me opkwam, waarschijnlijk door al die Zendikar-drafts), maar die curve moet sowieso kloppen en ook je focus moet eenduidig zijn.
Succes, en we horen wel wat je gebrouwen hebt!
Luck never gives, it only lends
ik dacht aan Drifter il-Dal i.p.v. de Kraken Hatchling's.
En ja je moet dat wel elke beurt 1 mana betalen... maar je laat hem gewoon naar het graf gaan zodra je 3-4 landkaarten op hebt staan. En dan komen sterkere monsters op de battlefield
En ja je moet dat wel elke beurt 1 mana betalen... maar je laat hem gewoon naar het graf gaan zodra je 3-4 landkaarten op hebt staan. En dan komen sterkere monsters op de battlefield
darker then a shadow...
...lighter then the sun...
it's urbanc0re
...lighter then the sun...
it's urbanc0re
Met die Kraken Hatchling kun je in ieder geval nog het nodige blocken in die eerste paar beurten. Met die Drifter il-Dal niet (hoe groot is de kans dat je shadow tegenover je krijgt?). Dat kan best vervelend uitpakken als je een paar beurten niks kan blocken...
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!