cusual red/green

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Lees eerst dit even: http://www.magicforums.nl/viewtopic.php?t=3192
(het tussen linken heb je wel meteen goed gedaan :P)

Wat ik nu alvast kan zeggen is veel 1x/2x een kaart in je deck is strategisch gezien niet handig in elk geval niet in dit formaat, dit omdat het de kans om de kaarten die je wilt pakken verkleint door een hoop rotzooi :).
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ik zie meer dan 70 kaarten waaronder een hoop kaarten die veel mana kosten en dan zie ik maar 21 landen. Dit lijkt me een slecht idee. Natuurlijk vind ik het prima indien je uitlegt hoe je precies tot deze verhouding komt.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
justkillmy
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: wo dec 23, 2009 9:24 pm

Bericht door justkillmy »

Klopt, speel veel kaarten maar 1 of 2x omdat ik op het moment niets anders tot mijn beschikking heb en niet weet wat ik er voor in de plaats zou moeten doen of welke ik vaker moet spelen.

Leuk vind ik het om met mijn vigors te spelen alhoewel deze wel erg duur zijn :(. Verder vind ik alles prima ik wil gewoon een leuk rood groen deck spelen met variatie. Ik heb in eerste instatie geen bepaald budget waar ik mij aan wil houden.

Ik speel 1 op 1 en multi-player met dit deck.
Ik speel casual met vrienden en that's it. Dus zal geen super dure kaarten gebruiken.

Dus mijn vraag aan jullie is om met wat suggesties voor dit deck te komen. Thanks!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik denk dat Dragonheart vooral wil suggereren dat je te weinig land speelt, een mening die ik deel. Daarnaast is het misschien handig om de vragen op de link van Saint te beantwoorden. Je zult anders merken dat we nog steeds zullen vragen naar antwoorden daarop en suggesties voor je deck zullen daardoor minder snel komen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
justkillmy
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: wo dec 23, 2009 9:24 pm

Bericht door justkillmy »

- wat moet jouw deck doen?
P0wnen. Winnen natuurlijk.
- welk formaat speel je gewoonlijk?
casual dus van alles wat zit niet aan regels verbonden.
- wat voor decks zie je vaak tegenover je?
verschillend vaak niet toernooi waardig. Maar soms ook wel. decks o.a: Theme/discard/burn/mill en soms hier en daar een u/w control.
- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
ik win bijna nooit :(
- met hoeveel mensen speel je, 1 op 1, of multiplayer?
meestal 1 op 1 maar soms ook multiplayer hangt van het aantal spelers af.
- heb je een budget waar we rekening mee moeten houden?
Nee. Ik denk dat ik genoeg te besteden heb om een fatsoenlijk deck in elkaar te frutselen.

ik hoop dat dit een de richting van mijn deck verduidelijkt :)
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

justkillmy schreef:- wat moet jouw deck doen?
P0wnen. Winnen natuurlijk.

(...)

- zijn er problemen die je zelf al ontdekt hebt?
ik win bijna nooit :(
(...)
Hmmm....



Maar kun je iets specifieker zijn? Wat is het centrale idee van je deck? Wat is je tactiek?
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
justkillmy
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: wo dec 23, 2009 9:24 pm

Bericht door justkillmy »

Het doel is ik wil damage doen (burn)
en met groen wil ik creatures spelen en damage doen.
Ik kan geen keuze maken wat ik liever wil.
dus ik wil de channel fire-bolt combo gebruiken.
kan ik het combineren ?
Maarten
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: za jan 02, 2010 9:40 pm
Locatie: Amstelveen

Bericht door Maarten »

Interessant, ik ben momenteel ook bezig een groen/rood deck te bouwen.
In mijn geval probeer ik vooral kleine groene creatures te combineren met instant power boosts zoals Giant Growth, Blood Lust etc. met opties om deze creatures unblockable te maken en wat Lightning Bolts en Incinerates.
Ik ga ook nog kijken of ik meer Haste creatures in dit deck kan gooien, zoals Raging Goblin, Ball Lightning, Flowstone Hellion, Spark Elemental etc.

Je zou kunnen kiezen voor wat kleine instant damage kaarten met kleine groene beestjes om tegenstanders in het begin op afstand te houden en daarnaast wat grotere creatures en channel met fireball/disintegrate etc. voor later in 't spel.
Kaarten die niet in deze categorieen passen kan je op zich weglaten.

Maar goed, ik zeg dit met de kennis die ik nog heb van M:TG spelen 10 jaar geleden. :P
Plaats reactie