Shackles

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Maccius
Adept

Shackles

Bericht door Maccius »

Ik heb een vraag over shackles

Als ik deze speel op een creature van speler X. Wie kan er dan allemaal de witte mana betalen om de kaart naar mijn hand terug te doen.

Ik snap dat ik de owner blijf, maar ja zoals ik het lees zou iedereen aan tafel de witte mana mogen betalen om hem terug te krijgen naar mijn hand.
Fewtger
Adept

Bericht door Fewtger »

Enkel de owner kan die kosten betalen, als het goed is. Dus enkel jij.
Als iedereen het mocht betalen, had er iets gestaan als "W: Return shackles to it's owner's hand. Any player may pay this cost"
altx
Wizard

Bericht door altx »

Fewtger schreef:Enkel de owner kan die kosten betalen, als het goed is. Dus enkel jij.
Als iedereen het mocht betalen, had er iets gestaan als "W: Return shackles to it's owner's hand. Any player may pay this cost"
Kleine correctie: Enkel de controller van Shackles kan die kosten betalen.

(Als ik een kaart overneem van jou, bijvoorbeeld met Aura Graft, ben ik de controller en mag ik de abilities van die kaart gebruiken. Dan maakt het weinig uit dat jij ooit de owner was.)

Maar waar de verwarring in kan zitten: Ook al ligt de enchantment aan de andere kant van de tafel, de controller van de enchantment is degene die de enchantment in het spel bracht. En dus niet de controller van het creature.

Maar inderdaad is degene die Shackles speelde, dus de enige die 'm naar zijn eigen hand mag returnen.

En wat je zegt, als iedereen het zou mogen, dan had dat er expliciet gestaan.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Plaats reactie