Sliver deck toernooi waardig?

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Maarten schreef:Grappig om te lezen, ik heb zelf ook nog een 10 jaar oud sliver deck liggen 8)
Ik neem aan dat de Sliver Queen/Heartstone/Ashnod's Altar combo niet op toernooien is toegestaan?
Mijn grootste probleem bij dat sliver deck is mana. Ik heb er 4 gemstone mines, 4 lotus petals,
1 mox diamond en verder allen basic land in zitten. Ik dacht trouwens dat legend kaarten restricted waren,
heb ook maar 1 queen... , maar wel 4 Worldly Tutors. 2 Triassic Eggs om evt. Queen te casten zonder al die mana.

Edit: Ok, had blijkbaar niet alle posts gelezen, Gemhide en Homing Slivers helpen idd. bij mana en zoeken naar de juiste Sliver ipv. Worldly Tutor.
Waarom zou die combo niet zijn toegestaan? Als de kaarten legaal zijn (en ze zijn zo te zien alle drie legaal in Legacy en Vintage), dan is de combo dat ook.


En over Legend vs Restricted: De Legendary rule zegt dat de betreffende kaart maar 1 keer in het spel (on the battlefield; alle spelers meegerekend) mag voorkomen, maar je mag zo'n kaart wel 4 keer in je deck hebben zitten.

Restricted wil zeggen dat je een kaart maar 1 keer in je deck mag hebben zitten, maar zegt verder niks over hoe vaak zo'n kaart in het spel mag zijn.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Mja klopt je kan die combo nogsteeds gebruiken (ik had in mijn oude sliver deck ook sliver queen/heartstone zitten).

En het klopt legendary rule betekent 1 in het spel, 4 in je deck mag gewoon je mag er alleen maar 1 tegelijk spelen.

En wat alt al zegt alleen restricted zorgt er voor dat je er maar 1 in je deck mag hebben, en banned dat je er geen mag hebben.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

die combo is niet zo sterk als andere mogelijke combo's, vanwege hoe sterk hij is zal hij in ieder geval niet gebanned worden op de een of andere manier.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Noem is wat Sliver related combo's dan S.v.p., En daarnaast weet niemand iets dat bijv. de ability van coat of arms (ik zeg maar wat als voorbeeld) alleen aan jou kant kan houden? Of is daar gewwoon nog niets voor gemaakt..
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

hulk flash en 4x de poison sliver en een haste sliver in het spel leggen, al is dat meer synergie. Punt is niet dat er betere sliver combo´s zijn, da´s namelijk niet reden om iets eventueel te bannen of restricten, maar of het in het algemeen goed is vergeleken met andere combo´s. Dat is het niet. Je hebt 3 kaarten nodig die eigenlijk niet goed genoeg zijn om voor zichzelf te spelen (ok, de queen is misschien te verdedigen), terwijl er meerdere 2 kaarts combo´s zijn die gewoon winnen of 3 kaarts combo´s die een stuk minder makkelijk te stoppen zijn en makkelijker te vinden zijn. Zelfs als die er niet waren is bovenstaane combo vrij makkelijk te stoppen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Maarten
Advanced
Berichten: 21
Lid geworden op: za jan 02, 2010 9:40 pm
Locatie: Amstelveen

Bericht door Maarten »

Ach ja, 10 jaar geleden wist ik niet beter :oops:
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

@pi ja klopt het is gewoon nuttiger om er een snel deck van te maken dat is iets dat zeker is en daar zo veel mogelijk goede abilities uit te slepen :) maar goed ik zal nog wel is kijken of ik er uberhaupt sliver legends in wil stoppen of dat niet wil doen moet maar even kijken.

Wat betreft de coat of arms en de, over het algemeen abilities alleen aan jou kant laten gelden, daar is nogsteeds geen kaart voor? of combo? of whatever?

@Maarten Ben zelf ook pas weer begonnen, 10 jaar terug was het een combo ja :P
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

het is ook niet zo nodig om daar een kaart voor te hebben. Hoe vaak kom je nou tournooiwaardige tribal decks tegen... Voor die gevallen speel je lekker eerst je mass removal, dan de coat.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Kan ook maar als je een keer een sliver deck tegen het lijf loopt ben je zuur, of je moet op de één of andere manier alle creatures van je opponent in een bepaald type veranderen... (via een enchantment of artifact ofzo)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

maar waarom ben je daar zo verschrikkelijk bang voor? Jij geniet toch net zo goed mee van zijn effecten?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Klopt, maar 20/20 mana/first strike/regen/destruction/flying etc etc etc. creatures tegen elkaar is dan puur strategie en mazzel. Het ligt er maar net aan wie her eerst kan destructen, wie het eerst kan aanvallen en wie de vrije loop krijgt, als het gelijk tegen elkaar op gaat is het naja als of je een clone van jezelf aan het spelen bent.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Met andere woorden:
Zorgen dat als jij in zo'n situatie terecht komt, je toch overmacht kan krijgen.. Beesten met evasion spelen (Flying, Shadow, Horsemanship, Unblockable), zorgen dat je combat tricks achter de hand hebt, of dat je hem kan ontmoedigen om aan te vallen, zelfs al ligt het hele board open voor hem...
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

waarschijnlijker speel je tegen een ander sliver deck zo dat de extra´s als coat of arms door hem gecast worden zodat hij meer resources spendeert.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ja ik zat zelf al te denken om bijv een Eldrazi Monument en dan toch Sliver Queen (of ant queen en hem dan op de een of andere manier in een sliver morphen) combo erin te doen dat toch mij weer een betere kans geeft als je in zo'n situatie terecht komt, dan zijn toch je creatures indestructable en kan een hoop helpen lijkt mij.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

maar omdat slivers niet goed genoeg zijn in de eerste plaats ga je dus gewoon niet een tweede sliver deck tegen komen... Het is echt geen probleem. Sowieso zit in zo'n geval de ander in dezelfde situatie en moet je hem op playskill kunnen verslaan.

Het lijkt mij echt geen goed idee om je deck aan te passen voor deze situatie.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie