cant be the target of spells or ability(shroud)

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
GuardianGI
Expert

cant be the target of spells or ability(shroud)

Bericht door GuardianGI »

ok het probleem:
stel or word een kaart gespeeld als Annihilate op een creature en je hebt een kaart als Mage's Guile kun je die gebruiken om door het geven van can't be the target te vorkomen dat deze creature vernietigt word of ben je dan al te laat?
(aangezien het target dan al gekozen is of moet deze dan aangepast worden of doet de kaart gewoon zn werkt niet)
Afbeelding
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

Ja dit kan, het eerst gaat annihailate op de stack, dan mage's guide, mages guide resolved eerst dus je creature heeft nu shroud, dan resolved annihilate en die doet dus niets want je creature heeft shroud :) (wat als laatste op de stack gaat resolved over het algemeen als eerste)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Maccius
Adept

Bericht door Maccius »

Wat hierboven staat.

En de annihailate heeft een creature getarget wat illegal is op het moment dat hij afgaat en doet dus niks. (Er mag zeker geen ander target worden gekozen)

Of het draw a card gedeelte nog doorgaat weet ik echter niet.
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

Draw a card gaat door, er staat namelijk niets in over dat het voorgaande effect moet werken om een kaart te mogen trekken.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

niet waar. Alle targets van de spell zijn illegal, hij is dus countered on resolution ("fizzled").

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

Oh ja je target is nu illegal, niet aan gedacht. Nee kaart drawen gaat dan ook niet door want je zou de kaart eigelijk niet eens mogen spelen.
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je mocht hem best spelen, hij is alleen countered door de regels van het spel. Daardoor doet de rest van de spell ook niks.

mazzel

pi
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

Js weet ik heb het rulebook er nog even doorgespit erover en het is nu gewoon een illegal target geworden, je mag hem wel spelen omdat op het moment dat je hem speelt het wel een legaal target is :)
Hij doet nu alleen niets meer doordat hij countered on resolve (voorheen "fizzled").
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

wat ik al zei ja.

mazzel

pi
GuardianGI
Expert

Bericht door GuardianGI »

ok ty :)
en het ging mij idd voornamelijk om andere efecten (zoals dus de draw card).
Afbeelding
Plaats reactie