Battletide Alchemist vraagje

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Maccius
Adept

Battletide Alchemist vraagje

Bericht door Maccius »

Ik had een discusie over de Battletide Alchemist

Stel er vallen 15 1/1 creatures aan. Dan zijn er 15 sources mag de ability dan op alle 15 sources gespeeld worden of moet je er 1 kiezen?
DutchG0d
Wizard

Bericht door DutchG0d »

volgens mij is 'a source' 1 creature
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.

http://manabase.com/autocard.php Card tagging
altx
Wizard

Bericht door altx »

"If a source would deal damage to a player"

De voorwaarde is dat de schade door moet gaan op een speler, maar verder triggert de ability voor elke source die schade doet op een speler, dus als in jouw geval al die 15 1/1 creatures door komen, dan mag je alle schade preventen.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Maccius
Adept

Bericht door Maccius »

A source is inderdaad 1 creature.

Maar de echte vraag is natuurlijk of de ability daarna op de volgende source herhaald kan worden. Als het een manaability was dan mocht dit namelijk zeker.

15 1/1 creatures zijn 15 keer a source dus als ik het effect 15 keer mag spelen kan ik 15 keer 1 source neutraliseren.

altx sterkt me in het idee dat ik gelijk heb, maar is dit ook ergens in de regels terug te vinden?
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ja, altx heeft gelijk. Regels zijn niet hard nodig, engels kennis is genoeg. De kaart specificeert precies wat hij doet.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Maccius
Adept

Bericht door Maccius »

Oke dat is dan duidelijk, dan maken we de vraag wat moeilijker.

Als een creature met protection from white aanvalt. Kan ik de Battletide Alchemist dan gebruiken.

Ik denk het niet, want ik moet de source kiezen die ik duidelijk niet kan targetten.

En zou een zou de Aven Redeemer wel werken want die target een player. Of mag iets wits uberhaupt niet gebruikt worden om damage die van een bron komt met protection from white te preventen.
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Pro wit: kan wel. Er staat nergens target in de beschrijving en dus target ie niet.

Je mag het pro white ding niet met iets wits targetten. Indien je niet target of de speler target (indien die geen pro wit heeft), dan mag het.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
altx
Wizard

Bericht door altx »

Inderdaad onthouden: Als het woord target er niet in voorkomt, dan is een ability niet targeted. (Zó goed is protection nu ook weer niet... ;-))

En daarbij, je kiest de source niet. De ability triggert (vanzelf) per source. Dus in het eerste voorbeeld ligt die ability 15 keer op de stack voor elke keer dat hij triggerde. En per keer mag je vervolgens zeggen of je die damage wil preventen of niet.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Plaats reactie