Goede kaarten voor wit-zwart deck?

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Goede kaarten voor wit-zwart deck?

Bericht door wizardofoss »

Ik heb sinds kort een mooi setje wit-zwarte landjes (Caves of Koilos, Fetid Heath, Marsh Flats), ik vind dat het tijd wordt om een Vintage deckje in die kleuren te maken. Ik ken echter de sets vanaf +/- Odyssey tot Shadowmoor nauwelijks, ik speelde geen Magic in die periode.
Dus: tips voor goede wit-zwarte hybrid of multicolor kaarten uit die periode zijn welkom!
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Deathbringer Liege, Edge of the Divinity, Necromancer's Covenant, Righteous War, Stillmoon Cavalier, Tainted Sigil in multiplayer, Unmake is leuk als terror als je tegenover zwart/artifacts zit.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

hij geeft wel aan vintage te willen spelen. Ik denk niet dat veel van die kaarten vintage waardig zijn (twijfel uberhaupt of er eentje bij zit). Ik zou zelf denk ik eens in de starcitygames.com database rondkijken voor vintage decks in je kleuren om een idee te krijgen. Overigens lijken die landjes mij ook niet genoeg voor een vintage manabase, weet je zeker dat dat is waar je op wilt mikken?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

Vintage, even vergeten wat dit ook al weer is.. help me even jongens
Oh en ik vind dat fewtger wel vrij leuke kaartjes heeft opgegeven.
Ikzelf heb een lifedrain/lifegain deckje met zwart en wit en er zitten vrij veel kaarten bij van eventide/shadowmoor. Ze zijn zeker eens het opzoeken waard.
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Vintage is type 1, het breedste formaat.

Dan heb je kans dat je P9-kaarten tegenover je krijgt...
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

Ah ja type 1 herken ik. maar p-9 kaarten? effe chinees voor mij :p
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

De kaarten die je niet of maar enkele keren mag spelen.
De termen/namen ken ik nog niet allemaal uit m'n hoofd maar het is leuk om bij te leren. Thnx voor je hulp altx ;)
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

Ik moet wel zeggen dat ik even buikpijn kreeg toen ik de prijs zag van deze kaartjes.
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

pfft nedermagic is belachelijk duur met zijn kaarten, bijna 1500 voor een black lotus van alpha of beta, die kun je goedkoper krijgen bij andere winkels/ebay ofzo hetzelfde geldt voor de moxies etc. even op andere sites kijken. Maar hoe je het ook wendt of keert P9 kaaren blijven duur. Reden: geen reprintws zullen er ook niet komen ook, en ze zijn goed :)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik vond vorig jaar nog een beta saphira voor 400, iets betere staat dan die die nedermagic aan biedt. Dat was een goede deal, maar duur blijft het.

Maar om terug te gaan op het topic... Wizardofoss, wil je ook serieus vintage spelen?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Pi, even om het in de context te plaatsen: ik ben niet van plan om sanctioned Vintage toernooien te gaan spelen; dat doe ik alleen in Standard en limited formats. Het deckje is bedoeld voor toernooitjes en potjes in mijn vrienden & familiekring. Daar zijn nauwelijks originele dubbellandjes laat staan power-9 kaarten te vinden.
Ik ga ook zeker geen heel dure kaarten voor dit deckje aanschaffen.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

volgende keer handig om ergens in je post casual te verstoppen. Vintage is een tournooi formaat, het is dus niet gek om uit te gaan van tournooiwaardig.

Bedenk ook dat dit je zoektoch veeeeeel breder maakt, dus wat voor deck wil je bouwen?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Sorry, zal de volgende keer casual vermelden. Ik heb (nog) geen speciaal thema in gedachte, ik wil simpelweg zo efficient mogelijke creatures en spells gebruiken, bijv Spectral Lynx, Vindicate, etcetera.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

de cavelier die hierboven genoemd werd is dan goed, verder blijft apocalypse een goede bron van zwart/witte kaarten. Aangezien je lynx al regenerate zou je misschien efficient een paar regenrators bij elkaar kunnen gooien om te combineren met day of judgement.

Anyway, je kunt echt nog veel te veel kanten op. Wat wil je precies? Anders kunnen we simpelweg alle witte/zwarte kaarten uit die sets noemen en ben je nog nergens. Probeer ajb zelf even wat input te leveren, het is jouw deck.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie