Goede kaarten voor wit-zwart deck?

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

swords to plowshares en duress vind ik wel leuke kaarten
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Bedankt, maar waar ik naar op zoek ben zijn tips voor bovengemiddeld sterke hybrid wit-zwarte en multicolor wit-zwarte kaarten. Niet de gewone witte en zwarte kaarten, dat wordt veel te veel.
Het gaat me om de sets die ik niet of nauwelijks ken; Onslaught t/m Lorwyn ruwweg. Shadowmoor en Eventide ken ik wel, dus die liever niet.

Op deze manier hoop ik zicht te krijgen op de "pool" van kaarten waar ik uit kan putten. Daarna komt pas het deck-concept aan de beurt.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Wat je ook kunt doen, is Nate's Deck Builder Arcane 0.17 rc6.2 downloaden: http://www.slightlymagic.net/forum/view ... f=29&t=464


Of direct via deze link: http://www.mediafire.com/file/imjzjdy3n ... 7-rc6.2.7z


Daar zitten alle kaarten t/m Zendikar in. Kun je zelf op zoek. :)
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

of gatherer of manabase.com

Zoals ik al aan probeerde te geven, wizardofoss, je zoekgebied is te groot. Als je zinnige reacties wilt dan zul je specifieker moeten zijn. En misschien ook wel tonen dat je zelf wat moeite doet, nu verwacht je vooral van anderen dat zij suggesties voor jou doen :S.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Iedereen bedankt voor de tips en linkjes, ik ga ermee aan de slag.

Pi, ik ben het niet helemaal met je eens dat ik niet specifiek genoeg ben. Het is wel zo dat de door mij genoemde range aan sets duizenden kaarten bevat, maar na de beperking tot wit/zwart hybrid/ multicolor blijft daar maar een paar procent van over schat ik.
Als iemand dezelfde vraag aan mij zou stellen, maar dan voor de sets Alpha t/m Apocalypse, dus minstens zoveel kaarten, dan zou ik zo uit de losse pols direct Vindicate en Gerrard's Verdict opnoemen.
Dat soort tips is alles wat ik vraag, ik verlang niet dat anderen het speurwerk voor mij opknappen.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ik snap pi ze standpunt wel het is een heel breed spectrum aan mogelijkheden, bergen met combo's etc. er zijn natuurlijk leuke kaarten die je kan opnoemen beginnende van P-9 kaarten tot en met de laatste series maar je moet toch wel een idee hebben wat je precies wilt, een bepaalde combo waar je omheen wilt gaan bouwen of een bepaalde kaart waar je omheen wilt gaan bouwen.

Zoals het nu is kun je nog voor creature destruction/lifegain,lifeloss/permanent destruction etc. etc. ik denk dat hij er dat mee bedoelt dat je je zoek gebied iets verkleint door een "core" van het deck aan te geven, maar ik kan het fout hebben natuurlijk lol

En ja die kaarten die jij net opnoemde zijn leuk, maar wat moet je er mee? Wat wil je er mee gaan doen? In wat voor deck gaan ze zitten?
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Dat weet ik dus nog niet, het zal wel uitdraaien op een deck met efficiente creatures + creature control + wat disruption (discard waarschijnlijk). Geen combo-deck of LD in ieder geval.

En ik vind nog steeds dat ik de mogelijkheden voldoende heb ingeperkt. Ik kan er naast zitten, maar het zou me verbazen als er meer dan 100-200 kaarten aan de door mij genoemde criteria voldoen. En de meeste kaarten zijn sowieso helemaal niet tournament-level, dus als mensen die de betreffende sets wel kennen gewoon een paar van de echt sterke kaarten kunnen opnoemen ben ik al blij.
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

pi schreef:Oy,

Anyway, je kunt echt nog veel te veel kanten op. Wat wil je precies? Anders kunnen we simpelweg alle witte/zwarte kaarten uit die sets noemen en ben je nog nergens. Probeer ajb zelf even wat input te leveren, het is jouw deck.

mazzel

pi
Jij bent soms veel te serieus. ;) Hij vraagt gewoon een paar leuke kaartsuggesties voor een zwart-wit deck, meer niet. Volgens mij verwacht je meer van je eigen advies dan hij van zijn deck.
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

het probleem is een beetje dat als er inderdaad maar 100-200 kaarten zijn die in aanmerking komen, waarom neemt wizardofoss dan niet even zelf de moeite om die door te kijken? Sterker, die lijst voor alle kaarten van alle sets is maar 53 kaarten groot, zoals je hier kunt zien. Ik probeer alleen advies te geven hoe hij meer / betere reacties zou kunnen krijgen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Wel mee eens, des te meer info wij krijgen, en des te meer input je zelf geeft des te makkelijker kunnen wij kaarten aanbevelen etc. het enige dat ik qua zwart altijd wel aan kan bevelen is Dark Ritual indien legaal in het type dat je wilt gaan spelen. Verder moet je toch echt zelf een paar kaarten kiezen die je er in wilt hebben en helpen wij je weer verder mee bouwen (anders bouwen wij namelijk een deck voor je, en doe je zelf niets :P)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Bedankt iedereen voor de tips en vooral voor de linkjes (kende ze niet). Ik ga ermee aan de slag!
Plaats reactie