ik was aan het spelen en speelde een beest 3/2.
toeen speelde mij ntegenstander een kaart met -3-3.(tot het einde van de beurt).
ik dacht dat ik dan dood was maar hij zegt dat dat alleen is als hij voor altijd eronder ligt.
ik snap er niks meer van.
ik snap het niet. -3-3 enzo.
Moderator: Admins & Moderators
- Crash of Rhinos
- Expert
ik snap het niet. -3-3 enzo.
If you play magic.
You must know me.
You must know me.
Als een 3/2 creature -3/-3 krijgt, dan gaat het creature inderdaad daardoor dood.
Want zijn toughness (oorspronkelijk die 2) moet te allen tijde boven nul blijven*) om niet dood te gaan en door die -3/-3 wordt zijn toughness op dat moment -1 en dat is dodelijk.
*) De ingewikkelde uitzonderingen laten we even buiten beschouwing.
---
Ik begrijp verder niet precies wat die tegenstander van jou bedoelde.
Want zijn toughness (oorspronkelijk die 2) moet te allen tijde boven nul blijven*) om niet dood te gaan en door die -3/-3 wordt zijn toughness op dat moment -1 en dat is dodelijk.
*) De ingewikkelde uitzonderingen laten we even buiten beschouwing.
---
Ik begrijp verder niet precies wat die tegenstander van jou bedoelde.
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
het klinkt alsof je tegenstander ongelijk heeft, maar het zou handig kunnen zijn als je de kaartnamen er bij hebt omdat er misschein andere interacties waren.
Stel het waren trained armodon en last gasp, de meest simpele kaarten die ik kan verzinnen met dit effect, dan gebeurt dit:
- Je hebt een 3/3 armodon.
- Hij target de armodon met de gasp.
- Er zijn geen reacties.
- De gasp resolved, de armodon krijgt -3/-3. De gasp beland in ej tegenstander zijn graveyard.
- Het spel controleert state based effects en ziet dat een 0/0 beest in het spel ligt. Dit kan niet en onmiddelijk gaat de armodon naar je graveyard.
mazzel
pi
het klinkt alsof je tegenstander ongelijk heeft, maar het zou handig kunnen zijn als je de kaartnamen er bij hebt omdat er misschein andere interacties waren.
Stel het waren trained armodon en last gasp, de meest simpele kaarten die ik kan verzinnen met dit effect, dan gebeurt dit:
- Je hebt een 3/3 armodon.
- Hij target de armodon met de gasp.
- Er zijn geen reacties.
- De gasp resolved, de armodon krijgt -3/-3. De gasp beland in ej tegenstander zijn graveyard.
- Het spel controleert state based effects en ziet dat een 0/0 beest in het spel ligt. Dit kan niet en onmiddelijk gaat de armodon naar je graveyard.
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
- Crash of Rhinos
- Expert
Even als toevoeging op dat van pi,
Creature is getarget etc etc maar jij speelt een Giant Growth bijvoorbeeld, resolved deze eerst en red je zo je creature.
Creature is getarget etc etc maar jij speelt een Giant Growth bijvoorbeeld, resolved deze eerst en red je zo je creature.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652