verkoop van al mijn kaarten

De plek om jouw 'haves' en 'wants' lijst te plaatsen. In dit forum kun je Magic: the Gathering kaarten met anderen ruilen.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
lennert
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: zo feb 14, 2010 4:18 pm
Locatie: diest

verkoop van al mijn kaarten

Bericht door lennert »

ik stel al mijn kaarten te koop het zijn zo'n 2348kaarten ongeveer he kan e paar misteld hebben
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Hoeveel rares? Uncommons? Commons?

Welke series moeten we aan denken?
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
lennert
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: zo feb 14, 2010 4:18 pm
Locatie: diest

Bericht door lennert »

rares en uncommons zitte er niet zo heel veel in, 100 alsk goe geteld heb en ja die kaarten zijn wel vrij "oud" zo'n 5jaar van toenk k nog naart school ging
Gebruikersavatar
Crash of Rhinos
Expert
Berichten: 60
Lid geworden op: zo feb 14, 2010 10:59 am
Locatie: deventer/zutphen

Bericht door Crash of Rhinos »

oke.
dan zal ik wel nog even goed kijken of er geen zeldzamen in zitten als je dat nog niet gedaan hebt.

het zijn er wel veel om na te kijken maar wie weet zit er een zeldzame tussen en doe je die voor weinig weg.dat zou zonde zijn.(tenzij je ze aan mij verkoopt natuurlijk).
:lol: :roll: :D :lol: :roll: :D
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
If you play magic.
You must know me.
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Hoi,

de meeste verzamelingen die ik weg heb gekocht zaten rond of onder 1 euro per rare die er in zit voor de hele verzameling. Uitgegaan van normale booster verhoudingen neem ik aan dat tussen die 100 rares en uncommons zo'n 25 rares zitten? Een benadering van de waarde van de verzameling zou dus zo'n 25 euro zijn, maar dat is wel heel erg natte vinger werk. In magic termen is 5 jaar oud niet oud genoeg om de waarde omhoog te krijgen.

Mocht je meer willen vangen voor de verzameling zou ik je aanraden om minstens een lijstje van de rares maken. Mocht je goeie rares hebben dan is er een behoorlijke kans dat mensen hoger willen bieden.

In ieder geval veel succes!

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
lennert
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: zo feb 14, 2010 4:18 pm
Locatie: diest

Bericht door lennert »

25 euro en heb daar in de winkel 10X zoveel vo betaald, zal al mijn rare en uncommons der is gan uithalen
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

altijd handig om daar een lijstje van te maken ja. Wat je zelf betaald hebt is altijd een slechte indicatie. Het punt is dat genoeg mensen hun verzameling voor een lage prijs weg doen, terwijl de mensen die ze willen kopen vaak alleen de leuke kaarten hebben willen. Het is helaas een markt die in het voordeel is van de kopers.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
lennert
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: zo feb 14, 2010 4:18 pm
Locatie: diest

Bericht door lennert »

ben dus nogaltijd bezich met mijn lijstje en heb dus eens gekeken op http://www.nedermagic.nl/ wat de kaaten mij zouden kosten in aanschaf en dan komk toch op een 625euro uit
Gebruikersavatar
Maerthen
Advanced
Berichten: 25
Lid geworden op: do sep 17, 2009 1:54 pm

Bericht door Maerthen »

Nedermagic is ook ongeveer de duurste winkel die er tussen zit. Kijk bijvoorbeeld maar eens op blackborder.com dan kom je al op hele andere prijzen. En zoals Pi zegt, wat je betaald hebt is geen indicatie voor wat je ervoor kan krijgen.
Een goede zondebok is beter dan een slecht excuus
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

hoe kom jij op 625 met maar 100 rares en uncommons? Commons moet je ongeveer voor bulk prijs tellen, wat in de buurt zit van 1 a 2 cent, als je ze al zou tellen. Vergelijk jouw verzameling bv eens met dit:
http://sales.starcitygames.com/carddisp ... uct=167192

Hoewel nu niet op voorraad heb ik deze wel in het verleden vaak genoeg op voorraad gezien tegen deze prijs. Als je dit 2x koopt heb je ongeveer een verzameling ten grote van de jouwe.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

lennert schreef:ben dus nogaltijd bezich met mijn lijstje en heb dus eens gekeken op http://www.nedermagic.nl/ wat de kaaten mij zouden kosten in aanschaf en dan komk toch op een 625euro uit
Je moet nagaan dat veel mensen slechts interesse zullen hebben in een klein deel van de kaarten. Die commons en uncommons hebben ze meestal zelf ook al. Kortom die zijn dus voor de meeste kopers niets waard. Het is net als met een auto. Zodra je de showroom uitrijdt met je nieuwe auto is je auto al 25% minder waard. Bij Magic kan je soms dan wel weer het voordeel hebben dat sommige kaarten duurder zijn geworden, maar dit is uitzonderlijk.

Daarnaast rekent Nedermagic zelfs nog 0,25 cent voor een basic landje. Kortom dit is echt geen goede indicatie voor de prijs van je verzameling.

Ik heb ooit eens zelf mijn verzameling verkocht. Ik heb echter alleen de rares en de interessante uncommons verkocht. Ik heb er een goede prijs voor gekregen, maar het waren dan ook allemaal toernooi-staples.
Luck never gives, it only lends
Plaats reactie