Ok, ok, je had gelijk. Maar als rood eruit gaat, gaan er 8 kaarten uit (Master Warcraft x3, Magus x3, Tibor and Lumia x1, Niv-Mizzet x1). Voor de andere Legendary's besluit ik Memnarch eruit te gooien, tesamen met Dralnu, Lich Lord. hiermee gaan er nog 2 kaarten uit.
Ik ga dan toch voor vaker dezelfde Legendary, en gooi er nog een Circu, Dimir Lobotomist en Arcanis the Omnipotent in.
Gezien de 3 Magus eruit gaan voor 3 Lich Lords, houd ik hier 5 gaten over.
Ik had vooral moeite met het vroege spel (ook vanwege de Magus in mijn hand), maar ik heb toch prettigere blockers nodig. Nu kan ik die wel krijgen via de Lich Lord, maar misschien dat Augur of Skulls ook een oplossing biedt, als goedkope blocker? Natuurlijk kan ik ook een 4e Sage of Fables, Lich Lord of Unx en Serendib Sorcerer spelen, welke zou je beter denken?
Voor de laatste plaats misschien een 2e Teferi, Mage of Zhalfir? Deze heeft toch aardig geholpen.
Ik kan ook wel, beide Teferi eruit laten, en 3x de bovengenoemde Legendary spelen om de kans te verhogen, hem te kunnen spelen.
Uiteindelijk houd ik hiermee 1 plaats over. Het lijkt me het best hier een 4e Ovinize of Sleep in te steken. Maar welke, en waarom?
Ik kan wellicht aan een tweede Drowned Catacombs komen, die speel ik er dan ook in. Qua landen heb ik dan:
-2 Drowned Catacoms
-2 Jwar Isle Refuge
-1 Riptide Laboratory
-12 Islands
-7 Swamps
Ik update de originele lijst, zodra ik een definitieve verandering doorvoer.
Tribal Wizard
Moderator: Admins & Moderators
Qua landen moet je nu wel redelijk goed zitten, het is wel echt zonde dat Niv-Mizzet er nu uit gaat maar het zei zo 3 kleuren spelen is toch moeilijk met de manabase die je had.
Wat betreft je goedkope blocker zou Augur kunnen de regenerate functie is dan geinig, of iets als bijv. Azorius Guildmage (heeft nog een leuke counter ability ook, je kan alleen het wit niet gebruiken), Aphetto Alchemist, Cuombajj Witches of dergelijke wederom Caller of Gales omdat je tegen flyertjes speelt (dat zei je zelf al, dus zou dat een uitkomst zijn).
Teferi is een goeie kaart dus daar zou je er meer van in kunnen doen en ik zou er nog 3 Archmage Ascension bij doen (Zo kun je hem gebruiken als Tutor omdat je toch genoeg drawed(.
Ik zou er sleep in doen, waarom? ten eerste als een creature counters erop heeft bijv. of enchantments werkt ovinize wel maar is hij 0/1 zonder abilities + de counters, enchantments etc., als je een sleep cast ligt het hele battlefield open voor jou 2 beurten lang EN hij/zij kan niet aanvallen in zijn beurt.
Dat is mijn kijk erop in elk geval.
Wat betreft je goedkope blocker zou Augur kunnen de regenerate functie is dan geinig, of iets als bijv. Azorius Guildmage (heeft nog een leuke counter ability ook, je kan alleen het wit niet gebruiken), Aphetto Alchemist, Cuombajj Witches of dergelijke wederom Caller of Gales omdat je tegen flyertjes speelt (dat zei je zelf al, dus zou dat een uitkomst zijn).
Teferi is een goeie kaart dus daar zou je er meer van in kunnen doen en ik zou er nog 3 Archmage Ascension bij doen (Zo kun je hem gebruiken als Tutor omdat je toch genoeg drawed(.
Ik zou er sleep in doen, waarom? ten eerste als een creature counters erop heeft bijv. of enchantments werkt ovinize wel maar is hij 0/1 zonder abilities + de counters, enchantments etc., als je een sleep cast ligt het hele battlefield open voor jou 2 beurten lang EN hij/zij kan niet aanvallen in zijn beurt.
Dat is mijn kijk erop in elk geval.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Ja, de sleep leek mij ook een betere keuze.
Ok, ik stop er 3 extra Archmage Ascensions, dan zal ik met 63 kaarten spelen.
Ik denk dat ik voor de blockers de beslissing moet nemen tussen
een 4e Lich Lord + Serendib Sorcerer + Sage of Fables
of
3 Augur of Skulls
Als de Lich Lord's tokens eigenlijk net zulke blockers zijn, als de Augur's regenerate, denk ik voor elk een 4e neem.
Ok, ik stop er 3 extra Archmage Ascensions, dan zal ik met 63 kaarten spelen.
Ik denk dat ik voor de blockers de beslissing moet nemen tussen
een 4e Lich Lord + Serendib Sorcerer + Sage of Fables
of
3 Augur of Skulls
Als de Lich Lord's tokens eigenlijk net zulke blockers zijn, als de Augur's regenerate, denk ik voor elk een 4e neem.
Ik zou het wel proberen bij 60 kaarten te houden voor je de hoeveelheid mana die je hebt.(en als je ooit een toernooitje er mee wilt spelen ) Ik zou dan bijv. 3 Lich lords, 3 Serendibs en 3 Sage of Fables (heeft wel een Lord kwaliteit dus die zou ik er zeker in laten) doen (en dan de augur of skulls laten zitten en gewoon even play testen kijken wat je mana curve is (hoe makkelijk en snel je kaarten kunt spelen))
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Ik kwam trouwens nog een kaart tegen dat misschien leuk is in je deck Psychic Trance, het is maar een ideetje