Artifact deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Artifact deck

Bericht door DutchG0d »

zo ik ben weer eens gaan uitzoeken wat een leuke artifact deck kan wezen, ik kwam op dit uit.

lightning greaves3x
darksteel forge1x
metalworker4x
tinker4x
sol ring1x
darksteel collossus1x
master of etherium4x
master of transmuter2x
ornithopter4x
phyrexian walker4x
platinum angel2x
lotus petal1x
mystical tutor 3x
darksteel citadel4x
island11x
seat of the synod4x
tolarian academy1x
copy artifact1x
tezzeret the seeker4x

ik speel altijd casual tegen een speler die om de twee weken weer een super goede deck in mekaar geflanst heeft :P en ik wil wat vaker winnen dus hoop dat dat met deze deck gaat gebeuren! Dus tips zijn welkom.
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

in welk formaat is 4x tinker toegestaan?

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

@pi, Urza block & Freeform:

Urza Block Legal
Legacy Banned
Vintage Restricted
Freeform Legal
Prismatic Banned
Tribal Wars Classic Banned
Classic Restricted
Singleton 100 Banned
Commander Banned
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

ja ik dacht het is toch casual :) Maarre nog ideetjes wil het ook wel helemaal omgooien, maar wil het wel een beetje om metalworker laten draaien en tinker :) alvast bedankt
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Je kunt ook nog met affinity for artifacts gaan werken, bijv. Mycosynth Golem, en ja artifact lands gelden ook als artifacts dus kun je daar mee gaan spelen ipv. normale landjes :P is maar een ideetje hoor
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

@Saint, en nu formaten waar de rest van zijn deck ook legaal voor is?

Punt is dat er een goeie reden is dat tinker in zo veel formaten banned of restricted is. Voeg eens gauw een setje sundering titans toe als begin om een gevoel te krijgen. Als je daar mee uitgespeeld bent, ga denken over mindslaver locks. De kaart is te goed voor meer dan 1x als je formaat je te veel kaarten laat gebruiken.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Hij zei dat hij casual speelt dus als andere mensen geen probleem hebben dat hij 4 tinkers in ze deck propt is er eigenlijk niet echt een format voor hem of hij moet urza block (wie speelt dat nou nog) gaan spelen of freeform. Maar goed zelfs als ik casual speel (dus bijv. T2 tegen Legacy of whatever) nog met de banned/restricted lijst en ga niet over de restrictie of ban heen maar ja dat ben ik :P.

Als ik hem was zou ik tinker eruit gooien want vintage spelen gaat hem flink kosten als hij een goed lopend deck wil bouwen. Dus zoals ik al zei, tinker eruit en lekker Legacy gaan spelen of extended of T2 wat dan ook dat moet hij zelf maar even aangeven dan kunnen wij verder tips geven :P ik gaf dat "affinity for artifacts" idee omdat ik dacht dat tinker er wel uit zou gaan :P
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

ja misschien heb je gelijk, ik zat gister te denken aan T2 maar dan van de guildpack serie. Blauw/rood niv-mizzet based. Maarja weet het helemaal niet meer wat ik wil, artifact word al heel snel duur. Maarja misschien weten jullie nog leuke combo's of leuke en voor goed werkende niv-mizzet deck :).

greetz
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Hier wat Niv-Mizzet decks, zijn niet allemaal T2 (of misschien ook wel had geen zin om na te kijken :P)

http://www.wizards.com/Magic/Magazine/A ... daily/bs69

http://www.starcitygames.com/magic/stan ... _Deck.html

http://forums.mtgsalvation.com/showthread.php?t=30609

Daar kan je wel wat info vandaan halen lijkt mij :) verzin wat leuks dan kunnen anderen weer kaarten opperen :)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Er zit wel erg weinig draw effect in om niv-mizzet nuttig te laten draaien, ik zou niet weten of er uberhaupt drae kaarten in dat T2 zaten maar het lijkt me dat i.e.g. in de coreset wel wat te vinden is. (het hele doel van niv-mizzet is drawen en damage doen :P)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

inderdaad daarom curiosity :P
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ja maar alleen curiosity? Maar wat ideeen Balance of Power, Catalog. Coastal Piracy, Concentrate, Howling Mine. het zou ook super werken met Necropotence(alleen restricted in vintage, banned in legacy verder overal legal) en Ivory Tower bijvoorbeeld, of dergelijke combo's maar goed deze zitten niet in het block dus dat gaat niet door en is weer een ander verhaal :P
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

keen sense en ophidian eye. Ik zou verder alleen kaarten pakkers spelen die van zichzelf goed zin. De meeste die je noemt zijn dat niet. Als je goed kijkt naar necropontence zul je zien dat die je geen kaarten laat pakken.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

@Pi Mjah je hebt gelijk wat necropotence betreft had er eigenlijk niet naar gekeken kon hem me alleen nog herinneren van een deck van mij van vroeger maar je hebt gelijk je exiled en stopt hem daarna in je hand dus die vlieger gaat niet op nee.

Wat betreft de kaarten die jij aangaf, hij wil Ravicna block gaan spelen dus jou vlieger gaat ook niet op (weinig wind denk ik :P lol)

@Dutch Trouwens Dominus of Fealty is shadowmoore-lorwyn block, Riverfall ook, Clout of the Dominus idem, Swerve is Alara block, Double negative ook, 8th edition is Tempest block, de rest is wel ravicna, dus naja wat wil je nou eigenlijk gaan spelen? gewoon legacy?
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Plaats reactie