Firebreathing

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Firebreathing

Bericht door Fewtger »

Firebreathing een enchantment/ability die geregeld te vinden is op rode beesten, en soms op minder rode beesten.

Het geeft een creature +1/+0 voor elke rode mana die je eraan gebruikt.

Maar wat vinden we van deze ability? Is hij te sterk of zwak vroeg in het spel (zoals op Flamekin Brawler), of juist laat in het spel (zoals met Shivan Dragon, wanneer je mana in overvloed hebt?
Zien we liever Firebreathing dan andere abilities zoals, bv. Flying of Wither?

Wat is de mening over Firebreathing?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik vind het vooral een saaie kaart / ability. Woehoe, mijn beestje beukt nu harder, en nu? Ik besteed mijn mana liever aan kaarten / abilities die meer doen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Mij leek het altijd wel prettiger om de ongeblockte attacker vol te pompen met je laatste rode mana.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Kan daardoor nuttig zijn maar het is niet echt spectaculair, als je zo je oppenent kunt afmaken is he eigenlijk hetzelfde als met Giant Growth's etc. etc.
Daarnaast is shivan bijv. redelijk duur qua mana cost en er zijn nog tientallen andere abilities die beter zijn dan deze maar het is niet helemaal af te kraken ofzo :)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Firebreathing als ability is zeker wel ok. Natuurlijk zijn er vaak nuttigere dingen te doen met je mana. Maar wanneer er geen nuttige dingen meer over zijn, dan is het toch lekker indien je de overvloed aan mana ergens aan kunt besteden? Uiteraard vind ik de zwarte "shade-ability" stukken beter, maar ja... je had het over rood...
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Mee eens, bij gebrek aan beter een leuke ability :) (qua het spenderen van je mana dan)

En wat de zwarte shade abilities ja die zijn natuurlijk nuttiger aangezien ze +1/+1 geven ipv. +1/+0 plus het feit dat je in zwart weer dark rituals, etc. hebt waarmee je makkelijk en snel mana ervoor kunt genereren maar dat heeft verder niets te maken met unblocked creatures daarvoor is de +1/+0 afdoende.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Ah, dan zal ik een der volgende keren een topic over shade beginnen
:wink: .

Zelf zie ik toch wel graag Firebreathing, zeker op kleine beestjes als Flamekin Brawler. Ook heb ik hem het goed gebruikt zien worden, als mana-dump.
Maar toegegeven, flavor-wise is het leuker dan speltechnisch.

Daarnaast dan, wat vinden we van een soortgelijk effect, zoals op Greater Forgeling?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

op lavaclaw reaches vind ik het een leuke ability. Tuurlijk is het mooi om een plek te hebben om mana te laten die je toch niet gebruikt. Punt is dat ik meer multiplayer speel en daar moet ik meer uit mijn kaarten halen dan alleen maar meer damage.

mazzel

pu
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ah. Maar zelfs in multiplayer zijn dergelijke abilties niet nutteloos. Een pompbaar beest kan zoveel meer damage doen dan een willekeurig beest met een vaste power/toughness. Het is natuurlijk niet eens onhandig dat er toch wel een aantal mogelijkheden zijn om een ziek grote hoeveelheid mana te produceren. Zelf heb ik met veel plezier mensen laten kennismaken met de slechte kant van "The Man from Nantuko".
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik wil niet beweren dat het zijn nut niet heeft, maar bij een keuze tussen zeg nantuko shade en smallpox of als je toch een creature wilt, fleshbag marauder dan weet ik wat mijn deck speelt. Of om het schaalbaar te maken, denk pestilence. Het punt is misschien vooral dat als je 1 iemand heel hard beukt 3 anderen wakker worden en besluiten dat ze liever niet zien dat je het bij hun doet.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Natuurlijk wordt je dan het target. Het is natuurlijk niet zo dat je perse meteen in de 2de beurt een shade neer moet leggen om iederen a.s.a.p. dood te slaan. Je kunt zo ook eerst allemaal edicten, duressen, sludgen, echoen, mutilaten en dan de nagel in de kist slaan. (Rara, welk deck is dit?)
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Plaats reactie