zoeken naar kaarten per thema over alle sets heen

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
iruliel
Starter

zoeken naar kaarten per thema over alle sets heen

Bericht door iruliel »

Ik ben een oude verzamelaar (van 1994 tot 1999 gedaan. Ik wil nu weer meer spelen en zoek een handige manier om per thema over alle sets heen te zoeken naar bijv. alle nieuwe Goblin kaarten. Zijn hier handige sites voor?
The Quizmaster
Wizard
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Gatherer, de kaartendatabase van Wizards zelf is hier heel goed voor geschikt.
Met de Advanced search, kan je op zo'n beetje elke kaarteingenschap zoeken (set, kleur, cost, p/t, kaarttype, creaturetype, kaarttekst... )
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

Gatherer is er inderdaad perfect voor, als je het net weer op pakt is het misschien ook leuk om te kijken wat mensen tegenwoordig in hun decks stoppen om toernooien te winnen. Kijk ook maar eens op http://www.starcitygames.com/ , naast een deckdatabase (van de winnende toernooi decks van de laatste tijd) zijn er ook allerlei artikelen te vinden etc. (weet dat je er niet om vroeg maar dacht dat het misschien wel een leuke toevoeging zou zijn, ik heb er veel aan gehad toen ik een half jaartje terug magic weer oppakte).
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
iruliel
Starter

Bericht door iruliel »

top! ik zal inderdaad de sites eens gaan bezien En wat ik aan oude kaarten niet meer gebruik komt dan wel weer in de trading corner.
8)
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik geef persoonlijk de voorkeur aan manabase.com, gemaakt door David.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

Wist niet eens dat David dat gemaakt had/van het bestaan van manabase :P ziet er wel goed uit, UI is simpel en makkelijk te gebruiken, mijn persoonlijke mening is denk ik dat het gemis aan reglementen per kaart het minder gebruikers vriendelijker maakt voor een herintreder dan gatherer (omdat er een hoop regeltjes en veranderingen erbij zijn gekomen in de loop der jaren) maar dat is absoluut niet om het af te kraken want het werkt verder prima (iets minder flashy dan gatherer maar het doet zijn werk)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

sterker, het heeft meer mogelijkheden waardoor het voor de gevorderde gebruiker en speler handiger is.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Saint
Wizard

Bericht door Saint »

@Pi Ja duidelijk, maar we hebben het nu over een herintreder he :P dus is het misschien wel makkelijk om de regels eronder etc etc.

Voor de gevorderde gebruiker is het zeker makkelijker, desondanks kun je Gatherer ook aardig naar je eigen wil tweaken als je advanced searhed.

@iruriel Het is trouwens ook aan te raden om even de regels door te bladeren (je hoeft niet meteen de comprehesive guide te pakken maar gewoon het basis boek) er zijn veel veranderingen sinds de laatste Coreset, neem bijvoorbeeld dat jij waarschijnlijk nog denkt in de form van als je je mana in een phase niet gebruikt krijg je een manaburn, dat is dus helemaal weg, manaburn bestaat niet meer, gewoon maar even als voorbeeld.

Linkje: http://www.wizards.com/Magic/TCG/Articl ... agic/rules
Plaats reactie