mijn groen rood deck?!?!

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jazz 1987
Advanced
Berichten: 20
Lid geworden op: za mar 20, 2010 1:18 pm
Locatie: Elst (Tussen Arnhem/Nijmegen)

mijn groen rood deck?!?!

Bericht door jazz 1987 »

forest 10x
maountain 10x
khalni garden 2x
smoldering spires 2x
terramorphic expanse 2x
rootbound crag 1x
artifacts:
hammer of ruin 2x
kitesail 2x
howling mine 1x
explorer's scope 1x
whispersilk cloak 1x
magebane armor 1x
ornithopter 1x
green:
giant growth 3x
explore 2x
elvish visionary 2x
arbor elf 2x
borderland ranger 2x
bountiful harvest 1x
centaur courser 1x
might of oaks 1x
nissa's chosen 1x
turntimber ranger 1x
nature's claim 1x
awakener druid 1x
leatherback baloth 1x
overrun 1x
savage silhouette 1x
joraga warcaller 1x
greenweaver druid 1x
red:
lightning bolt 3x
burst lightning 2x
highland berserker 3x
prodigal pyromancer 2x
act of treason 2x
siege-gang commander 1x
claws of valakut 1x
cunning sparkmage 1x
shatterskull giant 1x
lightning elemental 1x
canyon minotaur 1x
mordant dragon 1x
wall of fire 1x
kazuul, tyrant of the cliffs 1x
deathforge shaman 1x
hellkite charger 1x
raging goblin 1x
dragon whelp 1x

87 kaarten totaal in deck

geef gerust je mening zijn er nog dingen die ik moet aanpassen. of kom ik hier een heel eind mee. van de 6 games die ik tot nu toe met dit deck gespeeld heb heb ik er 5 gewonnen ik voel me er wel goed bij.

M.V.G. Jasper
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Re: mijn groen rood deck?!?!

Bericht door altx »

Wacht maar totdat je een keer een toernooiwaardig deck gezien hebt... :evil:

Om te beginnen is het aan te raden om het aantal van 60 kaarten aan te houden (om de kans dat je een bepaalde kaart pakt, nog een beetje acceptabel te houden). Van die 60 kaarten is een aantal van 22 a 24 landjes aan te raden.

Verder verdient het de voorkeur om goede kaarten 4x te spelen (en de minder goede gewoon helemaal niet). Dit ook om de kans dat je een bepaalde kaart pakt, te vergroten.

En je kunt by the way van de kaartnamen linkjes maken door ze tussen en te zetten.

Black Lotus wordt dan Black Lotus.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Wat alt zegt klopt, een deck bestaat uit 60 kaarten (op sommige formaten na maar dat is nu nog niet van toepassing denk ik :P) waarvan zo'n 22 a 24 landen, dit kan soms minder zijn omdat je op een andere manier heel simpel je mana curve omhoog kan houden door middel van artifacts, mana beestjes etc. maar ook dit is niet meteen van toepassing dus gewoon.

Bij het spelen van 22 landen is het ongeveer zo:

Geen landen in de start hand (vandaar beginnend bij 7):
7 kaarten: 3.27%
8 kaarten 1.91%
9 kaarten 1.10%
19 kaarten 0.63%
11 kaaarten 0.35%
enz. enz.

Dit betekend dus dat er een 0.35% kans is dat je geen landen in je hand heb nadat je je 11de kaart getrokken hebt (ongeveer). Dit is dus zeker wel het minimum wat je in je deck moet hebben.
Even een sidenote, dual landjes (die dus 2 kleuren genereren ipv, 1) zijn erg leuk in multi color decks, (dan heb je de keuze uit de pijn landjes uit de laatste serie welke goedkoper zijn qua aanschaf maar slechter zijn dan de dual lands uit de oudere series die geen schade aan je doen voor mana gebruik), ook fetch landjes kunnen handig zijn, ze doen je misschien wat schaden maar helpen wel voor je mana curve als je multicolor speelt en je deze keer rood nodig hebt bijv. ipv. groen. Maar dit is allemaal afhankelijk van welk formaat je gaat spelen want ze zijn niet legaal in elk Format.

Verder wat alt al zei zet je kaarten even tussen kaartnaam[/c ] (zonder spaties) dat maakt het voor ons makkelijker.

Daarnaast ik heb nog niet eens gekeken maar je speelt zoveel kaarten 1x dat het wel lijkt alsof je highlander speelt dat is echt absoluut geen goed idee, je wilt er voor zorgen dat je zo vaak mogelijk de kaart trekt die je wilt hebben (een combo of een kaart waar je deck op gebaseerd is bijv.) als je heel veel singles in je deck hebt zitten verkleint je kans hierop.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Plaats reactie