Mill
Moderator: Admins & Moderators
Mill
Hey, Ik ben van plan om een mill deckje te bouwen maar ik weet niet precies hoe ik het best hieraan zou beginnen. Hebben jullie soms tips welke een must have zijn? Wat vind je zelf beter font of mythos of howling mine...
Is een planeswalker bv. Jace een must have of is het eerder een leuke toevoeging etc.
Hoe ziet jouw eigen mill deckje eruit en wat zijn de beste aanpakken, om het spel te laten verlopen.
ps.
als je de top cards of een library weggooit, telt dit ook als discard?
Is een planeswalker bv. Jace een must have of is het eerder een leuke toevoeging etc.
Hoe ziet jouw eigen mill deckje eruit en wat zijn de beste aanpakken, om het spel te laten verlopen.
ps.
als je de top cards of een library weggooit, telt dit ook als discard?
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
no pity for the dying,
Zijn allebei geen kaarten die ik in eerste instantie in een mill deck zou stoppen.
Millen = kaarten van iemands library linea recta richting zijn graveyard sturen. Niet naar zijn hand.
Als je iemand kaarten laat pakken, help je hem mogelijkerwijs alleen maar.
---
Telt inderdaad niet als discarden (want dat is alleen vanuit je hand).
Millen = kaarten van iemands library linea recta richting zijn graveyard sturen. Niet naar zijn hand.
Als je iemand kaarten laat pakken, help je hem mogelijkerwijs alleen maar.
---
Telt inderdaad niet als discarden (want dat is alleen vanuit je hand).
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Dan wordt het meer een draw/discard deck. Dan zou ik er weer geen mill kaarten in stoppen, om de simpele reden dat dat dan weer niet lekker samenwerkt.
Heb trouwens slechte herinneringen aan zo'n draw/discard deck. Een vriend van me heeft er eentje. Met onder andere Underworld Dreams, Megrim en Wistful Thinking.
Weet je hoe au dat doet?
Heb trouwens slechte herinneringen aan zo'n draw/discard deck. Een vriend van me heeft er eentje. Met onder andere Underworld Dreams, Megrim en Wistful Thinking.
Weet je hoe au dat doet?
Ik heb wel is tegen een combinatie draw/discard/mill gespeelt, ik vond het niet spectaculair, je kunt je beter focussen op of draw discard of op milling naar mijn mening. Denk bij milling meer aan kaarten als Traumatize, Ambassador Laquatus, Archive Trap. de combo Painter's servant en Grindstone.
Geef maar even wat voorbeelden.
Geef maar even wat voorbeelden.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Als blockertje (1-drop) is Hedron Crab ook wel geinig.
ik vind jace beleren en nemesis of reason wel vette kaarten voor een mill deck
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.
http://manabase.com/autocard.php Card tagging
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.
http://manabase.com/autocard.php Card tagging
- The Quizmaster
- Wizard
- Contacteer:
Hier staat een decklist van een Jacerator (of TurboMill of TurboFog) deck.
Komt er eigenlijk op neer dat je deck uit 3 elementen bestaat:
- Kaarten rapen/removen (Howling Mine, Font of Mythos, Jace Beleren, Archive Trap)
- Destroy/removal (Day of Judgement, Path to Exile
- "Fog" effecten(Angelsong, Safe Passage)
Is best een leuk deck om te spelen, met wat kleine aanpassingen. Maar iig een goed uitgangspunt om mee te beginnen.
- Kaarten rapen/removen (Howling Mine, Font of Mythos, Jace Beleren, Archive Trap)
Is best een leuk deck om te spelen, met wat kleine aanpassingen. Maar iig een goed uitgangspunt om mee te beginnen.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
beetje nutteloze toevoeging maar glimpse the unthinkable?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
kijk hier maar is naar: http://gatherer.wizards.com/Pages/Searc ... +[or]+[her]+[graveyard.]||text=+[library]+[into]+[his]+[or]+[her]+[graveyard.]
dat is vanalles dat nuttig kan zijn als je puur mill wil gaan.
@alt, herdon crab is dan echt als blokker, of je moet je deck echt op landfall gaan baseren kan ook leuk zijn trouwens maar dan moeten er fetchlanden in etc. anders heeft het weinig effect (laatst een keer getest in een gewoon mill deck)
@quiz dat is ook een leuk deck maar die richt zich weer op meerdere aspecten zoals bijv creature controle (ervoor zorgen dat je opponent niets op tafel heeft ten alle tijden want bij een mill deck hoef je toch geen damage te doen)
Wat daarvoor ook een leuke toevoeging kan zijn (als je toch multicolor gaat) Moat in je sideboard als je tegen een none flyer deck speelt kan dat leuk uitpakken als je aan het millen bent.
@alt, herdon crab is dan echt als blokker, of je moet je deck echt op landfall gaan baseren kan ook leuk zijn trouwens maar dan moeten er fetchlanden in etc. anders heeft het weinig effect (laatst een keer getest in een gewoon mill deck)
@quiz dat is ook een leuk deck maar die richt zich weer op meerdere aspecten zoals bijv creature controle (ervoor zorgen dat je opponent niets op tafel heeft ten alle tijden want bij een mill deck hoef je toch geen damage te doen)
Wat daarvoor ook een leuke toevoeging kan zijn (als je toch multicolor gaat) Moat in je sideboard als je tegen een none flyer deck speelt kan dat leuk uitpakken als je aan het millen bent.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Is het eigenlijk slim om Jace er 4x in te steken? Hij mag toch maar 1x maal in het spel liggen...The Quizmaster schreef:Hier staat een decklist van een Jacerator (of TurboMill of TurboFog) deck.
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no pity for the dying,
Ik snap de link niet helemaal saint, kun je me even helpen, wat moet je precies invoeren, in gatherer?Saint schreef:kijk hier maar is naar: http://gatherer.wizards.com/Pages/Searc ... +[or]+[her]+[graveyard.]||text=+[library]+[into]+[his]+[or]+[her]+[graveyard.]
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no pity for the dying,
- The Quizmaster
- Wizard
- Contacteer:
Dat is inderdaad een van de aanpassingen die je zou kunnen maken. Je moet er ook vanuit gaan, dat als Jace eenmaal in het spel ligt, je tegenstander hem het liefst zo snel mogelijk weg heeft..
Als je hem zou kunnen vervangen door de nieuwe Jace, is het nog beter..
Ik speel er zelf 3.
Speel zelf overigens ook de Fonts en Sunspring Expeditions niet, en in ruil daarvoor meer destruction en wat Into the Roils en Tresure Hunt
Als je hem zou kunnen vervangen door de nieuwe Jace, is het nog beter..
Ik speel er zelf 3.
Speel zelf overigens ook de Fonts en Sunspring Expeditions niet, en in ruil daarvoor meer destruction en wat Into the Roils en Tresure Hunt
See reversed side of this posting for disclaimer.