stacken van ability?

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Maccius
Adept

stacken van ability?

Bericht door Maccius »

Ik had gisteren een spelletje waar iemand 2 cleric plus de Battletide Alchemist op tafel had liggen.

Ik viel aan met een stk of 6 creatures en hij prevent dus van alle 6 de eerste 3 damage. Nog niks aan de hand.

Vervolgens legt hij nog een Battletide Alchemist neer. Dus nu prevent hij 4 damage van elke source. Maar de vraag is mag hij dat 2 keer doen omdat hij 2 van die Battletide Alchemist heeft liggen. En dus effectief 8 damage van elke source preventen?
Dragonheart
Sorcerer
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ja, dat mag.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Elvish Preshley
Adept

Bericht door Elvish Preshley »

Yup hij mag dit doen voor iedere Battletide Alchemist die hij heeft. Doordat het triggered bij beide kaarten voor iedere sources die damage doet. Met een beetje clerics in het spel wuif je al zo alle damage weg :)
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Jibz
Wizard

Bericht door Jibz »

Wat Preshley zegt
Bekijk het als ze allebei apart in het spel zouden liggen. Dan werkt de ability van allebei. Als ze tegelijk in het spel liggen is dit geen uitzondering, aangezien ze niet legendary zijn.
Wel een leuk kaartje
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Plaats reactie