Pyromancer Ascension

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Fewtger
Adept

Pyromancer Ascension

Bericht door Fewtger »

Betreffende de Pyromancer Ascension:

Stel het volgende scenario:

Beurt 1A: Mountain, suspend Rift Bolt
Beurt 1B: Island, pass

Beurt 2A: Rift bolt komt in het spel, Mountain, Pyromancer Ascension
Beurt 2B: Island, pass

Beurt 3A: Mountain, Burst Lightning, Burst Lightning (tegengehouden door Counterspell), suspend Rift Bolt.
Beurt 3B: Island, pass

Beurt 4A: Rift Bolt komt in het spel.

Goed, daar heb ik dus enkele vragen over:
- De tweede Burst Lightning werd gecounterd, krijgt de ascension daar een counter voor?
- De tweede Rift Bolt was suspended, komt in het spel (is niet gecast). Krijgt de ascension daar een counter voor?

-Hoeveel counters heeft de ascension nu? [/b]
Jibz
Wizard

Bericht door Jibz »

Ik zou hier een vraag aan toe willen voegen
De tweede Rift Bolt was suspended, komt in het spel (is niet gecast).
Stel ik heb crypt champion, die mijn tegenstander uit het spel haalt met turn to mist, moet ik hem dan sacrificen omdat ik toen hij in het spel kwam na de turn to mist geen mountain heb betaald (omdat dat niet kan)? Hij komt namelijk wel into play en in de eerste instantie heb ik het wel betaald om hem te spelen.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
altx
Wizard

Re: Pyromancer Ascension

Bericht door altx »

Fewtger schreef:Betreffende de Pyromancer Ascension:

(...)

Goed, daar heb ik dus enkele vragen over:
- De tweede Burst Lightning werd gecounterd, krijgt de ascension daar een counter voor?
- De tweede Rift Bolt was suspended, komt in het spel (is niet gecast). Krijgt de ascension daar een counter voor?

-Hoeveel counters heeft de ascension nu? [/b]
1) Pyromancer Ascension zegt: "Whenever you cast an instant or sorcery spell (...)". Dan maakt het dus niet uit of die spell gecountered wordt of niet. De ability van Pyromancer Ascension triggert al op het moment dat je een instant of sorcery cast die aan de genoemde voorwaarde voldoet. Wat er dan verder gebeurt, is niet relevant.

2) Wat suspend betreft: Als de laatste counter eraf gaat, mag je de betreffende kaart casten zonder zijn mana cost te betalen. Dus dan zou Pyromancer Ascension een counter kunnen krijgen. (Op het moment dat je 'm suspend, krijgt hij sowieso geen counter.)

Zie ook de reminder text van Suspend op Rift Bolt:
Rather than cast this card from your hand, you may pay X and exile it with a time counter on it. At the beginning of your upkeep, remove a time counter. When the last is removed, cast it without paying its mana cost.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
altx
Wizard

Bericht door altx »

Jibz schreef:Ik zou hier een vraag aan toe willen voegen
De tweede Rift Bolt was suspended, komt in het spel (is niet gecast).
Stel ik heb crypt champion, die mijn tegenstander uit het spel haalt met turn to mist, moet ik hem dan sacrificen omdat ik toen hij in het spel kwam na de turn to mist geen mountain heb betaald (omdat dat niet kan)? Hij komt namelijk wel into play en in de eerste instantie heb ik het wel betaald om hem te spelen.
Had je hier geen ander topic voor kunnen openen in plaats van dit topic te kapen? Ik snap in ieder geval het verband niet... Maar goed...

Als een kaart vanuit een andere zone de battlefield in komt, wordt het door het spel als een compleet nieuwe kaart gezien. Crypt Champion's ability triggert als hij de battlefield in komt. Omdat je hem op dat moment niet gecast hebt (omdat Turn To Mist ervoor zorgt dat hij vanuit de exiled-zone de battlefield in komt), heb je die rode mana nooit kunnen betalen en zul je hem wel moeten sacrificen.

Zie ook de ruling bij Crypt Champion:
If this enters the battlefield in a way other than announcing it as a spell, then the appropriate mana can’t have been paid, and you’ll have to sacrifice it.

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Jibz
Wizard

Bericht door Jibz »

ok nou het ging ook om spells die niet gecast werden, dus ik dacht, verband. Nou ja no use crying over spilled milk, snelle vraag snel antwoord.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
altx
Wizard

Bericht door altx »

Jibz schreef:ok nou het ging ook om spells die niet gecast werden, dus ik dacht, verband. Nou ja no use crying over spilled milk, snelle vraag snel antwoord.
Sterker nog, een kaart die door Turn To Mist vanuit de exiled-zone naar de battlefield gaat, is ook geen spell.
(Komt voor nu misschien over als muggenziften, maar regeltechnisch kan dat best belangrijk zijn.)

Plaats reactie