Colors of magic

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

sorry, verkeerd gelezen.

Het lijkt me sowieso onwaarschijnlijk dat je elke kleur precies evenveel nodig hebt. Het lijkt me zelfs dat als dat zo is je vraagt om problemen. Als je dan toch voor 5 kleuren gaat, kies dan 1 hoofdkleur.

De nightscape creatures laten je anderen bouncen en geven je daarmee hergebruik. Ik zou de neiging hebben om het deck daarop te focussen omdat veel van de creatures graag opnieuw gespeeld worden, namelijk de volvers als je meer mana hebt om wel hun 'upgrades' te krijgen en de mages om nog eens een keer iets stuk te maken of zo.

Daarna, of misschien wel als eerste, zou ik eens kritisch kijken naar de verschillende abilities van de kaarten. De sanctuaries lijken me sowieso slecht, dan wil je toch echt veel meer multicolored kaarten spelen en dan nog steeds zijn ze niet heel goed. Als je uiteindelijk een idee hebt van wat je wel wilt spelen dan ga je de aantallen van die kaarten ophogen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

De meeste kaarten zien er eigenlijk helemaal niet zo goed uit xD

Mss zou ik beter zelf iets proberen samen te rapen en kijken wat het geeft.

Heeft iemand soms een idee voor een g-r-w deck? Dit zijn de kleuren waar ik me wil op baseren. mss wild nactal en ranger of eos, ...

Weet iemand nog goede creatures, enchantments,... die inspelen op deze drie kleuren?

Ik heb trouwens ook nog een [knight of the reliquary[/c] liggen maar ik weet niet precies of ik hier rond een combo kan maken. iemand die ergens een leuke combo heeft liggen?
het lijkt me ook leuk om iets rond de cascade combo te doen... samen met bloodbraid elf, ... ;)
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Hier is een deck met die wild en eos erin: http://magic.tcgplayer.com/db/deck.asp?deck_id=530695

Hier staat bijv een deck discussie met Knight of the reliquary: http://forum.tcgplayer.com/showthread.php?t=161967

Cascade deck discussie:
http://forum.tcgplayer.com/showthread.php?t=176090


Het zijn maar ideetjes je moet er natuurlijk zelf wat van maken.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

de knight samen met sejiri steppe is best goed...

Sowieso, als je zelf iets bouwt heb je een veel beter idee van wat je deck doet. Ik zou dat voor iedere niet heel ervaren spelers aanraden (en ook voor de meeste ervaren spelers!).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ben het er mee eens dat zelf bouwen veel beter is dan decks na te bouwen daar leer je minder van en weet je eigenlijk niet precies wat jouw deck tot in de laatste details toe instaat is, daarentegen is het niet slecht om andere decks te bekijken om ideeën op te doen :)

@pi wat vind je trouwens zo wonderlijk aan sejiri steppe samen met knight? Behalve dan dat hij 1 beurt een counter en tijdelijke protection kan krijgen dan.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

waarschijnlijk kun je zonder veel aan je deck te veranderen de steppe 4x spelen. Dat is 4x gratis een removal spell van je tegenstander uitschakelen terwijl je je knight vergroot. Daar zou ik wel voor tekenen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Dat is waar en daarna kun je hem gewoon je knight weer laten pompen, ik snap je punt :)
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

een removal spell van je tegenstander uitschakelen, maar dit kan je alleen in jouw beurt?

of niet soms... je kan immers geen land in je tegenstander's beurt spelen, juist?
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Je kan geen land in je tegenstanders beurt spelen nee, maar je tegenstander kan wel een doom blade of terror in jouw beurt spelen of iets dergelijks.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je kan best de knight zijn ability tijdens een ander zijn beurt spelen. In reactie op wat er dan ook maar gespeeld wordt desnoods. Je normale land-drop komt er niet aan te pas.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ja klopt, maar wat hij bedoelt is dat Sejiri Steppe in het spel brengt de protection maar until end of turn is en je geen landen in je tegenstanders beurt kunt spelen.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
The Quizmaster
Wizard
Berichten: 1132
Lid geworden op: do mar 28, 2002 7:35 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Maar de ability van de Knight, legt de Steppe direct in het spel.. Dus wel protection tijdens de tegenstander zijn beurt...
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Oh ja ik zie het al had de kaart verkeerd gelezen, ik dacht dat je Senjiri moest saccen maar je sacced over het algemeen dus een plains (want die vervang je door een senjiri) dan werkt het dus zowel in je tegenstanders beurt als in je eigen beurt want je mag zijn ability gewoon in zijn beurt spelen ja.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Plaats reactie