Jace, the Mind Sculptor
Moderator: Admins & Moderators
- Dragonheart
- Sorcerer
- Berichten: 2422
- Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
De ultimate van Garruk is zo goed omdat het erg makkelijk is om die voor elkaar te krijgen. De decks waarin hij gespeeld wordt, barsten meestal van de beesten en dat maakt de ultimate een stuk beter EN het beschermen van Garruk veel makkelijker.Chaos schreef:Dragonheart, wrm vind je garruk z'n ultimate zo goed? het is toch gewoon een overrun die wat goedkoper is?...
En waarom heb je liliana niet vermeld ?? xD
tenzij je tegenstander natuurlijk niet met een creature deck speelt...
Liliana heb ik niet vermeld aangezien die om te beginnen wat duurder is, moeilijker op ultimate te krijgen is (de +ability zuigt nogal vaak) en die ultimate inderdaad ook nog eens erg afhankelijk is van het deck van je tegenstander. Ze is bovendien niet in staat zichzeklf te beschermen.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Non-combat damage: Ja, sterker nog, je moet bij het casten/spelen een legal target kiezen (target creature or player in dit geval) en een planeswalker is geen creature en ook geen player. Dus je kiest dan je tegenstander als target (player). Op het moment dat de schade dan gedaan zou worden (tijdens het resolven), kun je die vervolgens redirecten naar 1 van zijn planeswalkers.Chaos schreef:laat maar 't is nogal moeilijk om uit te leggen
dus als m'n opponent vraagt op wie doe je de schade kan ik eerst hem zeggen en op 't laatste moment veranderen naar de planeswalker?
Combat damage: Bij het declaren van attackers moet je per creature zeggen welke speler of planeswalker dat creature aanvalt. Dus dan kun je je niet in een later stadium nog bedenken.
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Hmmm. Je zegt hierboven redirecten. Maar in de oficieele regel wordt dat woord niet gebruit.
Quote:
306.7. If noncombat damage would be dealt to a player by a source controlled by an opponent, that opponent may have that source deal that damage to a planeswalker the first player controls instead.
Dus ik neem aan dat het niet officieel redirecten is. Als iemand bijvoorbeeld een effect neerlegt dat zegt damage cant be redirected. Kan je dan nog steeds met een lava burst damage doen. Ik zie nu trouwens dat het reditrect prevention effect niet werkt op een player. Maar je kan het met andere kaarten doen.
Quote:
306.7. If noncombat damage would be dealt to a player by a source controlled by an opponent, that opponent may have that source deal that damage to a planeswalker the first player controls instead.
Dus ik neem aan dat het niet officieel redirecten is. Als iemand bijvoorbeeld een effect neerlegt dat zegt damage cant be redirected. Kan je dan nog steeds met een lava burst damage doen. Ik zie nu trouwens dat het reditrect prevention effect niet werkt op een player. Maar je kan het met andere kaarten doen.
De volledige regel is:
Ik laat de tekst die niet relevant is voor het beantwoorden van de betreffende vraag, er altijd uit.306.7. If noncombat damage would be dealt to a player by a source controlled by an opponent, that opponent may have that source deal that damage to a planeswalker the first player controls instead. This is a redirection effect (see rule 614.9) and is subject to the normal rules for ordering replacement effects (see rule 616). The opponent chooses whether to redirect the damage as the redirection effect is applied.
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!