Sliver Deck

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Sliver Deck

Bericht door DutchG0d »

Heb maar een eigen topic aangemaakt vanwege ikzelf ook graag tips ontvang :) De deck is gewoon voor casual 1 on 1 play of 1on1on1 :) hier de deck!

Creatures :

4x Gemhide sliver
4x Muscle Sliver
2x heart Sliver
2x essence sliver
4x sinew sliver
4x crystalline sliver
4x necrotic sliver
2x sliver legion
2x Shifting sliver
1x Sliver queen

Instants, enchantments en sorcerys:

1x Fastbond
4x Swords of Plowshares
2x Distant melody
2x Brainstorm
1x Ballance
2x Aether Vial

Landen:

4x ancient ziggurat
4x thran quarry
4x rupture spire
2x Jungle shrine
2x Forbidden orchard
2x vivid Creek
1x lotus petal


Tips zijn welkom! En zal bij voorbaat zeggen doe er niet meer land in :P 19 + 4x Gemhide sliver vind ik wel genoeg :)
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
Saint
Wizard
Berichten: 1040
Lid geworden op: vr okt 02, 2009 12:43 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door Saint »

Ongeveer hetzelfde idee als wat ik had:)

ik ga alleen nog Homing Sliver, etc. wat er in mijn post staat :P Sliver lord weet ik nog niet zeker omdat je nu dan homing sliver hebt dus al sliver search kaart hebt, misschien in sideboard als je tegen een changeling deck speeld fzo.

Ik zie alleen dat jij verder ook niets tegen andere sliver decks hebt of iets om abilities van jou aan jouw kant alleen te laten gelden :( kan er maar niets op verzinnen (andere sliver decks of changeling decks nemen alles over van je, als je er bijv Coat of arms instopt en je speelt tegen bijv een goblin deck ofz gebruiken ze daar ook alles van, lol ik zou echt even niet weten wat je daar aan kunt doen).
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

zijn denk ik niet echt veel decks die specifiek met alleen goblins og elven speelt en anders doe je toch coat of arms in je side board :)
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

mijn aanpak zou een snel deck zijn, vrijwel alleen de slivers met power gelijk aan casting cost en wat necrotics er bij voor removal. Als jij maar snel genoeg bent dan boeit het niet zo of de tegenstander ook slivers speelt. Ik zie hierin veel te veel lieve kaarten een sliver deck begint bij mij met 4x muscle, 4x sinew, dan 4x sidewinder en verder alleen efficiente kaarten. Ik zou wel zoeken naar plek voor crystalines.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

maar dat heb ik nu ja :S
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

btw heb geen commen/uncommen back dussee verkoopt iemand deze kaarten?
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
wizardofoss
Adept
Berichten: 217
Lid geworden op: di feb 24, 2009 1:43 pm
Locatie: Oss

Bericht door wizardofoss »

Ik heb voor een familietoernooitje mijn sliverdeck opnieuw in elkaar gezet en ben er ongeslagen mee gebleven. Ik heb het 5-kleuren thema losgelaten, en heb het deck wit-groen gemaakt met een blauwe splash voor Crystalline Sliver en de blauwe sliver die slivers unblockable maakt voor niet-slivers. De Necrotic sliver is er ook uit, ik gebruik gewoon Path to Exile en Sword to plowshares om met lastige creatures af te rekenen.
De slivers: ik gebruik net als jij Musle, Sinew, Essence en Crystalline sliver, en verder Plated, Pulmonic en Ward. Die laatste is vaak de winnende kaart. Interessante opties die ik niet gebruik zijn de flanking en de poisonous sliver.

Het grote voordeel van zo'n wit-groen deck boven een 5-kleuren deck is dat het veel soepeler loopt. Met 5 kleuren zullen er altijd potjes zijn die je verliest omdat je je kaarten niet kunt casten.
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

heey bedankt voor de info :)
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

pi schreef:Oy,

mijn aanpak zou een snel deck zijn, vrijwel alleen de slivers met power gelijk aan casting cost en wat necrotics er bij voor removal. Als jij maar snel genoeg bent dan boeit het niet zo of de tegenstander ook slivers speelt. Ik zie hierin veel te veel lieve kaarten een sliver deck begint bij mij met 4x muscle, 4x sinew, dan 4x sidewinder en verder alleen efficiente kaarten. Ik zou wel zoeken naar plek voor crystalines.

mazzel

pi
Je had weer gelijk! kwartje valt meestal laat bij mij :P

heb al die veel kleur kostende slivers(zoals sliver queen, legion) eruit gehaald gewoon simpel gehouden met 4x muscle 4x sinew 4x winged 4x Crystalines 4x Harmonic. een AEther vial ingedaan met wat pitting needles wat removal en counter en het werkt beter dan welk sliver deck ik ooit gehad heb :)
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

en dan vind ik de winged nog een beetje zonde... :P

Maar inderdaad, da's hoe een sliver deck het beste werkt naar mijn idee.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

winged is een goedkope oplossing voor slivers die je niet zo snel kan blokken lijkt mij :)
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Mournbringer
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: do apr 08, 2010 3:10 pm

Bericht door Mournbringer »

Wat er in een sliver deck volgens mij zeker in moet zijn 4 gemhide sliver, 4 virulent sliver (poison rules), 4 crystalline sliver en 4 winged sliver. De slivers die + bonussen geven zijn ook goed. Dan nog de sliver queen en de heartstone niet vergeten.

Als je interesse hebt in slivers kan je mss het foiled sliver deck eens proberen (hoewel ik het zo goed niet vind...)
Njoy,
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

Saint schreef:Ik zie alleen dat jij verder ook niets tegen andere sliver decks hebt of iets om abilities van jou aan jouw kant alleen te laten gelden :( kan er maar niets op verzinnen (andere sliver decks of changeling decks nemen alles over van je, als je er bijv Coat of arms instopt en je speelt tegen bijv een goblin deck ofz gebruiken ze daar ook alles van, lol ik zou echt even niet weten wat je daar aan kunt doen).
Saint wat dacht je van door of destinies?
.. Deze geld alleen maar voor jouw creatures en cost evenveel (mana) als een coat of arms denk ik
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

ja heb al wat aanpassingen gedaan, wat counterspells en remove eruit gehaald en 4x gemhide en paar sliver legends erin gedaan, crystaline zat er al in, zal binnekort wel weer de lijst posten :) door of destenies vind ik een bagger kaart heb ik liever sliver legion.

en die sliver premium deck heb ik uiteraard ook! alleen die laat ik ongebruikt =)
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

Wrm laat je die ongebruikt?
Bij sliver legion heb je het probleem als je opponent ook met sliver speelt... en ik dacht dat jullie een alternatief zochten voor coat of arms? :p
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Plaats reactie