Draft

De plaats voor onderwerpen binnen Magic: the Gathering die je niet in andere fora kwijt kunt.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Draft

Bericht door Chaos »

Hey,

Ik heb een vraagje over draften, ik weet wel niet precies of het hier op z'n plaats staat maar ja...
Wat vonden jullie de leukste set om mee te draften?
Kun je een draft met drie mensen spelen. Het maakt niet uit of het bv. 3x shards of alara is
of 1x soa, 1x conflux en 1x alara reborn

Wat is het verschil precies?
Ik heb over 't laatst eens een draft gedaan met alara reborn, meeste aan de tafel vonden het niet zo tof, maar ik wel :p
Je werd namelijk gedwongen om met meer dan 1/2/3 kleuren te spelen. De kaarten waren namelijk altijd multi-colored.
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

Met welke set zouden jullie 't liefst een draft doen
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Ik vind eigenlijk altijd de nieuwste set het leukst.

Je kunt met 3 mensen spelen. Gewoon draften is dan meestal niet erg leuk. Winston draft of een andere variant werkt meestal wel prima.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

Kun je daar eens verder op ingaan dragon... wat is een winston draft precies?
De nieuwe set bedoel je daar dan eldrazi mee?
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
Dragonheart
Sorcerer
Berichten: 2422
Lid geworden op: wo sep 04, 2002 4:01 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Dragonheart »

Nu wordt dat inderdaad Eldrazi.

Winston draften gaat ongeveer zo:
- Per speler 3 boosters open maken (niet naar de kaarten kijken, wel eventuele tokens en landen verwijderen).
- Boosters schudden en in 1 stapel neerleggen.
- Naast de hoofdstapel 3 stapeltjes maken met om te beginnen ieder 1 kaart (kaarten gesloten op tafel).
- Dobbelen of zo om te bepalen wie mag beginnen.
- Degene die aan de beurt is bekijkt de eerste "kleine stapel", meestal degene die dicht bij de hoofdstapel ligt.
- Indien goed genoeg, neem de stapel en leg de bovenste kaart van de hoofdstapel ervoor in de plaats. Indien niet goed, leg de bovenste kaart van de hoofdstapel bovenop de stapel die net bekeken is (zonder te kijken).
- Wanneer je de vorige stapel niet gepakt heb, mag je de volgende bekijken. Dit wordt op dezelfde manier afgehandeld als net voor de eerste stapel beschreven is.
- Dit gaat door tot en met de derde en laatste stapel. Indien je die ook niet wil, dan pak je (blind) de bovenste kaart van de hoofdstapel.
- Indien alle kaarten op zijn is het draften klaar en kan iedereen zijn deck gaan maken.
- Zelf hebben we afgesproken dat iedereen tijdens het draften de gedrafte kaarten mag bekijken.
What the hell - did I - do to deserve - all of this?
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik vind crackhead draft nog wel het coolste. De organisator regelt boosters van zoveel mogelijk verschillende sets (zolang ze maar wel ongeveer de standaard 15 kaarten hebben) en die worden random verdeeld over de deelnemers, ieder 3. Vanaf daar draft je normaal.

Rejected rare draft is ook leuk, deelnemers stellen zelf allemaal 3 boosters samen met daarin 15 rares. (Een rare is een kaart die in de set waar hij uit komt rare is, dus heeft de set alleen U1's dan heb je pech). Boosters worden weer random verdeelt onder de deelnemers en je draft als normaal. "Rejected rare" omdat natuurlijk niemand er enigsins waardevolle kaarten in gaat stoppen.

Bij gewoon draften dan de laatste set ja, of iets geks als unglued of unhinged.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

De crackhead draft lijkt me dan 'het' coolst van al degene die je opnoemt ^^
maar is de ene set niet sterker dan de andere?
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

tuurlijk, maar gaat die ene first pick echt zo veel uit maken? Dat ik het deed kreeg ik oa een tempest booster, algemeen bekend als een zeer goede set en een van de meer populaire series in die draft. Die booster was gewoon prut.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

Welke? de tempest of de andere?
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

die van tempest. Uiteindleijk is het nog best een redelijk deck geworden, alleen een beetje vreemd dat ik voornamelijk zwart groen gedraft heb met een paar rooie kaarten die erg laat langs kwamen en uiteindelijk op groen rood met ene heel klein beetje zwart uit kwam. Ik werd tweede. Ook zaten de nummer 1 en beide nummers 2 op een rijtje naast mekaar. Het was een beetje vreemd :).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Wilt-Leaf Liege
Adept
Berichten: 291
Lid geworden op: za jul 25, 2009 4:27 am

Bericht door Wilt-Leaf Liege »

Ik weet niet of je een beginnende speler bent, maar ik vind van de series die ik tot dusverre heb gedraft M10 de meest evenwichtige set. Persoonlijk vind ik dat de beste draftset. Zendikar is bv. behoorlijk onevenwichtig met rood en zwart als veruit de sterkste kleuren. Zowel Zendikar als M10 hebben wel veel leuke rares (misschien vind je dit helemaal niet belangrijk, want voor de draft zelf maakt het weinig uit natuurlijk).

Ik denk dat een variant zoals Rejected draft pas echt leuk is als je ervaring hebt met gewoon draften. Dan wordt het extra leuk omdat het anti-intuïtief is, maar dat is mijn mening.

Eldrazi is een echte Timmy-set. Je kan allerlei gekke dingen doen met grote creatures. Dat kan best leuk zijn natuurlijk. Ik heb niet het idee dat er veel money-rares in zitten. Ik heb het vandaag voor de eerste keer gedraft. Ik weet nog niet wat ik er van vind. Ik ben nog niet heel enthousiast, maar misschien is het ook even wennen na Zendikar. Dat ik na sealed deck, en na een draft maar één leuk kaartje heb opgepikt maakte het ook niet leuker. Al heb ik nog wel een paar boostertjes gewonnen.
Luck never gives, it only lends
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

Ik speel al zo'n drie-vier jaar denk ik :P (weet niet echt of het beginnend is of niet xD)
M10 is inderdaad een vrij goeie set, kocht ik vroeger ook veel boostertjes van. Er is bijna geen één kaart die echt geld waard is (op de angel, fetch landjes, ...) na maar het zijn de lightning bolts, doom blades ... die de set zo goed maken hé

Wat bedoel je precies met timmy set?
Ik heb niet meegedaan aan de pre-release omdat ik de set niet zo tof vond, en ik naar een feestje moest xD
het enige leuke lijkt me de totem armor... maar ja

Met draften zelf heb ik nog niet zoveel ervaring. Ik doe het meestal onder vrienden, niet echt om prijzen te winnen. En alara reborn lijkt me wel een leuke set. Je wordt gedwongen om met meredere kleuren te spelen. En mana screw komt dan wat meer voor :p
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

[offtopic]
Timmy, Johnny en Spike zijn min of meer categorien waar je magic spelers in in kan delen. Timmy wil groot winnen, dus met grote beesten met veel abilities of met spells met een fascinerend effect (denk akroma, angel of wrath of insurrection). Timmy is tevreden als dat af en toe eens lukt, hij speelt niet om elk potje te winnen. Johny is de combo speler. Hij leeft voor het maken van vreemde combinaties en ook hij is tevreden als hij maar af en toe eens wint op zijn manier. Spike is de speler die elk willekeurig deck oppakt, als het maar winnen kan. Dat is dan ook zijn doel, hij wint het liefst elk potje.

De meeste spelers zijn combinaties van deze 3. Ik neig zelf vooral naar Johnny met een aardige hoeveelheid van Spike (min of meer, bij decks bouwen ben ik meer een Johnny, bij het spelen wat meer een Spike).
[/offtopic]

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie