Incandescent Soulstoke - sacrifice omzeilen
Moderator: Admins & Moderators
- Elvish Preshley
- Adept
Incandescent Soulstoke - sacrifice omzeilen
Stel ik heb een Incandescent Soulstoke waarvan ik de ability gebruik om Vigor (of een willekeurige andere elemental) in het spel te brengen.
Kan ik Flickerwisp gebruiken om die kaart (Vigor in dit voorbeeld) tijdelijk te exilen zodat ik hem niet meer hoef te sacrificen als hij weer in spel komt? Vigor is nu een andere permanent geworden toch?
Hopelijk ben ik een beetje helder
Kan ik Flickerwisp gebruiken om die kaart (Vigor in dit voorbeeld) tijdelijk te exilen zodat ik hem niet meer hoef te sacrificen als hij weer in spel komt? Vigor is nu een andere permanent geworden toch?
Hopelijk ben ik een beetje helder
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Er staat verder geen ruling bij maar ik zelf denk van niet, hij komt namelijk op het zelfde moment weer in play als de Soulstrokes zijn ability triggered, de kaart zelf veranderd niet namelijk het blijft dezelfde kaart naar mijn idee en dan zou het dus op de end phase stack gaan als Soulstroke's ability -> Flickerwisp's abilty dan resolved het dus Flickerwisp's ability -> Soulstroke's ability en dan ben je hem alsnog kwijt.
Maar het kan zijn dat het een totaal ander permanent word nadat hij ge-exiled is maar dat lijkt me niet (en heb geen zin om nu de volledige ruling door te bladeren ) dus ik kan het verkeerd hebben maar dit lijkt mij het meest logisch.
Maar het kan zijn dat het een totaal ander permanent word nadat hij ge-exiled is maar dat lijkt me niet (en heb geen zin om nu de volledige ruling door te bladeren ) dus ik kan het verkeerd hebben maar dit lijkt mij het meest logisch.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
je hebt het helemaal fout.
Als je de kaart opnieuw speelt wordt het gezien als een nieuw permanent / nieuwe kaart en hij wordt dus niet gesacrificed aan de soulstoke.
mazzel
pi
je hebt het helemaal fout.
Als je de kaart opnieuw speelt wordt het gezien als een nieuw permanent / nieuwe kaart en hij wordt dus niet gesacrificed aan de soulstoke.
mazzel
pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Ok wist ik niet, maar ik zei al had geen zin om in de regels te duiken
Regel die ik er over kon vinden:
406.6. If an object in the exile zone becomes exiled, it doesn’t change zones, but it becomes a new object that has just been exiled.
Dit zal dus hetzelfde zijn met een kaart naar je exile zone(er stond verder niets in de Comprehensive rules dat er specifiek over ging). Dus het klopt het is een nieuw object als hij geexiled is dus ook als hij weer terug komt.
Regel die ik er over kon vinden:
406.6. If an object in the exile zone becomes exiled, it doesn’t change zones, but it becomes a new object that has just been exiled.
Dit zal dus hetzelfde zijn met een kaart naar je exile zone(er stond verder niets in de Comprehensive rules dat er specifiek over ging). Dus het klopt het is een nieuw object als hij geexiled is dus ook als hij weer terug komt.
"The bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame." - Ripley Scrowle, Elias Ashmole's Theatrum Chemicum Britannicum - 1652
- The Quizmaster
- Wizard
- Contacteer:
Misschien is het dan handiger om niet te antwoorden, als je het niet zeker weet.. Dan breng je anderen ook niet in verwarring en laat je de ruimte aan anderen die het wel weten.
Overigens is het hele regelsverhaal achter deze vraag zeker een must om te weten. Je kan er enorm je voordeel me halen.
Ik vergelijk het zelf altijd met objectgeörienteerd programmeren.. Daarin maak je een object (de kaart), die an sich niets doet. Op dat object kan je vervolgens instances aanmaken (kaart komt in het spel). Elke instance staat compleet los van de andere..
Op het moment dat een kaart dus even het spel uit is en weer terug komt, is het nog altijd hetzelfde object (kaart), maar een nieuwe instance.. dus heeft deze geen enkele relatie tot de vorige instance.
Als je niet gewend bent om te programmeren misschien niet de meest juiste manier om het uit te leggen, maar het maakt in mijn ogen het hele principe achter deze regel wel een stuk makkelijker te behappen.
Overigens is het hele regelsverhaal achter deze vraag zeker een must om te weten. Je kan er enorm je voordeel me halen.
Ik vergelijk het zelf altijd met objectgeörienteerd programmeren.. Daarin maak je een object (de kaart), die an sich niets doet. Op dat object kan je vervolgens instances aanmaken (kaart komt in het spel). Elke instance staat compleet los van de andere..
Op het moment dat een kaart dus even het spel uit is en weer terug komt, is het nog altijd hetzelfde object (kaart), maar een nieuwe instance.. dus heeft deze geen enkele relatie tot de vorige instance.
Als je niet gewend bent om te programmeren misschien niet de meest juiste manier om het uit te leggen, maar het maakt in mijn ogen het hele principe achter deze regel wel een stuk makkelijker te behappen.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Wel gewend te programmeren, als je het zo stelt klinkt het logisch ja , en ik antwoorden er ook op dat ik geen zin had om in de regels te duiken om te kijken (wat over het algemeen eigenlijk ook zelf gedaan kan worden) maar dat mijn idee dat er van was maar prima ik hou me bek voortaan wel.
- Elvish Preshley
- Adept
Dat is inderdaad een handig ezelsbruggetje. Magic is bijna net zo logisch als OOP johThe Quizmaster schreef:Ik vergelijk het zelf altijd met objectgeörienteerd programmeren.
Bedankt allemaal, ik heb weer een leuk trucje in mijn deck dan
Waar het weg is, was een wil
- pi
- Archmage
- Contacteer:
Oy,
of zie het flavor wise. Een creature spell is eigenlijk een spreuk die een bepaald soort creature tevoorschijn tovert. Met die die je eerst in het spel toverde heb je al lopen prutsen, het zou toch veel slimmer zijn wanneer je als je de creature spell opnieuw speelt zijn broertje langs komt die niet al allemaal mankementen van het vorige "gevecht" heeft.
Overigens is de object oriented programming metafoor ook wel duidelijk, alleen mist er volgens mij een soort tegenhanger van het uit het spel gaan in de uitleg. Laten we dat de garbage collector noemen.
mazzel
pi
p.s.
of zie het flavor wise. Een creature spell is eigenlijk een spreuk die een bepaald soort creature tevoorschijn tovert. Met die die je eerst in het spel toverde heb je al lopen prutsen, het zou toch veel slimmer zijn wanneer je als je de creature spell opnieuw speelt zijn broertje langs komt die niet al allemaal mankementen van het vorige "gevecht" heeft.
Overigens is de object oriented programming metafoor ook wel duidelijk, alleen mist er volgens mij een soort tegenhanger van het uit het spel gaan in de uitleg. Laten we dat de garbage collector noemen.
mazzel
pi
p.s.
QFTThe Quizmaster schreef:Misschien is het dan handiger om niet te antwoorden, als je het niet zeker weet.. Dan breng je anderen ook niet in verwarring en laat je de ruimte aan anderen die het wel weten.
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
- Dragonheart
- Sorcerer
- Contacteer: