verschil witte en zwarte rand?

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Herr Seth
Starter

verschil witte en zwarte rand?

Bericht door Herr Seth »

Dag iedereen,
Ik heb een vraagje in verband met de rand van de kaarten. Sommigen hebben een witte rand en anderen een zwarte? Waarom is dat eigenlijk? Mag er met beidde gespeeld worden?

Een voorbeeld van een kaart met witte rand:
http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/ ... seid=16626

Een voorbeeld van een kaart met zwarte rand:
http://gatherer.wizards.com/Pages/Card/ ... seid=21293

Groeten,
Seth
Elvish Preshley
Adept

Bericht door Elvish Preshley »

Card Border

While every card back is uniform, the card border on the front changes depending on what set the card is from. The slightly simplified story is that cards in the Core Set (Unlimited through 9th Edition) all have white borders, while cards from one of Magic's many expansion sets will be black bordered. (Magic also has some cards with gold borders, but we will get to that special case and other border issues in a future article.)

Magic also has two special sets that were printed which are not tournament legal. Often referred to as the "un" sets, Unglued and Unhinged are sets of cards released for casual players, with an emphasis on humor. Cards from both Unglued and Unhinged have silver borders and are not allowed in tournament play.
Bron: Anatomy of a Magic Card

Ze hebben een tijd alle Core sets met witte randen geprint en alle uitbreidingen met zwarte. tegenwoordig is alles zwart.
Waarom er een tijdje witte borders zijn geweest weet ik niet, misschien om inkt te besparen.
Maar eigenlijk maakt dat zwart/wit weinig uit. De meeste vinden zwart alleen mooier :wink:

Gouden en zilveren kaartjes zijn vaak niet legaal om mee te spelen.
Waar het weg is, was een wil
Bekijk mijn Wants & Haves: hier
Herr Seth
Starter

Bericht door Herr Seth »

Hartelijk dank voor de informatie.
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

ik denk dat het waarschijnlijk is dat het was om reprints te onderscheiden van de originelen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
DutchG0d
Wizard

Bericht door DutchG0d »

ja anders kan je het verschil niet zien tussen alpha, beta, unlimited, revised, 4th edition of the dark en chronicles. nou eigenlijk kan je het dan wel aan de kleur van de kaart zien of de text grootte.
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.

http://manabase.com/autocard.php Card tagging
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

unlimited en revised zijn best wel lastig als je zou moeten beschrijven wat het verschil is zonder plaatjes als voorbeelden. Alpha en Beta worden trouwens als dezelfde set gezien ("limited").

Mensen hebben op de een of andere manier altijd heel veel moeite met Chronicles, als ik wil ruilen voor kaarten die in Chronicles herdrukt zijn dan vraag ik altijd om foto´s of scans. Heb al veel te vaak ontdekt dat de ander het verschil niet wist en ik dus te veel ging geven voor een chronicles kaart.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie