Oke ik had gisteren een leuke discusie.
Iemand speelde een lava burst op een creature waarvan de damage dus niet geprevent of op een ander creature gedaan mag worden.
Ik wilde reageren met een Wild Ricochet nu snap je de discusie al.
Hij vindt dat ik de damage niet op een ander creature mag doen. Ik zeg dat ik de damage niet verplaats, maar het target van de spell verander.
Wie heeft er gelijk en waarom?
En nog een 2e situatie die ik denk dat ik weet maar ook graag bevestig zie.
Iemand met allemaal black creatures speelt een Terror ik reageer weer met een Wild Ricochet en kan dus een nieuw target kiezen voor de terror en een kopie maken. Geen van zijn creatures zijn echter een legaal target. Dus volgens mij moet ik dan verplicht een creature van mij kiezen. Want als ik het goed heb mag ik geen ilegal targets kiezen om de spell te laten fisselen.
cant redirect and choose another target en 2e vraag
Moderator: Admins & Moderators
1e situatie: ik vermoed dat je wild ricochet niet moogt gebruiken aangezien je de damage redirect. --> was dus fout, lees commentaar onder
2de situatie: .You may choose new targets for target instant or sorcery spell. Then copy that spell. You may choose new targets for the copy.
de may is denk ik wel belangrijk. Weet niet of je de "damage" dan kan laten vervallen
P.S. kan zijn dat ik fout ben, ik ben ook geen judge.
P.S.2 Was er geen judge ofzo aanwezig of was het gwn onder vrienden?
2de situatie: .You may choose new targets for target instant or sorcery spell. Then copy that spell. You may choose new targets for the copy.
de may is denk ik wel belangrijk. Weet niet of je de "damage" dan kan laten vervallen
P.S. kan zijn dat ik fout ben, ik ben ook geen judge.
P.S.2 Was er geen judge ofzo aanwezig of was het gwn onder vrienden?
- The Quizmaster
- Wizard
- Contacteer:
1e situatie:
Schade die de Lava Burst doet, mag net geprevent of redirected worden. over het target van de burst staat niets geschreven. Deze mag je met de Ricochet dus gewoon veranderen. De schade op het nieuwe target (als dat een beest is), mag je vervolgens nog altijd niet preventen of redirecten.
Jij had dus gelijk.
Situatie 2:
Volgens de officiele rulings onder de Ricochet:
Schade die de Lava Burst doet, mag net geprevent of redirected worden. over het target van de burst staat niets geschreven. Deze mag je met de Ricochet dus gewoon veranderen. De schade op het nieuwe target (als dat een beest is), mag je vervolgens nog altijd niet preventen of redirecten.
Jij had dus gelijk.
Situatie 2:
Volgens de officiele rulings onder de Ricochet:
Je zal dan inderdaad een van je eigen beesten moeten kiezen.If you change a target, you must choose a legal target for the spell. If you can't, you must leave the target the same (even if that target is now illegal).
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
*This message is printed on 100% recycled electrons*
1) Het effect van Wild Ricochet is geen redirection effect. Dat is misschien wel het "resultaat", maar dat staat er los van.
Technisch gezien is het zo dat een redirection effect een replacement effect is dat in werking treedt tijdens het resolven van Lava Burst (in dit geval). En dat mag dus niet van hem.
Maar de target wijzigen doe je vóór het resolven van Lava Burst, dus daar heeft hij niks over te zeggen.
2) Inderdaad als je een nieuw target kiest, dan moet het wel een legal target zijn. (En anders blijft het target gewoon hetzelfde.) Maar je mag *nooit* een illegal target kiezen.
Technisch gezien is het zo dat een redirection effect een replacement effect is dat in werking treedt tijdens het resolven van Lava Burst (in dit geval). En dat mag dus niet van hem.
Maar de target wijzigen doe je vóór het resolven van Lava Burst, dus daar heeft hij niks over te zeggen.
2) Inderdaad als je een nieuw target kiest, dan moet het wel een legal target zijn. (En anders blijft het target gewoon hetzelfde.) Maar je mag *nooit* een illegal target kiezen.
Iron Maiden's gonna get you
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!