Blightning

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
MAGICN00B
Advanced

Blightning

Bericht door MAGICN00B »

Beste Magic-spelers,

een tegenstander gebruikte in een oefenpotje de kaart Blightning tegen mij. Volgens deze kaart moet je twee kaarten uit je hand pakken en op het kerkhof leggen. Maar op dat moment had ik maar één kaart in mijn hand. Wat moet ik dan doen?

En wat is het totaal aantal kaarten dat je in je hand mag houden? En wat doe je als je dit hebt bereikt?

Effe een paar vraagjes van de nieuweling ;)
Favoriete kaart ATM: Elvish Impersonator.
DutchG0d
Wizard

Bericht door DutchG0d »

je moet dan gewoon die 1 kaart weg discarden, je mag in totaal 7 kaarten in je hand hebben als je eind van je beurt 8 kaarten in je hand hebt moet je 1 discarden.
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.

http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Jibz
Wizard

Bericht door Jibz »

hiertegen kun je jezelf verdedigen met kaarten als spellbook en graceful adept of het tegen je vijanden gebruiken met gnat miser of locust miser
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je probeert zoveel mogelijk te doen wat de kaart zegt, dus in dit geval discard je 1 kaart.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
MAGICN00B
Advanced

Bericht door MAGICN00B »

Oke. Maar als ik me niet verdedig, en ik heb geen kaarten meer in m'n hand, moet ik dan opnieuw 7 kaarten trekken?
Favoriete kaart ATM: Elvish Impersonator.
altx
Wizard

Bericht door altx »

Nee. (Dat zou wel heel goed zijn.)

Als je 1 of meer kaarten moet discarden en je hand is leeg, dan discard je gewoon niks.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
DutchG0d
Wizard

Bericht door DutchG0d »

en ook geen nieuwe pakken dus.
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.

http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Chaos
Wizard

Bericht door Chaos »

als iemand runed halo in het spel heeft en het zegt dat hij protection heeft van blightning, ik speel met een jund deck
en speel een bloodbraid elf ik cascade into a blightning

Resolved de spell dan op mij omdat hij er protection van heeft? Of kan ik hem nog steeds kiezen maar gebeurt er niks?
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
altx
Wizard

Bericht door altx »

Als je een target moet kiezen, moet die legaal zijn. Hij is geen legal target (want kan niet getarget worden door de protection), dus mag je hem niet kiezen. En dus ben jij zelf het enige legal target.

Overigens is het zo dat je bij cascade de betreffende kaart *mag* spelen (het is niet verplicht). Je kan er ook voor kiezen om 'm niet te spelen. Dan komt hij gewoon samen met de rest onderop je library terecht.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Plaats reactie