EDH - Jhoira of the Ghitu

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

EDH - Jhoira of the Ghitu

Bericht door Chaos »

Hey,

Ik ben van plan om een edh deckje te maken en ik vroeg me af of iemand al een deck had gemaakt met jhoira the ghitu als general. Die wil ik namelijk gaan gebruiken ^^.

M'n vraag is of jullie tips hebben voor zo'n deckje te bouwen. Het is vooral belangrijk om spells te spelen die veel mana kosten en een grote impact hebben op het spel. Zoals obliterate, ...

Voor creatures speel ik het best welke beestjes? Zou ik vooral wizards gaan gebruiken om te combineren met azami zodat ik kaarten kan trekken. Of eerder kleine beestjes om als cannon fodder te gaan gebruiken?

Ik heb goblin assault hier liggen zou deze me van pas komen in het deckje of eerder iets anders spelen?

Het formaat is dus EDH en vermoedelijk zal het in multi player zijn. :p

Laatste keer dat we EDH hadden gespeeld (ik met iemand ander's deck) waren we begonnen om 20.30 en om 23.00 was het nog niet gedaan. Is dit normaal ? :D :P
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

die tijdsduur is vrij normaal ja, als het een probleem wordt, wij spelen bv met 30 ipv 40 levens.

Jhoira is erg goed. Dit is ook haar probleem. Het is namelijk bekend dat ze erg goed is. Ik zou meteen mijn best doen jouw deck zo snel mogelijk stuk te maken gezien het soort kaarten die standaard in Jhoira decks zitten. Zelfs al speel je ze niet.

Normaal wordt Jhoira gecombineerd met kaarten als idd obliterate (denk ook aan jokulhaups, decree of annihilation), maar ook met de eldrazi omdat je ze cast als ze uit suspend komen... Sowieso wil je liefst hebben dat je eerst mass removal hebt dat resolved en dan dat meteen er na een enorm beest in spel komt.

Ik zou persoonlijk je een vriendelijker generaal aanraden als je met het formaat begint. Met Jhoira begin je met een bullseye op je hoofd.

Wizards zou ik overigens met Azami als generaal spelen, maar die is ook bekend als zeer goed en daarom is het dan ook waarschijnlijk dat je een bullseye op je hoofd krijgt.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

He he, het was een beetje de bedoeling om met een goede general te beginnen. Omdat ik anders later te veel kosten zou hebben om een nieuw deck te moeten bouwen, en waar ik speel is het niveau soms vrij hoog. (Iemand die bij ons speelde (in de outpost) werd 3de in Lyon of zoiets :lol: )

Het groepje waar ik mee speelt, gebruiken een kira, teneb en arbiter als general. Dus die generals zijn ook al niet zo slecht hé.

Als je spells met suspend speelt cast je ze niet ofwel?
Zouden de beste kaarten van rote hand of emrakul zijn?
emrakul, the aeons thorn is natuurlijk ook zeer leuk ^^.

Is stone idol trap het spelen waard?

Ik ben ook nog aan het twijfelen of ik volgende kaarten er zou insteken of niet. Als het deck iets meer vorm krijgt zal ik een decklist posten. Maar momenteel heb ik 40 kaarten van de 100 (zonder land)

Fatespinner
Opportunity
Deep-Sea Kraken
Fortune Thief
Grozoth
Beacon of Destruction
Beacon of Tomorrows
Minion Reflector
Insurrection
Eternal Dominion
Mind Spring
Mordant Dragon
Goliath Sphinx
Sphinx of Magosi
Magus of the Future
Denying Wind
Evacuation
Sakashima the Impostor
Shivan Dragon
Body Double
Chronozoa
Thought Reflection
Spellbound Dragon
Abduction
Control Magic
Persuasion
Myojin of Seeing Winds
Sphinx Ambassador
Mirror Sheen
future sight

Zijn er verder nog tips, welke creatures ik zeker MOET spelen.Of welke ik beter van dit lijstje zou schrappen.
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
Fewtger
Adept
Berichten: 427
Lid geworden op: za okt 24, 2009 8:23 pm
Locatie: Gent

Bericht door Fewtger »

Vergeet ook niet 40 vd 100 kaarten landjes te maken, anders kan je helemaal niks :wink: .

Ik denk dat Pi bedoelt, dat het slimmer is om een general te nemen die minder berucht is. Jhoira decks suspenden meestal eerst flink grote beesten (denk Emrakul, the Aeons Torn of Darksteel Colossus, gevolgd door meestal enorme massa-vernietiging.
Het bord is leeg, en jouw gesuspende beestjes zijn klaar om (ongeblokt) aan te vallen.

Voor tegenstanders is dit niet zo leuk. Gevolg, je zet de tafel tegen je op. Dit betekent, dat wanneer je met 4 man speelt, je feitelijk een 3-tegen-1 speelt. En dat is moeilijk.
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Chaos schreef:(...)

Als je spells met suspend speelt cast je ze niet ofwel?
(...)
Suspend zegt:
At the beginning of your upkeep, remove a time counter from that card. When the last is removed, cast it without paying its mana cost. If it's a creature, it has haste.
Zie de reminder text van Jhoira of the Ghitu bijv.

Je cast ze dus wel (als de laatste time counter eraf is).
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

het ging inderdaad niet om sterk, maar berucht, dankje Fewtger, overigens, iig Kira is ook berucht en Teneb en de Arbiter zijn ook niet bepaald bekend als zwak.

Nog steeds zou ik meer proberen op de underdog positie te mikken, multiplayer potjes win je niet door vanaf het begin Public Enemy Nr. 1 te zijn.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

Welke generaal zouden jullie aanraden?

Ik zou toch liever deze general gaan gebruiken...
Ik zit er namelijk niet echt mee in om als public enemy te worden beschouwd :P .

als ik 1 vs 1 speel ipv multiplayer zou dit mss al iets beter lukken, omdat ze dan niet kunnen samenspannen.

Teneb wordt toch ook beschouwd als éen van de beste/beruchte generals of vergis ik me?

Ik ben mss nog een beginneling als het gaat om EDH, maar ik denk dat dit vrij snel gaat veranderen omdat we nu meer en meer potjes EDH spelen ipv iets anders.

Fewtger, pi en altx spelen jullie zelf EDH en zo ja welke decks gebruiken jullie dan zoal?

Ik weet dat er bepaalde kaarten verboden zijn in EDH maar ik weet niet precies meer welke.

Kira is vrij irritant omdat de meeste spells je wil casten de eerste keer mislukken door haar ability :roll:, maar moeilijk gaat ook :p
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

Zijn er trouwens nog tips welke kaarten ik beter speel of weglaat uit het lijstje? (zie boven)
wat denken jullie trouwens van pentavus?
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
altx
Wizard
Berichten: 1225
Lid geworden op: do jun 05, 2008 9:21 pm

Bericht door altx »

Chaos schreef:(...)

Fewtger, pi en altx spelen jullie zelf EDH en zo ja welke decks gebruiken jullie dan zoal?

(...)
Nee, ikzelf niet. EDH is toch meer een multiplayer iets en ik speel 99% van de tijd single player.

Voor de rest ben ik er nog steeds niet uit of EDH me uberhaupt wel leuk lijkt.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

Mayael, Tetsuo, Lin Sivvi en Sun Quan is in ontwikkeling, ik speel nu bijna 1.5 jaar wekelijks EDH. Ik heb onder andere het verreweg grootste decklist topic op de officiele EDH forums gestart (Mayael).

Lijkt me belangrijker dat je eerst een handige generaal (of kleuren combo) kiest en dan pas bedenkt wat je dan moet spelen.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

Sorry jongens, maar ik ga toch voor de generaal jhoira gaan.
Zoals ik eerder al zei de bullseye geeft me niet zoveel, en later kan ik nog steeds veranderen als het teveel word.

Dus de combinatie is rood-blauw
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

als je het dan toch zeker weet, wat is je strategie, je budget en zo? Zijn er specifieke kaarten die je per se wilt spelen? Heb je al research gedaan naar wat anderen doen met deze generaal? -> http://forum.dragonhighlander.net/EDH_F ... m.php?f=16

Hier vind je de EDH rules, inclusief welke kaarten gebanned zijn:
http://www.dragonhighlander.net/rules.php

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

de gebannede kaarten maken niet zoveel uit, want het is toch casual. bv. gifts ungiven spelen sommige mensen ook.

De meeste strategiën die ik heb gelezen is gwn alles opblazen en zo snel mogelijk grote beesten in het spel te leggen. Specifieke kaarten... ik heb hier een Heartless hidetsugu liggen maar ik weet niet of ik hem wel zou gebruiken. Lijkt me wel goed. Minion reflector idem.
Stone idol trap het spelen waard?

Prijzen mag je voorlopig achterwege laten, maar ik ben student dus mox'en en black lotussen zijn een beetje moeilijk :P
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

Qua creatures weet ik niet echt wat gespeeld, maar decklist komt er binnenkort aan !
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

moxen en lotus zijn ook gebanned :P. Je vroeg hierboven om wat verboden was he...

De hidegitsu is weer zo'n kaart die meteen de hele tafel tegen je brengt. Ik zie ook niet zo het grote voordeel van die via Jhoira spelen aangezien ie maar 5 mana kost en ik denk dat de kaart niet goed genoeg is voor de haat die hij trekt. Waarom wil jij zo graag met die rode vlag gaan staan wapperen?

Kwa creatures: de eldrazi en andere grote dingen. De trap is ok, maar heeft verder geen synergie met Jhoira. Je kunt wel overwegen om bv sneak attack als back-up voor het casten van grote beesten te gebruiken.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Plaats reactie