Targets

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
Jibz
Wizard

Targets

Bericht door Jibz »

Wat gebeurt er als mijn tegenstander de kaart evangelize gebruikt, en ik een creature kies die ik daarna shroud geef met bijvoorbeeld soratami rainshaper? Gaat de spell dan niet door of moet er een andere target gespecificeerd worden? Hetzelfde eigenlijk met elke andere spell, kan je een spell tegenhouden door de target shroud te geven?
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
altx
Wizard

Bericht door altx »

Bij het resolven wordt gecheckt of de target(s) nog legal zijn. Is er nog minimaal 1 legal target over, dan gaat de spell gewoon door, maar werkt alleen op de nog legale targets. Als er geen enkel legal target meer is, dan wordt de spell gecountered.

In dit geval met maar 1 target is het dus makkelijk. Door die shroud te geven is het geen legal target meer en heeft Evangelize dus geen enkel legal target meer en wordt dus gecountered. Gaat dus onverricht ter zake zo zijn graveyard in.
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
Jibz
Wizard

Bericht door Jibz »

ok mooi, betekent dat ik iets heb tegen die vervelende evangelize van mn broertje, afgezien van infernal kirin icm een aantal spirit kaarten met converted mana cost 5
thnx
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Jibz
Wizard

Bericht door Jibz »

Nog een vraag:
Als ik de evangelize zo tegenhoud door net voor het resolven de target shroud te geven, resolvet de evangelize dan nog? Dit heeft er mee te maken of mijn tegenstander de buyback nog kan gebruiken
The Quizmaster
Wizard
Contacteer:

Bericht door The Quizmaster »

Als evangelize geen legaal target meer heeft dan wordt deze gecounterd. Buyback gaat hem hier dus niet tegen redden.. Is dus een effectieve manier om van evangelize af te komen.
See reversed side of this posting for disclaimer.
*This message is printed on 100% recycled electrons*
Plaats reactie