EDH - Jhoira of the Ghitu

Plaats hier je deck, zodat andere Magic: the Gathering spelers jouw deck kunnen zien, en er op kunnen reageren.

Moderator: Admins & Moderators

Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

Al die kaartjes die je nodig hebt lijken me vrij prijzig... Bestaan er EDH decks die kunnen opboksen tegen teneb en kira maar die minder duur zijn dan een jhoira deck?

We spelen edh in casual... voor de fun en time is inderdaad vrij duur... Maar sommige mensen printen gewoon kaartjes af en spelen er zo mee. (eens een mogelijkheid om met een lotus te spelen :P )

Mss dat ik jhoira even langs de kant plaats en later eens naar terugkijk of gwn een ander soort deck met jhoira bouw. Ik ben blij dat ik het even kunnen proberen heb :)

Wat is een goeie general om mee te beginnen en die niet te moeilijk is om mee te spelen? Wat vind je persoonlijk van Teysa?
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

EDH is een formaat waarin alle magic kaarten in principe toegestaan zijn, met een paar uitzonderingen. Daarnaast heb je 100 kaarten per deck nodig. Natuurlijk gaat het niet heel goedkoop zijn. Welke zie je als (te) duur?

Er zijn wel budget decks mogelijk, maar die zullen niet optimaal zijn. Wat voor budget heb je uberhaupt? (Komen we toch weer terug bij de standaard vragen he...)

Teysa lijkt me eigenlijk moeilijker dan Jhoira (die in mijn ogen eigenlijk normaal neer komt op verzamel 7 mana, suspend een verschrikkelijke removal spel, suspend een verschrikkelijk monster, start bidden).

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

hm wist ik niet van teysa :p.
Teysa blijkt inderdaad iets ingewikkelder.

Ik weet niet echt hoeveel een 'gewoon' EDH deck zou kosten, het is casual multiplayer dus zeker geen 1000 euro of zo hé?
Wat kost het jouwe bv.?

En wat zijn enkele voorbeelden van budget decks, welke generals, hoe ziet het eruit, ...

Ik zal later eens m'n budget bekijken, maar ik heb er eigenlijk geen idee van.
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

mijn tetsuo deck is het duurste, 3 revised duals, beta demonic tutor, beta nevinyrral's disk, xiahou dun, the one-eyed, en zo nog een paar, zie hier:
http://forum.dragonhighlander.net/EDH_F ... 330#p47330

Denk ongeveer 150 voor de mana, 50 voor de creatures, 150 voor de rest, neem wat ruimte, dus zeg zo'n 450-500 als je vanaf niks begint. Daarnaast zo'n 150-200 minder als je minder kritisch bent over staat en set. (Overigens heb ik er stukken minder voor betaald ivm de dure dingen vaak al tijden geleden aangeschaft of anders iig goedkoop).

Mayael is goedkoper:
http://forum.dragonhighlander.net/EDH_F ... 300#p47300

Denk 120 voor de manabase (merk op, arabian nights mountain, de forest en plains zijn APAC), nog een keer 100 voor de creatures (baneslayer...) en zo'n 50 voor de spells (door de beta regrowth vooral), neem weer wat ruimte dus zeg zo'n 350. Als je minder kritisch zou zijn ivm staat en set is 50 minder ongeveer haalbaar.

Lin Sivvi is eigenlijk vooral duur door de beta plains (14x), diamond valley, antiquities mishra's facory (winter), baneslayer en jitte. Die gaat in totaal ook richting zo'n 250 denk ik.

Ik ben er nog niet uit wat Sun Quan gaat doen, maar met waarschijnlijk een beta vesuvan en beta braingeyser doet het waarschijnlijk wel een gooi in dezelfde richting.

Dit lijkt waarschijnlijk veel, maar, zoals ik aan probeer te geven komen de prijzen gedeeltelijk door de versie van de kaarten die ik speel en zit vaak de prijs bij een paar kaarten. Met name als je de duals uit Tetsuo en Mayael zou halen gaat de prijs al snel omlaag, doe je de fetches ook weg dan scheelt het al snel echt flink (maar op dat punt heeft rings of brightheart in beide decks weinig zin meer, dus moet je gaan herbouwen).

Anyway, laat eerst je budget maar weten.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

is Jhoira of the Ghitu nog wel te krijgen? of heb je hem al, volgens mij is die kaart aardig populair.
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

dragonbreath.nl heeft 'r een paar keer op voorraad.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

ja ging pas na mijn antwoord onderzoek doen, bijna elk winkel heeft hem een paar keer behalve nedermagic.
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

handig...

Maar heb je nog suggesties voor het deck van Chaos, want je steelt zijn topic een beetje.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

hmm tja ben zowiezo van mening dat je geen honderden euros hoef te besteden aan een deck, meeste geld zit meestal in land maar deze deck heeft blijkbaar maar 2 kleuren dus dat kun je makkelijk doen met alleen mountain en islands. En volgens mij heb je genoeg goedkope goede rode en blauwe kaarten :) persoonlijk heb ik altijd een budget van 120 euro per deck en dat heb ik tot nu toe bijna altijd gered :)
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

:p he he je steelt het niet hoor.
Ik heb m'n jhoira gekocht voor 3 eurotjes (non-foil).
En uit welke set een kaart komt kan me eigenlijk helemaal niet schelen. Moesten jullie een deck met jhoira maken hoe zou het eruit zien?
Budget... enkele dure kaarten kan ik bv. gwn afprinten en voor sparen of gwn de afgedrukte versie gebruiken (komt af en toe eens goedkoper uit, maar is iets minder tof om mee te spelen)...

maar ja laat eens iets weten. Met welk deck speel jij bv EDH dutch?
Ik heb een budget mayael deck gevonden dat onder de 50 euro zou moeten liggen... als je geïntereseerd bent post ik het wel even onder een andere topic.

grtz
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Gebruikersavatar
DutchG0d
Wizard
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 6:51 pm
Locatie: Groningen

Bericht door DutchG0d »

ik speel nog geen EDH =) ben het heel misschien van plan, maar wil eerst iets ubers bedenken :P
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.


http://manabase.com/autocard.php Card tagging
Gebruikersavatar
pi
Archmage
Berichten: 9184
Lid geworden op: ma apr 01, 2002 11:00 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

je begrijpt dat zodra het om Mayael gaat ik ongeveer kan refereren aan 40 pagina's discussie op de EDH forums en waarschijnlijk richting de 100 gespeelde potjes. Ze was mijn eerste generaal toen we begonnen eind 2008. Ik zal dus waarschijnlijk een vrij sterke mening hebben :roll:. Mayael is wel erg leuk om mee te spelen, maar het belangrijkste om te realiseren is dat ze een engine is en je dus eigenlijk een soort control deck om haar heen wilt bouwen.

Wat noem je dure kaarten? Persoonlijk begin ik pas dingen duur te noemen bij 20+ euro (of als ik ze veel minder waard vind dan ze zijn), je omschrijving van je budget helpt dus niet zo heel erg. Ik heb een bovengrens nodig, of voor het deck, of voor individuele kaarten.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
Gebruikersavatar
Chaos
Wizard
Berichten: 590
Lid geworden op: wo dec 03, 2008 8:52 pm
Locatie: Chaos wastes

Bericht door Chaos »

zeg maar voor 'dure kaarten' 15/stuk.
Wat is bv. echt het ruilen waard voor een knight of the reliquary? (deze is in mijn bezit)
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Plaats reactie