Annihilation rules

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

Plaats reactie
BanzaiCopter
Adept

Annihilation rules

Bericht door BanzaiCopter »

Hey hey,

Wat is er tegenwoordig toch aan de hand met de series? Ik weet dat vroeger een land NIET als permanent telde. De laatste tijd ineens schijnbaar wel :s "Sacrifice a permanent".. Betekend dus ook "Land"? Volgens mij niet.. Dan zou call to the graves and al die rotzooi ook zo zijn :s (beginning of your upkeep sacrifice a non-zombie permanent"...
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,
Call to the Grave
{4}{B}
Enchantment
At the beginning of each player's upkeep, that player sacrifices a non-Zombie creature.
At the beginning of the end step, if no creatures are on the battlefield, sacrifice ~this~.
Creature...

Landjes zijn al vanaf Alpha permanents. Dit is nooit anders geweest. Als jij dacht van wel dan is het je verkeerd uitgelegd.

Ja, annihilator kan dus ook landjes raken.

mazzel

pi
Je kunt een bijdrage doen aan de kosten van dit forum via deze link.
BanzaiCopter
Adept

Bericht door BanzaiCopter »

Dus.. Als je countered for each blue permanent.. tellen blauwe landjes? o.o .. Das gay :p Hoe leg ik alles lam (A)
altx
Wizard

Bericht door altx »

Landjes zijn kleurloos.

Een island produceert weliswaar blauwe mana, maar zelf is het een kleurloze permanent.

De kleur van een kaart wordt namelijk bepaald door de kleur(en) in zijn mana cost en aangezien een landje geen mana cost heeft, is die kleurloos.

(Een permanent is by the way simpelweg een kaart op de battlefield. Dus vanzelfsprekend vallen landjes daar ook onder.)
Iron Maiden's gonna get you

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

op zich, countered voor each blue permanent, is dat beter dan counterspell dan? (Als het zou werken...)

mazzel

pi
Jibz
Wizard

Bericht door Jibz »

nou ja ik denk dat hij het over spell syphon heeft. Die is natuurlijk als je geen mono blauw gebruikt goedkoper (geen twee blauwe mana maar 1 blauw 1 colorless op die fiets), maar je moet hem wel gericht spelen, van te voren bedenken, wat is de maximale mana cost die ik hiermee kan counteren, dan werkt hij hetzelfde.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
pi
Archmage
Contacteer:

Bericht door pi »

Oy,

sja, hoe dan ook is er daarmee altijd ene hoeveelheid mana die je kunt betalen om toch je spel er door te krijgen, bij counterspell niet. Dus puur beter is hij niet. Sterker, er zijn hard counters voor 1U (al hebben die meestal andere nadelen).

mazzel

pi
Plaats reactie