2-headed giants regels

Vragen over Magic: the Gathering? Of kom je ergens niet uit? Stel hier je vragen met betrekking tot de spelregels van Magic the Gathering.

Moderator: Admins & Moderators

BanzaiCopter
Adept

2-headed giants regels

Bericht door BanzaiCopter »

Hey..

Ik vind t nu wel best irritant. Wat zijn de exacte regels van 2 headed giants? Je bent namelijk 1 speler. Dus een brainstorm zou voor beide teamgenoten helpen, niet? Zelfs met Hypnotic Specter. Stel ik doe schade naar een enemy, hij moet een kaart discarden.. Dan is dat beide decks?
Jibz
Wizard

Bericht door Jibz »

Als er you staat is dat officieel gwoon enkel en alleen voor jou. Ik vind zelf ook dat er vage dingen in die 2 headed giants zitten. Als ik het met mn broers en de vriend van mn broer speel spelen we dan ook gewoon onze eigen aangepaste versie van 2 headed giant.
Als je schade doet waardoor defending player een kaart moet discarden mag je zeggen op welke speler je de schade doet. Net als als je met een rooie creature aanvalt en een van je tegenstanders heeft een circle of protection: red liggen dan kun je de schade nog doen op de andere tegenstander.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
BanzaiCopter
Adept

Ja idd.. Zo speelde we het eerst ook. Maar vervolgens kwamen er weer (standaard magic) van die vage eigen regels. Door de regels zo ver mogelijk uit te buigen en te manipuleren haha..
Fewtger
Adept

Bericht door Fewtger »

Het lijkt me dat protection voor beide spelers geldt, net zoals landwalk dat doet
BanzaiCopter
Adept

Re: 2-headed giants regels

BanzaiCopter schreef:Hey..

Ik vind t nu wel best irritant. Wat zijn de exacte regels van 2 headed giants? Je bent namelijk 1 speler. Dus een brainstorm zou voor beide teamgenoten helpen, niet? Zelfs met Hypnotic Specter. Stel ik doe schade naar een enemy, hij moet een kaart discarden.. Dan is dat beide decks?
Dus dit geld voor BEIDE spelers? De bovenstaande genoemde dingen? o.o
Jibz
Wizard

Bericht door Jibz »

Fewtger schreef:Het lijkt me dat protection voor beide spelers geldt, net zoals landwalk dat doet
Het punt is volgens mij dat het niet echt protection is, maar dat de speler met circle of protection de schade mag preventen. Er staat duidelijk all damage to YOU. Dit zou inhouden dat als het voor beide spelers geldt, alle effecten waarin naar you gerefereerd wordt voor beide spelers gelden.
By the time you finish reading this, you might realise that you have just wasted 2 to 5 seconds of your life.
Chaos
Wizard

Bericht door Chaos »

Brainstorm telt niet voor beide spelers, circle echter wel denk ik
Hypnotic moet je kiezen welke van de twee een kaart weggooit, volgens mij
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
no tears for the slain ...
Jibz
Wizard

Bericht door Jibz »

Bij beide wordt er gesproken over "you", dus het lijkt mij dat ze gewoon naar de speler die die perma controlt verwijzen
Fewtger
Adept

Bericht door Fewtger »

De levenspunten zijn gedeeld, dus als ik mijn leven bescherm met Circle of Protection: Black krijg ik geen schade. Dat mijn partner nu dezelfde levens heeft als ik, doet er niet toe, ik prevent het.

Dat Brainstorm enkel voor jou geldt, lijkt me evident..

De regels van bv. Hypnotic Specter weet ik niet zeker. Maar het lijkt me dat beide spelers een kaart moeten dumpen, gezien dat ze beide damage krijgen.

Wanneer er "you" staat op een kaart, geldt die enkel voor jou, in 2HG deel je:
- je leven
- je fases

De rest (kaarten, creatures, mana etc..) is allemaal van jou, en je kán dat ook niet delen.
Dus Circle of Protection beschermt jou *gedeelde* leven, en Brainstorm laat jou *niet-gedeelde* kaarten trekken.
Jibz
Wizard

Bericht door Jibz »

Toch wel... ok dan
BanzaiCopter
Adept

moet je niet kiezen welke speler je damage doet?
Chaos
Wizard

Bericht door Chaos »

levens tellen als 1 persoon ... zie reactie van fewtger
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
Fewtger
Adept

Bericht door Fewtger »

Let wel, bepaalde kaarten vragen naar de hoeveelheid leven van een speler. Dan gaat een andere regel op.
Chaos
Wizard

Bericht door Chaos »

Naar welke regel mik je dan?
No mercy for the weak,
no pity for the dying,
Fewtger
Adept

Bericht door Fewtger »

wanneer een kaart vraagt naar de hoeveelheid leven van een speler (bv. Hidetsugu's second rite), dan moet die berekend worden. De berekening =
totaal/2, naar boven afgerond. Dus de tegenstander moet op 19 of 20 leven staan om Hidetsugu's second rite te kunnen spelen.
Plaats reactie